ראה בעלון אור השבת גיליון 23. (מצורף).מי שהוא באמצע לאכול או לשתות ויוצא מביתו עם המאכל למכונית, האם צריך לחזור לברך, האם כיון שלוקח את האוכל עמו לא הוי שינוי מקום או אזלינן בתר המקום והרי שינה את מקומו.
ראיתי פעם שדנו בזה, האם יש מי שיודע אם יש בזה בתורת מרן זיע"א ובניו שליט"א.
תודה
ראה בהלכה ברורה ח"ט קעח הלכה טו שכל הפוסקים ס"ל שאינו מועיל מה שאוחז בידו את המאכל, עיי"ש.מי שהוא באמצע לאכול או לשתות ויוצא מביתו עם המאכל למכונית, האם צריך לחזור לברך, האם כיון שלוקח את האוכל עמו לא הוי שינוי מקום או אזלינן בתר המקום והרי שינה את מקומו.
ראיתי פעם שדנו בזה, האם יש מי שיודע אם יש בזה בתורת מרן זיע"א ובניו שליט"א.
תודה
בס' מעשה איש ח"ב עמ' צט וח"ה עמ' יד ובספר נזר החיים להרב אורן טיגר (עמ' קעח) אמר שכשהיה ילד הלך לטייל עם החזו"א והיתה לו סוכריה בפה וכשיצא מהבית אמר לו החזו"א להוציא את הסוכריה מהפה ולחזור ולברך שוב, וכשחזרו מהטיול ונכנסו הביתה א"ל החזו"א לשוב ולהוציא את הסוכריה ולברך שנית. וכ"ה בס' דולה ומשקה (עמ' קט).ראיתי בעבר כמדומה בס' מנחת תודה מהגרח"ק, שפעם אחת היה עם החזו"א בביו והיה לו סוכריה בפה, וכשיצאו מהבית אמר לו החזו"א להוציאה ולברך עליה בגלל שינוי מקום. הוא חידוש גדול, וכמדומה שאין שאר הפוס' מסכימים לזה.
במחילה כבודו יעיין שם בכה"ח שדיבר להדיא גם על פרי, ולא יוציא לעז על חכמים.ויש שטעו לחשוב שהרב כף החיים
אשרי אחראי הפצה הבקי בספרים שמפיץ...מצרף מה שכתב בזה בשו"ת דברי שלמה ח"א סימן ז
עיינתי שובבמחילה כבודו יעיין שם בכה"ח שדיבר להדיא גם על פרי, ולא יוציא לעז על חכמים.
ועוד, דאם כשיטת הרמ"א דווקא, מה צריך שיהיה בידו והרי לעולם אין ש"מ בפת ומזונות אף שאינו בידו...
אינו עניין לנידון המקורי הנ"ל...מתוך קובץ בית יוסף גיליון מט (תשפ"ד)
במחילה מכת"ר,ובמהדורה שבידי בכף החיים ס"ק א' וס"ק כ' כתוב "פת" ולא מוזכר פרי. (אולי כבודו מתכוון למקום אחר בכף החיים שאני לא ראיתי ואדרבא יודיעני)
תודה רבהבמחילה מכת"ר,
כן כתב להדיא באות טו, עיין שם
מודים דרבנן היינו שבחייהו!צודק, טעיתי.