• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שליח ציבור ספרדי שברצונו והסכמתו אשתו חובשת פאה נוכרית

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
השאלה היא לא האם הוא פסול . אלא האם יש טוב ממנו.
כי זה ודאי שמטפחת זה מעלה אך אם מתחת למטפחת כבר יש בובו מוגזם ולא צנוע וכדו' או סמארטפון אז עדיף פאה.
כמדומה שאין ספק שהפאה הכי צנועה [של היום] פרוצה יוצר מהמטפחת הכי פרוצה, וח"ו לומר שעדיף פאה, [בפרט שכל אחד מבין שמי שהולכת עם מטפחת לא צנועה, כשהיא תלך עם פאה בוודאי שתלך עם פאה פרוצה ביותר].
והסמארטפון כמה שהוא חמור מגוחך להאשים בכך את המטפחת.

אמנם לעניין ש"ץ נכון מה שכתבו שבעוונ"ה ההוראת היתר בזה גדולה מאוד ואף יש שהפכו הדבר למצוה, רח"ל.
אמנם לפעמים יש בזה תיקון למיגדר מילתא להעדיף ש"ץ שאשתו לא לובשת פא"נ, ובתנאי שאין בזה הלבנת פנים, וכמובן שהכל לפי העניין והחכם עיניו בראשו ובהתייעצות עם דעת תורה.
 
לדידי יש ספק.
ואלו ואלו נשרפין בבית הדשן.
כבודו מוזמן לשאול כל אדם שמשתדל לשמור על עיניו, מה מפריע לו יותר,
כמדומני שהתשובה תהיה אחידה
[היחידים שמנסים לנפנף במטפחות הפרוצות הם אלו שנשותיהם עם פא"נ ובאים להרגיע את מצפונם].

אני לא בא להצדיק מטפחות לא צנועות, אבל במחילה, אין מה להשוות.
 
כמדומה שאין ספק שהפאה הכי צנועה [של היום] פרוצה יוצר מהמטפחת הכי פרוצה, וח"ו לומר שעדיף פאה.
אשריך שאינך בקי בהנהגות נשי הדור שלנו....

בפרט שכל אחד מבין שמי שהולכת עם מטפחת לא צנועה, כשהיא תלך עם פאה בוודאי שתלך עם פאה פרוצה ביותר].
והסמארטפון כמה שהוא חמור מגוחך להאשים בכך את המטפחת
אין זה ממש הנושא עליו דנו, ולא איירי בבא להתיעץ איתנו מה עדיף, אלא רק איזה חזן לחפש.
אמנם לפעמים יש בזה תיקון למיגדר מילתא להעדיף ש"ץ שאשתו לא לובשת פא"נ
לא יודע... לא נראה לי שזה ישפיע....
ובהתייעצות עם דעת תורה.
צודק ממש!!!
 
כמדומה שאין ספק שהפאה הכי צנועה [של היום] פרוצה יוצר מהמטפחת הכי פרוצה, וח"ו לומר שעדיף פאה, [בפרט שכל אחד מבין שמי שהולכת עם מטפחת לא צנועה, כשהיא תלך עם פאה בוודאי שתלך עם פאה פרוצה ביותר].
להוסיף:
מטפחת מפוארת אינה אסורה, במקום ובזמן הנכון היא מותרת, כמו שמותר ללבוש בגדים יפים יותר לחתונה.
דהיינו בגדי צבעונין ותכשיטין אסורים רק במידה שאין צורך, ומטרתם היא רק לעורר תשומת לב מיותרת. אלא שיש טועות ולובשות בגדים מפוארים מדי או איפור מוגזם כשאין צורך, ובעצם בשביל לגרום לאנשים להסתכל בהן ח"ו.

מה שאין כן פאה נכרית היא חיכוי של שיער אשת איש - שהתורה אסרה בגילוי בכל מצב חק ולא יעבור,
וע"פ מאי דדרשינן טעמא דקרא לחומרא, טעם האיסור הוא מפני יופי השיער הגורם להרהור, וא"כ פאה נכרית היא בכלל האיסור, ואין לה שום היתר בשום מצב, מה שאין כן במטפחת מפוארת כנ"ל.
 
אין זה ממש הנושא עליו דנו, ולא איירי בבא להתיעץ איתנו מה עדיף, אלא רק איזה חזן לחפש.
אה"נ, דברי היו רק בנוגע לעצם הדבר איזה מהם עדיף, ורק כלפי מה שציטטתי.
ואה"נ וודאי שבנושא של חזן יש שיקולים נוספים.
אם כי לענ"ד וודאי שיש מעלה גדולה בחזן שאשתו הולכת עם מטפחת, שבוודאי יוכל להיות סנגור לפני השי"ת יותר ממי שאשתו עם פאה [אף אם הוא ע"י הוראת היתר ואף אם אין כאן פסול מדינא], ובפרט כשיש בזה ג"כ חששות של תקרובת ע"ז וכידוע מה שאמר ע"ז בעל השבט הלוי, אבל כמובן שהכל לפי העניין ותלוי בהרבה פרטים, ובכל אופן תגובתי הנ"ל היתה רק כלפי עצם הנידון של הצניעות.
 
לא כ"כ מבין.
חזן שאשתו הולכת עם פ"נ במקום שרבניהם מתירים לכתחילה למה יש לחוש?
אני מבין שאצלינו בביהכנ"ס ברור שעדיף חזן עם מטפחת ואפילו שיש לו רב שמתיר, אבל אין כזה דבר קהילות שאצלם רבניהם מתירים לכתחילה ויכול לגשת ש"ץ שאשתו הולכת עם פ"נ ותפילתו מתקבלת וביתו נחשב לריקם מעבירות, כך נלענ"ד.
 
השאלה כנראה היתה על מקום שנוהגים כפי הדין, שאסור פאה (ואכמ"ל), וכך מורים להם רבותיהם, האם בכ"ז אפשר להעלות אחד שנוהג אחרת לשליח ציבור או לא?
שוב, אני לא זוכה להבין.
אם אסור מאיזה דין יותר לו לעלות?
ביתו ריקם מעבירות? או שמא יש בו יראת שמים ומחמת כך אינו שומע לרבותיו?
 
שוב, אני לא זוכה להבין.
אם אסור מאיזה דין יותר לו לעלות?
ביתו ריקם מעבירות? או שמא יש בו יראת שמים ומחמת כך אינו שומע לרבותיו?
איני יודע מחמת מה נוהג כן בביתו, אבל אולי יש לתלות שהוא חושב שמותר, ואינו עבריין, כפי שהזכירו לעיל.
 
משעשע או לא.
יש הלכה! לא יודע זה לא תירוץ גם לא [להבדיל] בחוקותיהם.
הלוואי וישמע.
השאלה כאשר הוא מתעקש שההלכה היא שמותר [אפילו שהוא לא צודק בעליל], האם נאמר שלא נעלה אותו, או שנאמר ד"אומר מותר שאני" כפי שכתבו כאן קודם? ותול"מ.
 
מי מעלה את החזנים? הוא עצמו?
אם הוא ממאן להבין ולרדת מהרעיון שהוא ש"ץ כתוב בהלכה שלא להגיע לריב על ידי זה, אבל מלכתחילה לענ"ד ברור שאין שום היתר והוא אינו מרוצה לציבור ששומר נפשו מפ"נ.
 
מי מעלה את החזנים? הוא עצמו?
אם הוא ממאן להבין ולרדת מהרעיון שהוא ש"ץ כתוב בהלכה שלא להגיע לריב על ידי זה, אבל מלכתחילה לענ"ד ברור שאין שום היתר והוא אינו מרוצה לציבור ששומר נפשו מפ"נ.
ואם הוא ייר"ש בשאר הדברים וקולו ערב לציבור, ונוח לבריות, ומרוצים ממנו, וכליל המעלות, ומה שנשאר זה פאה שהוא חושב שמותר [אף שטעות גדולה בידו], כאן מתחילה השאלה האם בכ"ז לא להעלותו כי אולי נקרא "עבריין" כמו אייפון וכד', או לא. וע"ז כתבו כאן שאומר מותר שאני [אף שהוא טועה].
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון