כוונתך לזה?אני חושב שיש פה על זה דיון ארוך.
ומה הבעיה בפלא'? [אם כמובן לא נדלק כלום כשמזיזו וכיו"ב].הרב שמואל אליהו פסק שאסור, אמר שהדבר דומה לאדם שישתמש בטלפון שלו בתור שעון....
אני מבין שהשאלה היא טכנית האם משהו פועל כשמשתמשים בשעון במצב טיסה, כי אם ברור ששום דבר לא פועל, לכאו' אין שאלה של איסור.ככה זה נראה. כששמים על מצב טיסה אז אין הודעות/התראות. רק שעון
יפה כתבתומה הבעיה בפלא'? [אם כמובן לא נדלק כלום כשמזיזו וכיו"ב].
מפריע בלי אלמנט של ריח רע וכיו"ב אין בו היתר גש"ר שהוא מצד כבוד הבריות.וכן מותר להוציאו מהחדר אם הוא מפריע, דלא גרע מדין גרף של רעי (וכמו שכתבו בפשיטות הפסקי תשובות ועוד אחרונים)
זו הנחה שהם מוקצה מחמת חסרון כיס, שלכאו' אינה פשוטה מסברא, וצריכה ראיה ומקור.אבל בפלאפונים חכמים למיניהם שדינם כמוקצה מחמת חסרון כיס לכאורה אין היתר כלל,
נראה לי שכל הסמרטפונים הם גרף של רעי וגרועים מריח רע!מפריע בלי אלמנט של ריח רע וכיו"ב אין בו היתר גש"ר שהוא מצד כבוד הבריות.
כן יש היתר בפשטות להוציאו כשמפריע מצד צורך מקומו.
ואילו היה היתר של גש"ר היה זה מתיר ככה"נ גם במוקצה מחמת חסרון כיס.
כמובן שהשאלה הגיעה אליי מבחור מתחזק (לא לשכוח)!נראה לי שכל הסמרטפונים הם גרף של רעי וגרועים מריח רע!
ועוד שכיון שמצוה לשוברם למה שיהיו מוקצים מחמת חסרון כיס?
גם במוקצה מחמת חסרון כיס מועיל ייחוד [וי"א שצריך ייחוד לעולם או ע"י מעשה רב, ויל"ד בגדרי מעשה], וכשרגיל להשתמש בחפץ לדעת המשנ"ב [עי' ש"ח צ"ג] חשיב כמעשה רב, ומותר.,אבל בפלאפונים חכמים למיניהם שדינם כמוקצה מחמת חסרון כיס לכאורה אין היתר כלל, ונראה לענ"ד שעל זה היתה הוראת הגר"ש אליהו לצאן מרעיתו...
עיין בשות הראש"ל מה ההגדרה של פלאפון טיפש (מה שנקרא בפי כל "חכם" שמטפש את בעליו)זו הנחה שהם מוקצה מחמת חסרון כיס, שלכאו' אינה פשוטה מסברא, וצריכה ראיה ומקור.