למה "בעל נפש יחמיר"? מה ההיתר בכלל?האם בברית יצחק מותר להשמיע מוזיקה לכתחילה או שבעל נפש יחמיר?
למה "בעל נפש יחמיר"? מה ההיתר בכלל?
'ברוך שכיונת' לא הכל אני יודע...מה המקור ומה הסברא בזה?
המקור לשירים בכלי נגינה זה שירה בפה?!
ובליל יום הזכרון יש להחמיר? בכ''א הילקו'י מיירי בבין המצרים ולא בספירהבילק''י מבואר לאסור.
אולם אם יוצא בליל יו''ט דחג העצמאות ידוע שיש מתירים .... וצ''ע מגזירת כלי שיר
לענ"ד פשוט שאין להקל בזה, שהרי כתב מרן שליט"א בילקוט יוסף (שובע שמחות ב עמוד ח) וז"ל "אין חובה לעשות סעודה בליל הברית עם נטילת ידים ופת, אלא אפשר על ידי טעימת מיני תרגימא בלבד. ואם בכל זאת אוכלים פת, אין הסעודה נחשבת לסעודת מצוה, ולכן אחר ראש חודש אב אסור לאכול בשר בסעודת ליל הברית" עכ"ל. ואם לא מטעם סעודת מצווה מנלן להקל בזה?האם בברית יצחק מותר להשמיע מוזיקה לכתחילה או שבעל נפש יחמיר?
תתפלא, אבל זכורני שכך ראינו בעבר בילקוט יוסף. לא זוכר באיזה כרך, מהחדשים...מה המקור ומה הסברא בזה?
אין דבר כזה בילקוט יוסף על ספיה"עתתפלא, אבל זכורני שכך ראינו בעבר בילקוט יוסף. לא זוכר באיזה כרך, מהחדשים...
לענ"ד פשוט שאין להקל בזה, שהרי כתב מרן שליט"א בילקוט יוסף (שובע שמחות ב עמוד ח) וז"ל "אין חובה לעשות סעודה בליל הברית עם נטילת ידים ופת, אלא אפשר על ידי טעימת מיני תרגימא בלבד. ואם בכל זאת אוכלים פת, אין הסעודה נחשבת לסעודת מצוה, ולכן אחר ראש חודש אב אסור לאכול בשר בסעודת ליל הברית" עכ"ל. ואם לא מטעם סעודת מצווה מנלן להקל בזה?
וכן מרן זצוק"ל בחזו"ע היקל בכלי נגינה רק בסעודת מצווה ממש כברית וכדומה, ופירט
אז כל הרבנים פה נמנו וגמרו דלא כרב נקילענ"ד פשוט שאין להקל בזה, שהרי כתב מרן שליט"א בילקוט יוסף (שובע שמחות ב עמוד ח) וז"ל "אין חובה לעשות סעודה בליל הברית עם נטילת ידים ופת, אלא אפשר על ידי טעימת מיני תרגימא בלבד. ואם בכל זאת אוכלים פת, אין הסעודה נחשבת לסעודת מצוה, ולכן אחר ראש חודש אב אסור לאכול בשר בסעודת ליל הברית" עכ"ל. ואם לא מטעם סעודת מצווה מנלן להקל בזה?
וכן מרן זצוק"ל בחזו"ע היקל בכלי נגינה רק בסעודת מצווה ממש כברית וכדומה, ופירט שם דוגמאות שונות ולא הזכיר ברית יצחק.
ובדרך אגב התקשיתי זה מכבר במש"כ בחזו"ע (יו"ט עמ' רעא בהערות) דסעודת חנוכת הבית היא סעודת מצווה ויכולים לעשותה בימי הספירה ויכולים לפצוח פיהם בשירה וזמרה, שלא נאסרה שירה בפה וכו', ע"כ. ולכאורה למה לא היקל בכלי נגינה כנ"ל שהרי כתב להדיא (שם עמ' רנט, שכל שהיא שמחת מצווה יש להקל בדבר" עכ"ל.
אשמח לקבל תשובה בזה
(ולענ"ד חשבתי שאין זה בהכרח ואורחא דמילתא נקט ואה"נ מותר גם כלי נגינה, וצ"ע לדינא)