יהודה מ.
Well-known member
יש לי שאלה ולא מצאתי מישהו שמדבר על זה אשמח למי יש מה לומר ע"ז.
ידוע ההלכה שנפסק בש"ע (חו"מ סי' שפב) בדין הגוזל מצוה מחבירו צריך לשלם לו י' זהובים, ולהלכה אין משלם אבל אם תפס לא מפקינן מינה,
השאלה האם יכול לטעון לו שאינו רוצה לשלם שהרי התנא באבות (פא מג) אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס, וא"כ יטען לו שצריך לקיים מצוה בלי לרצות לקבל שכר ואם כן שלא ישלם לו כסף כשכר על המצוה שלא קיים.
אפשר לתרץ אולי שהתנא באבות הוי מידת חסידות.
אי נמי שיש מחלוקת אם חיוב י זהובים קנסא או ממונא, לפ"ז קנס לא יכול לטעון לו. מ"מ מהו למ"ד ממונא.
יש מישהו שראה מי שעוסק בזה אשמח.
ידוע ההלכה שנפסק בש"ע (חו"מ סי' שפב) בדין הגוזל מצוה מחבירו צריך לשלם לו י' זהובים, ולהלכה אין משלם אבל אם תפס לא מפקינן מינה,
השאלה האם יכול לטעון לו שאינו רוצה לשלם שהרי התנא באבות (פא מג) אל תהיו כעבדים המשמשים את הרב על מנת לקבל פרס, וא"כ יטען לו שצריך לקיים מצוה בלי לרצות לקבל שכר ואם כן שלא ישלם לו כסף כשכר על המצוה שלא קיים.
אפשר לתרץ אולי שהתנא באבות הוי מידת חסידות.
אי נמי שיש מחלוקת אם חיוב י זהובים קנסא או ממונא, לפ"ז קנס לא יכול לטעון לו. מ"מ מהו למ"ד ממונא.
יש מישהו שראה מי שעוסק בזה אשמח.