• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

שימוש בטוסטר לבשר וחלב

bar.elya

New member
לכבוד הרבנים שלום רב.
מרן זצ"ל כותב מפורש גבי מחבת בין אם בושל בה ביבש ובין אם בצונן וכו' שאם רוצים להפוך את השימוש בה מחלב לבשר ולהפך די בהגעלה בלבד כיוון ד"היתרא בלע" אין צורך בליבון אפילו ביבש.
ברצוני לדעת מדוע כבוד מרן הראשל"צ כותב בילקוט יוסף איסור והיתר כרך ג' עמ' תסח אודות טוסטר ששימושו היה בחלבי בכדי להפוך אותו לבשרי אין אלא ע"י ליבון בלבד כיוון שרוב תשמישו ביבש, ומדוע לא נאמר גם כאן כיוון "דהיתרא בלע" ודי בהגעלה בלבד בדיוק כמו באותה מחבת שבה כותב מפורש מרן ז"צל שאין שום הבדל בין יבש לבין צונן כיוון ד"היתרא בלע" אז מועיל הגעלה בלבד ותו לא ,וכו'.
אשמח מאד אם יוכלו כבוד הרבנים הגאונים והיקרים להשיב תשובה בעניין.
תודה רבה.
 
ב"ה
שלום וברכה,

נראה שכבודו צודק לפום דינא דאכן מועיל לטוסטר הכשר קל להכשירו מבשר לחלב ולהיפך, דהיתרא בלע, ויתכן שעיקר החומרא בטוסטר היא נצרכת מבחינה פראקטית, שקשה מאד לנקות את החריצים מכל שיורי גבינה ושמנונית, ויש בה ממשות, וצריך ליבון בשביל זה. אבל עדין צ"ע הטעם שהובא שם בילקו"י בהערה מחמת שרוב תשמישו ביבש, וכדברי כבודו, ואפשר דלא נחית לזה, ועי' כיו"ב בשו"ת יביע אומר ח"ח (חיו"ד סי' כג אות ח) מ"ש ע"פ מהרי"ט אלגאזי לגבי מרן הש"ע, וכ"ה בגליון יבי"א ח"א (חאו"ח סי' ח אות ח), ובמפתחות ליבי"א ח"י בהגה' לר"פ, ע"ש, ודון מינה ואוקי באתרין שאפשר לא עמד בעיקר דין זה דתלי בבלע איסורא או היתרא, ודו"ק.

בברכה רבה
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון