בהליכו"ע ח"ג פרשת ויצא סעיף ח', וכן בילקו"י שבת סי' רצ"ט ס"ג וסי' רצ"א סעיף י"ט, וכן בילקו"י חופה וקידושין פרק י"ז סעיף ל"א, כתב שיכול לשתות כוס יין של ברהמ"ז אפי' בוודאי חשיכה.
ואילו בחזו"ע שבת ב' עמ' שצ"ו, וכן בילקו"י החדש (כרך א' ח"ד) סי' רצ"א סעיף כ"ג [שנדפסו לאחר מכן], כתב שרק בספק חשיכה יכול לשתות, אבל בוודאי חשיכה לא יטעם.
ורציתי לדעת מה השתנה מבתחילה, ומדוע בתחילה סברו שיכול לטעום אפי' בוודאי חשיכה, ואחרי זה כתבו שרק בספק חשיכה יכול לטעום.
ואילו בחזו"ע שבת ב' עמ' שצ"ו, וכן בילקו"י החדש (כרך א' ח"ד) סי' רצ"א סעיף כ"ג [שנדפסו לאחר מכן], כתב שרק בספק חשיכה יכול לשתות, אבל בוודאי חשיכה לא יטעם.
ורציתי לדעת מה השתנה מבתחילה, ומדוע בתחילה סברו שיכול לטעום אפי' בוודאי חשיכה, ואחרי זה כתבו שרק בספק חשיכה יכול לטעום.