אושרי רביב
Well-known member
ראשית כל, טעות כנראה בלשונו, אבל לא שם לב לכך, או שיש פה חידוש הלכתי מאוד גדול שלא שמנו עליו לב, אני מצטט: "אנחנו מברכים אשר קדשנו במצוותיו וציוונו לישב בסוכה על האכילה. כל סעודה וסעודה שאדם אוכל שיעור של כביצה, 54 גרם, מברך על אכילת... סליחה לישב בסוכה".
קודם כל רואים שהיתה טעות בלשונו (חלילה לי לזלזל, אלא שמשגרת לשונו ומיד תיקן את לשונו) מלומר על אכילת מצה, לישב בסוכה. אבל לא על זה אני שואל. אלא על תחילת הדברים ששם לא היה טעות של הלשון, שאמר כל סעודה וסעודה שאדם אוכל שיעור של כביצה ועל זה אמר בהמשך שמברך לישב בסוכה.
והרי לפי מה שידוע לי, מברכים רק בשיעור קביעות סעודה שזה מחלוקת רש"י ורמב"ם... 3 או 4, אבל לא זכור לי שעל כביצה מברכים לישב בסוכה?
אשמח לתשובה על דבר זה.
עניין נוסף, שהזכיר מרן שליט"א בשיעורו לגבי ברכת המפיל, מדוע לא הזכיר שמרן זיע"א כתב תשובה מיוחדת על כך בשו"ת יחוה דעת חלק שביעי? לא נראה לי שהוא לא עבר על תשובה זו, הרי כל דברי קדשו של מרן הם עטרה לראשנו, ובפרט לבנו ממשיך דרכו שליט"א
קודם כל רואים שהיתה טעות בלשונו (חלילה לי לזלזל, אלא שמשגרת לשונו ומיד תיקן את לשונו) מלומר על אכילת מצה, לישב בסוכה. אבל לא על זה אני שואל. אלא על תחילת הדברים ששם לא היה טעות של הלשון, שאמר כל סעודה וסעודה שאדם אוכל שיעור של כביצה ועל זה אמר בהמשך שמברך לישב בסוכה.
והרי לפי מה שידוע לי, מברכים רק בשיעור קביעות סעודה שזה מחלוקת רש"י ורמב"ם... 3 או 4, אבל לא זכור לי שעל כביצה מברכים לישב בסוכה?
אשמח לתשובה על דבר זה.
עניין נוסף, שהזכיר מרן שליט"א בשיעורו לגבי ברכת המפיל, מדוע לא הזכיר שמרן זיע"א כתב תשובה מיוחדת על כך בשו"ת יחוה דעת חלק שביעי? לא נראה לי שהוא לא עבר על תשובה זו, הרי כל דברי קדשו של מרן הם עטרה לראשנו, ובפרט לבנו ממשיך דרכו שליט"א