ע"ה ס"ט
Well-known member
על הצד שזה ע"ז, ביתו מלא בא' מג' עבירות חמורות!!!ביתו ריקם מעבירות?
על הצד שזה ע"ז, ביתו מלא בא' מג' עבירות חמורות!!!ביתו ריקם מעבירות?
כמו בכל נושא הלכתי אחר כשיש מחלוקת הפוסקים גדולה אז גם כשהפוסקים האוסרים אוסרים בחריפות... אך כיוון שמי שמתיר נסמך על גדולי הפוסקים המתירים לא ראיתי מקום לחוש לזה מבחינה הלכתית [אולי מבחינה רגשית אם הדבר מפריע לרגשות הציבור שחם בעיניין זה..]האם כשר לכתחילה ? נקרא ביתו ריקם מעבירות ? נקרא עובר על לא תטוש ?
האם יש פוסקים שכתבו על כך ?
אם ר' חיים קניבסקי היה רוצה להיות ש''ץ היית מסכים לו?כמדומה שאין ספק שהפאה הכי צנועה [של היום] פרוצה יוצר מהמטפחת הכי פרוצה, וח"ו לומר שעדיף פאה, [בפרט שכל אחד מבין שמי שהולכת עם מטפחת לא צנועה, כשהיא תלך עם פאה בוודאי שתלך עם פאה פרוצה ביותר].
והסמארטפון כמה שהוא חמור מגוחך להאשים בכך את המטפחת.
אמנם לעניין ש"ץ נכון מה שכתבו שבעוונ"ה ההוראת היתר בזה גדולה מאוד ואף יש שהפכו הדבר למצוה, רח"ל.
אמנם לפעמים יש בזה תיקון למיגדר מילתא להעדיף ש"ץ שאשתו לא לובשת פא"נ, ובתנאי שאין בזה הלבנת פנים, וכמובן שהכל לפי העניין והחכם עיניו בראשו ובהתייעצות עם דעת תורה.
סייג את דבריו בכמה סייגים, ואתה שואל על המקרה הכי קיצוני לצד השני?!עם ר' חיים קניבסקי היה רוצה להיות ש''ץ היית מסכים לו?
כוונתי לומר בזה שההולכים בזה אחר רבותיהם קשה לומר שיהיו פסולים למניןסייג את דבריו בכמה סייגים, ואתה שואל על המקרה הכי קיצוני לצד השני?!
יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.כוונתי לומר בזה שההולכים בזה אחר רבותיהם קשה לומר שיהיו פסולים למנין
ואם את ר' חיים לא תעלה רק בגלל הלבנת פנים אתה בבעיה ...
תפוס את הרעיון.. מי שמתיר כי סומך על גדולי הפוסקים לא שייך שיהיה בו פגם כלשהו..יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.
זה לא הטענה עליה דיברתי.תפוס את הרעיון.. מי שמתיר כי סומך על גדולי הפוסקים לא שייך שיהיה בו פגם כלשהו..
אל תדאג...הרבה מאלה שלובשות פאה לא לובשות אותה בבית....ביתו מלא בא' מג' עבירות חמורות
שאומרים שפעם היה פאת קש אילו מאיפה בא הביטוי הזה קש?יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.
והכותב הנ"ל סה"כ כתב שיש מקומות שיש בזה משום למיגדר מילתא. וגם ע"ז הוסיף שהכל לפי הענין, ושצריך להתייעץ בזה עם דעת תורה.
דבריך הם כמעט בגדר הוצאת דברים מקשרם.
מה שנכון נכון.עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
אשה בלי כיסוי ראש, כולם יודעים שהיא עושה בעיה ומתייחסים אליה בהתאם, וגם בעז"ה בעתיד היא תחזור בתשובה ותכסה את ראשה.עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
אינו ראיה לכלום..ביניהם תלמידי מרן זי"ע הולכים עם פאה נוכרית טבעית,
כאילו שלאשכנזים יש היתר בפאות של זמננו.
מצינו למרן שהתיר לגרושה לחבוש פא"נ,אינו ראיה לכלום..
זה בערך כמו לומר שיש מתלמידי החזו"א שאוכלים היתר מכירה לכתחילה..
[אם מי שנוהג לכסות ראשה בפא"נ לא יכולה להיחשב כתלמידי מר"ן זיע"א, אולי כמי שסומכים על קולות מרן ותו לא..]