• שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.
  • לקראת מועד הבחינות לרבנות (אב תשפ"ה) "פורום מורשת מרן" שמח לבשר על פתיחת פורום מיוחד: "תשובות למבחני הרבנות", בו תוכלו להעלות תשובות שכתבתם על מבחנים קודמים. >> לקריאת התקנון לחצו כאן. >> לכניסה לפורום המיוחד לחצו כאן.

שתיית קצף

קורסיה

Moderator
בחולין קה ע"ב איתא שאין לשתות קצף שיש במשקה (אופיא) והגר"ז בש"ע שלו חו"מ כתב שזה רתיחה העולה על גבי המשקה

האם בכלל זה גם אם מנערים חלב בבקבוק עד שנוצר קצף?
וכן האם בכלל זה הקצף שיש בבירה רגילה ושחורה?
 
ראשית, צריך להעמיד הדברים מעט על דיוקם.
בגמרא כתוב:
ואמר אביי מריש הוה אמינא האי דלא שתי אופיא משום מאיסותא אמר לי מר משום דקשי לכרסם מישתיה קשה לכרסם מינפח ביה קשיא לרישא מדחייה קשיא לעניותא מאי תקנתיה לשקעיה שקועי
מבורר, שהוא לא ״איסור״ ממש, אלא גורם למחלה.
 
בחולין קה ע"ב איתא שאין לשתות קצף שיש במשקה (אופיא) והגר"ז בש"ע שלו חו"מ כתב שזה רתיחה העולה על גבי המשקה

האם בכלל זה גם אם מנערים חלב בבקבוק עד שנוצר קצף?
וכן האם בכלל זה הקצף שיש בבירה רגילה ושחורה?
עיין מה שכתב בזה הגאון רבי יקותיאל אברהם אוהב ציון שליט"א אב"ד טובה ראייתה בספרו זכר עשה מעמוד חצ"ר ואילך. ותרו"ץ.
 
חזור
חלק עליון