לכבוד הרבנים שלום רב.
מרן זצ"ל כותב מפורש גבי מחבת בין אם בושל בה ביבש ובין אם בצונן וכו' שאם רוצים להפוך את השימוש בה מחלב לבשר ולהפך די בהגעלה בלבד כיוון ד"היתרא בלע" אין צורך בליבון אפילו ביבש.
ברצוני לדעת מדוע כבוד מרן הראשל"צ כותב בילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמ' תסח אודות טוסטר ששימושו היה בחלבי בכדי להפוך אותו לבשרי אין אלא ע"י ליבון בלבד כיוון שרוב תשמישו ביבש, ומדוע לא נאמר גם כאן כיוון "דהיתרא בלע" ודי בהגעלה בלבד בדיוק כמו באותה מחבת שבה כותב מפורש מרן ז"צל שאין שום הבדל בין יבש לבין צונן כיוון ד"היתרא בלע" אז מועיל הגעלה בלבד ותו לא ,וכו'.
אשמח מאד אם יוכלו כבוד הרבנים הגאונים והיקרים להשיב תשובה בעניין.
תודה רבה.
מרן זצ"ל כותב מפורש גבי מחבת בין אם בושל בה ביבש ובין אם בצונן וכו' שאם רוצים להפוך את השימוש בה מחלב לבשר ולהפך די בהגעלה בלבד כיוון ד"היתרא בלע" אין צורך בליבון אפילו ביבש.
ברצוני לדעת מדוע כבוד מרן הראשל"צ כותב בילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמ' תסח אודות טוסטר ששימושו היה בחלבי בכדי להפוך אותו לבשרי אין אלא ע"י ליבון בלבד כיוון שרוב תשמישו ביבש, ומדוע לא נאמר גם כאן כיוון "דהיתרא בלע" ודי בהגעלה בלבד בדיוק כמו באותה מחבת שבה כותב מפורש מרן ז"צל שאין שום הבדל בין יבש לבין צונן כיוון ד"היתרא בלע" אז מועיל הגעלה בלבד ותו לא ,וכו'.
אשמח מאד אם יוכלו כבוד הרבנים הגאונים והיקרים להשיב תשובה בעניין.
תודה רבה.