• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שליח ציבור ספרדי שברצונו והסכמתו אשתו חובשת פאה נוכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

s.cohen

Member
האם כשר לכתחילה ? נקרא ביתו ריקם מעבירות ? נקרא עובר על לא תטוש ?
האם יש פוסקים שכתבו על כך ?
 
ראיתי אצל חזנים שהיו אצל גדולי הדור, שנשותיהם הולכות עם פאה.
גם מו"ר מרן הראש"ל שליט"א אף פעם לא מנע ממישהו לעלות חזן, אף שיודע שאישתו עם פאה.
 
החילוק בין אייפון לפאה ברור
א'. אייפון כולם יודעים שהוא איסור גמור, רק לא הרבה יודעים עד כמה, אבל פאה לצערנו רבים חושבים שהוא מותר. גם בגלל שיש הרבה פוסקים שמתירים גם מפוסקי ספרד.
ב'. עוד פוק חזי מאי עמא דבר, אייפון לא מסונן רק אנשים לא יראי שמים מחזיקים בו (מלבד אנשים מעטים הקוראים את עצמם חרדים שמחזיקים בו) משא"כ פאה, גם בני תורה נשותיהם מסתובבות ככה, וזה מבלבל רבים וגם טובים... אני מדבר גם על הפאה הפרוצה לצערנו שגם ת"ח אשר נשותיהם מסתובבות בפאה ארוכה ופרוצה...
 
השאלה היא לא האם הוא פסול . אלא האם יש טוב ממנו.
כי זה ודאי שמטפחת זה מעלה אך אם מתחת למטפחת כבר יש בובו מוגזם ולא צנוע וכדו' או סמארטפון אז עדיף פאה.
 
אך אם מתחת למטפחת כבר יש בובו מוגזם ולא צנוע וכדו'
אז עדיף פאה
לא מסתבר כן. דאף שיש בובו מוגזם שאסור וכו', אבל ודאי זה עדיף מפאה (עכ"פ לדידן). ואכמ"ל. ובעז"ה בהמשך אבאר עוד.
ועכ"פ לפוסלו לש"צ לא נראה, כפי שכתבו כאן לעיל, שהחובשות כן חושבות שמותר (הן ובעליהן). ורק ה'עבריין' פסול.
 
ב'. עוד פוק חזי מאי עמא דבר, אייפון לא מסונן רק אנשים לא יראי שמים מחזיקים בו (מלבד אנשים מעטים הקוראים את עצמם חרדים שמחזיקים בו) משא"כ פאה, גם בני תורה נשותיהם מסתובבות ככה, וזה מבלבל רבים וגם טובים... אני מדבר גם על הפאה הפרוצה לצערנו שגם ת"ח אשר נשותיהם מסתובבות בפאה ארוכה ופרוצה...
יראת שמיים זה דבר שאי אפשר לדעת [-נתון לליבו של האדם] ולכן סבורני שאלו הנשמעים לדעת רבותיהם ונשותיהם הולכות עם פאה, [ולא עם משהו שקרוי פאה שאין שום רב שמתיר להכשיל אנשים ביודעים!] הם יראי שמים, ואומנם איכא דרכא אחרינא אך אצלם מה לעשות שאין איסור, כמובן בהיצמדות להלכה הברורה הנשמעת מפי רבותיהם.
אך אלו ההולכים כאחרוני ה... בשוק, בעליהם הם אינם בני תורה [אולי הם היו...] ועוד מצאו להם רב שמתיר [אל תאמינו להם!!! אולי [- בטוח] זה הרב קו או הרב בריח או הרב מגב] ודומים ממש לאלו ההולכים עם אייפון או לאלו ההולכים עם טלפון חכם!? שגדולי הרבנים [הרב וואזנר זצ"ל וכן שמעתי אך לא אימתתי שגם מרן קודש הקודשים זצוק"ל] אמרו עליהם שהם פסולים לעדות, ואינם מעושי מעשה עמך.
ויש להבדיל ביניהם לענ"ד גם לענין ש"ץ.
 
נערך לאחרונה:
אבל מסתבר שמרן זיע"א דיבר למי שרבותיו אוסרים לו, ולענ"ד לא על זה נידון השאלה
אפשר הכי ואפשר הכי.
ואגב השאלה נדונה גם על זה, למה לא.

בפרט שענין פ"נ לדעת מרן אינו קשור לספרדים ואשכנזים/ מרוקאים וכד'. ז"א לדעתו הדבר אסור על כולם.
 
בפרט שענין פ"נ לדעת מרן אינו קשור לספרדים ואשכנזים/ מרוקאים וכד'. ז"א לדעתו הדבר אסור על כולם.
גם למי ששאל את רבו, ורבו התיר לו לכתחילה?
לענ"ד מי שרבותיו אוסרים לו ובכל אופן ביתו אינו נקי מעבירות, אין שום צורה שיוכל להיות ש"ץ, אבל אם מרן אוחז שלכולם אסור [ז"א גם למי שהתירו לו בפירוש ולכתחילה] כמובן שמי אני שבכלל יכתוב אחרת אבל זה ממש מפליא אותי.
 
גם למי ששאל את רבו, ורבו התיר לו לכתחילה?
לענ"ד מי שרבותיו אוסרים לו ובכל אופן ביתו אינו נקי מעבירות, אין שום צורה שיוכל להיות ש"ץ, אבל אם מרן אוחז שלכולם אסור [ז"א גם למי שהתירו לו בפירוש ולכתחילה] כמובן שמי אני שבכלל יכתוב אחרת אבל זה ממש מפליא אותי.
אין לך עוד נושאים להתעסק בהם חוץ מקשקושים??!!
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון