• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

שמו"ת פרשת האזינו

א' - ראשית, "המוציא מחברו עליו הראיה"
ב' - ושני לו, חוץ מר' יעקב זמיר ואולי ג"כ ר' ששון שבת "ישיבות בג'דאד" בכל הכתוב לחיים אצלם לא רואה משהוא יוצא דופן
ג' - ועל השלושה, אולי תחכים אותי אני מאוד ישמח בתנאי שזה לא גובל כ"ש בזלזול ח"ו
כתיבה וחתימה טובה!
אנסה לברר מול אותו חוקר. אם אצליח להשיגו.
 
קריאת שמו"ת לפר' האזינו שנת התשפ"ה

ישנו ספר חדש מכת"י שהו"ל ע"י "מרכז מורשת יהדות בבל" לחכם הבבלי ושמו הטוב ח"ר שלמה תווינא זיע"א
חיבר למעלה מ-ק"ג ספרים בכל מקצוות פרד"ס תורתנו הקדושה נלב"ע כ"ד אלול התרע"ג
ובספרו הבהיר "כתבנו לחיים" על הלכות מועדי תשרי דיני ער"ה הלכה י"ב עמוד כ"ח
שיש לקרוא השמו"ת בערב החג עיי"ש
וכ"כ החכם הנ"ל בספרו "מעוז חיי" שהו"ל ע"י מכון "ניר דויד" להגר"י ניסן יצ"ו
דיני ער"ה עמוד ח' הלכה ב' שיקרא ער"ה השמו"ת ע"כ עיי"ש

נ.ב. כן נהג המקובל האלוהי חכם מרדכי שרעבי ראש ישיבת המקובלים ק"ק "נהר שלום" יכב"ץ

כתיבה וחתימה טובה!
איפה ניתן להשיג הספרין שלו בזול או בחנם?
 
איפה ניתן להשיג הספרין שלו בזול או בחנם?
מה שהו"ל ע"י מרכז למורשת יהדות בבל בראשות ר' יעקב זמיר יצ"ו ישנה אפשרות לאנ"ש ב"חינם אין כסף"
ומה שהו"ל ע"י מכון ניר דויד בראשות ח"ר יוסף ניסן ע"י "בכסף מלא יתננה לו"
"או קנו" ברחוב ר' נחמן מברסלב את ההגדה של פסח של ח"ר שלמה הנ"ל שהו"ל ע"י "חברת אהבת שלום"
בברכת כתיבה וחתימה טובה!
 
נערך לאחרונה:
לא אמרתי אסור. אבל עיין בפוסקים.
איזה פוסקים?
מה שייך קריאת שמו"ת לעירוב תבשילין
וכי קריאת שמו"ת היא חובה בשבת דיחשב כמכין לשבת?
הרי קריאת שמו"ת חובתה כל השבוע דלעולם ישלים אדם עם הציבור
ועד מנחה של שבת יכול לקרוא דחשיב עם הציבור דאז קוראים כבר הפרשה הבאה.
ומה שייך כלל לעירוב תבשילין?
 
האם מותר לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום ביום טוב שחל בערב שבת?

תשובה: על פי רבותינו המקובלים אין לקרוא שנים מקרא ואחד תרגום ביום טוב, אולם על פי הפשט אין בזה מניעה, ולכן הטוב ביותר לקרוא הפרשה ביום שבת קודם הסעודה, ואם זמנו דחוק רשאי לקוראה אף ביום טוב.

הרמ"ע מפאנו בספר מעין גנים דף א' עמ' ד' כתב שאין קורין תרגום בלילה ולא בשבת ויום טוב, ועיין שם בטעמו על פי הסוד.

וכן כתב מרן החיד"א ז"ל במחזיק ברכה (קונטרס אחרון סי' קנו) שאף בחו"ל יקרא שנים מקרא ואחד תרגום ביום הושענא רבה שלא לקרות תרגום ביום טוב. וכן כתב בספרו ככר לאדן (סימן ה בליקוטים אות ז) וז"ל: ועתה אמרתי אגלה כי תקון קריאת הפסוקים שמו"ת בכל יום הוא מרבינו האר"י זצ"ל ושמעתי ממקובלים מופלגים אשר היו בעה"ק ירושלים תו' ז"ל כי קריאה זו לא תכון ביום טוב. ומה גם שהרמ"ע ז"ל כתב שאין קורין תרגום ביו"ט ומטעמים אלו נהגנו שלא לקרות הסדר הנז' ביום טוב.

וכ"כ הבא"ח (ש"ב לך לך אות יא). וכ"כ האור לציון ח"ג (פי"ח סע' יב). וכ"כ בשו"ת מבשרת ציון ח"ב (סימן סג). ובהלכה ברורה סי' רפ"ה ס"ס כ"ג.

אולם כל זה על פי דברי רבותינו המקובלים, ועל פי ההלכה רשאי לקרוא קריאת שנים מקרא ואחד תרגום אף ביום טוב. וכמ"ש מרן זיע"א בשו"ת יבי"א ח"ו (חאו"ח סי' ל אות ה). וכן בחזון עובדיה סוכות (עמ' תנ). וכן בילקו"י סי' רפ"ה סע' ו.
 
חזור
חלק עליון