• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שליח ציבור ספרדי שברצונו והסכמתו אשתו חובשת פאה נוכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
האם כשר לכתחילה ? נקרא ביתו ריקם מעבירות ? נקרא עובר על לא תטוש ?
האם יש פוסקים שכתבו על כך ?
כמו בכל נושא הלכתי אחר כשיש מחלוקת הפוסקים גדולה אז גם כשהפוסקים האוסרים אוסרים בחריפות... אך כיוון שמי שמתיר נסמך על גדולי הפוסקים המתירים לא ראיתי מקום לחוש לזה מבחינה הלכתית [אולי מבחינה רגשית אם הדבר מפריע לרגשות הציבור שחם בעיניין זה..]
 
כמדומה שאין ספק שהפאה הכי צנועה [של היום] פרוצה יוצר מהמטפחת הכי פרוצה, וח"ו לומר שעדיף פאה, [בפרט שכל אחד מבין שמי שהולכת עם מטפחת לא צנועה, כשהיא תלך עם פאה בוודאי שתלך עם פאה פרוצה ביותר].
והסמארטפון כמה שהוא חמור מגוחך להאשים בכך את המטפחת.

אמנם לעניין ש"ץ נכון מה שכתבו שבעוונ"ה ההוראת היתר בזה גדולה מאוד ואף יש שהפכו הדבר למצוה, רח"ל.
אמנם לפעמים יש בזה תיקון למיגדר מילתא להעדיף ש"ץ שאשתו לא לובשת פא"נ, ובתנאי שאין בזה הלבנת פנים, וכמובן שהכל לפי העניין והחכם עיניו בראשו ובהתייעצות עם דעת תורה.
אם ר' חיים קניבסקי היה רוצה להיות ש''ץ היית מסכים לו?
 
סייג את דבריו בכמה סייגים, ואתה שואל על המקרה הכי קיצוני לצד השני?!
כוונתי לומר בזה שההולכים בזה אחר רבותיהם קשה לומר שיהיו פסולים למנין
ואם את ר' חיים לא תעלה רק בגלל הלבנת פנים אתה בבעיה ...
 
כוונתי לומר בזה שההולכים בזה אחר רבותיהם קשה לומר שיהיו פסולים למנין
ואם את ר' חיים לא תעלה רק בגלל הלבנת פנים אתה בבעיה ...
יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.
והכותב הנ"ל סה"כ כתב שיש מקומות שיש בזה משום למיגדר מילתא. וגם ע"ז הוסיף שהכל לפי הענין, ושצריך להתייעץ בזה עם דעת תורה.

דבריך הם כמעט בגדר הוצאת דברים מקשרם.
 
יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.
תפוס את הרעיון.. מי שמתיר כי סומך על גדולי הפוסקים לא שייך שיהיה בו פגם כלשהו..

[ד.א. כל הנשים בגיל זה פאותיהם נהפכות לקש אם לא מחדשים אותה.. ובדר"כ כבר אחר עשור הפאות דוהות ומאבדות את צבעיהם ונדמין כקש..
וכל עוד לא תלו הפוסקים את היתרם רק בפאה שדהתה לאחר שנים.. אינו ראיה לכלום..]
 
לא נמאס לכם לדשדש על הנושא הזה
[אם חשוב לכם, אשתי לא הולכת עם פאה..]

ואם אתם רוצים נידון נוסף,
כולל אברכים שעיקר התרומות מבוססות על רווחים מעסקי פאו"נ, האם מותר ללמוד בו?
(בידענא ומכירינא קאמינא)
 
נערך לאחרונה:
זה לא נכון שהפאה הכי כשרה יותר פרוצה מהמטפחת הכי פרוצה!
כנסו קצת לפרפורציות... יש הרבה נשים כשרות שבדעת רבותיהם הולכות עם פאה ומקפידות גם בפאה שהיא תהיה צנועה כדת וכדין.
אלו שאין להם רב, ובכל נושא מחפשים את הרב שמיקל [יש כאלו שגם מחפשים דווקא את הרב המחמיר] הם הבעייתיים!
כתוב בפירוש 'עשה לך רב' (אבות א ו) בכל הדינים אותו הרב (כפי' הרע"ב במקום).
 
יש עוד הרבה חילוקים בין ר' חיים לשאר אינשי, אשתו היתה עם פאת קש ועליה כיסוי.
והכותב הנ"ל סה"כ כתב שיש מקומות שיש בזה משום למיגדר מילתא. וגם ע"ז הוסיף שהכל לפי הענין, ושצריך להתייעץ בזה עם דעת תורה.

דבריך הם כמעט בגדר הוצאת דברים מקשרם.
שאומרים שפעם היה פאת קש אילו מאיפה בא הביטוי הזה קש?
כאילו הרי המחלוקת לא יכולה להיות על קש כי זה אז לא מובן דעת האוסרים,
וגם במשנה ברורה כתב מפורש אפי' שער שלה ממש.
וכן הרבה רבנים היום גדולים
ביניהם תלמידי מרן זי"ע הולכים עם פאה נוכרית טבעית,
 
נערך לאחרונה:
עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
 
עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
מה שנכון נכון.
וכואב.
 
עוד משהו שלא הבנתי בעניין הנ"ל אני רואה בית כנסת שבאים נשים חילוניות בלי כיסוי ראש ואין פוצה פה ומצפצף,
ואילו כשבאה אשה עם פאה אוי ואבוי, שומו שמים והזדעזעי ארץ.
עוד לא הבנתי אני מכיר אישית אנשים עם טלוויזיה ואייפון פרוץ שמדברים כל היום על הפאה?
למישהו יש הסבר לתופעה הזאת מאיפה זה מגיע?
זה פשוט הזוי.
אשה בלי כיסוי ראש, כולם יודעים שהיא עושה בעיה ומתייחסים אליה בהתאם, וגם בעז"ה בעתיד היא תחזור בתשובה ותכסה את ראשה.
אבל אשה עם פאה, מתייחסים אליה כחרדית רגילה, והיא לא חושבת שיש לה מה לחזור בתשובה, כלומר שמבחינתה תמיד תישאר עם פאה. (בשונה מאשה מתחזקת שהולכת בלי כיסוי ראש אך מודעת לכך שהיא לא עושה טוב וחושבת שלאט לאט גם זה יגיע...)
 
ביניהם תלמידי מרן זי"ע הולכים עם פאה נוכרית טבעית,
אינו ראיה לכלום..

זה בערך כמו לומר שיש מתלמידי החזו"א שאוכלים היתר מכירה לכתחילה..

[אם מי שנוהג לכסות ראשה בפא"נ לא יכולה להיחשב כתלמידי מר"ן זיע"א, אולי כמי שסומכים על קולות מרן ותו לא..]
 
כאילו שלאשכנזים יש היתר בפאות של זמננו.

פעם שמעתי מאדם חכם משפט חכם 'אם לא לומדים לא יודעים'

זו תגובה שמוכיחה שאין הכותב למד סוגיא זו כלל אלא רק דקלם מודעות רחוב ופשקווילים..
 
אינו ראיה לכלום..

זה בערך כמו לומר שיש מתלמידי החזו"א שאוכלים היתר מכירה לכתחילה..

[אם מי שנוהג לכסות ראשה בפא"נ לא יכולה להיחשב כתלמידי מר"ן זיע"א, אולי כמי שסומכים על קולות מרן ותו לא..]
מצינו למרן שהתיר לגרושה לחבוש פא"נ,
וכן לגבי קריאת שמע התיר פאה נוכרית,
וכנראה בצירוף הרבנים שמתירים לכתחילה העלו להיתר.
ואכתי אינם יכולים להחשב תלמידיו ממש אבל היו ממקורביו הגדולים,
בכוונה לא אומר שמו כדעי לא ליצור פה מצב של אבק לשוה"ר וצרור של קללות על הרבנים הנ"ל,
מפי אינשי דלא מעלי.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון