• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • שימו לב: ניתן לשלוח (בקובץ וורד) יישובים ומערכות בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, לקובץ בית יוסף תשפ"ו. למייל: office@moreshet-maran.com עד לחג השבועות תשפ"ה. אין התחייבות לפרסם, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום. ניתן גם לשלוח מכתבים והערות על הגליונות הקודמים.

תגובה והבהרה לדברי הרב אופיר מלכא מדוע מתקלקלים ילדים רח''ל

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
במק״א אנשים לקחו את דברי הראש״ל למקום יותר קיצוני, ואכמ״ל
לי נראה, שכבוד הראש"ל שליט"א רצה להפליג בחומרת הדבר.
כי יש לו שיעור שלם שמבזה את מרן, ובין היתר ע"ז, והוציא דברים מהקשרם
לא יודע, לא מכיר, וטוב שכך.
ועיין אבות פרק ד' משנה כא.
 
דוגמא לדבר הגמ' אומרת שמי שזהיר בנר הויין לו בנים וכו' - האם זה אומר שמי שלא זהיר בנר יהיו לו בנים שבבניקים? הדברים נאמרים על דרך החיוב והסגולה, ומי שלא עושה כן אין לו את ההבטחה והשמירה, ויתכן ודברים אחרים יעזרו.
יש הקלטה של מרן הרב יצחק שאומר שאשה שמדליקה ואח"כ מברכת יהיה לה בנים שבבניקים?
איני יודע מה הקשר לאמנון יצחק.
ראה כאן
איני יודע מה הקשר לרב אמנון יצחק.
רציתי להעלות ההסרטה, אבל אי אפשר מחמת סוג הקובץ.
זו לשונו של כבוד הראש"ל שליט"א שם מילה במילה. "... מסכנה האשה, מקימת מצות הדלקת הנרות, מדליקה את הנרות, עושה ככה בידים, מתפללת שיהיו לה בנים צדיקים, אחר כך מה יוצא לה?! בנים שבבניקים, נו למה? ברכה אחרי הדלקת הנרות, עושה ברכה לבטלה, מצוה הבאה בעבירה."
מרן שליט"א התכוון לומר, שמכיוון שכתוב "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים" ממילא אשה שאינה מדליקה נר ע"פ ההלכה (ומברכת אחרי ההדלקה) לא תזכה במאמר הגמ', ולא יהיו לה בנים תלמידי חכמים (אלא 'שבבניקים').
ומכאן לקחו אח"כ אנשים אחרים ופירשו שמי שלא נוהג ע"פ ההלכה (לדעתם) יצאו לו בנים שבבניקים. ובוודאי שהדברים נאמרו רק כלפי פשטות דברי הגמ' הנ"לץ
 
ראה כאן

מרן שליט"א התכוון לומר, שמכיוון שכתוב "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים" ממילא אשה שאינה מדליקה נר ע"פ ההלכה (ומברכת אחרי ההדלקה) לא תזכה במאמר הגמ', ולא יהיו לה בנים תלמידי חכמים (אלא 'שבבניקים').
ומכאן לקחו אח"כ אנשים אחרים ופירשו שמי שלא נוהג ע"פ ההלכה (לדעתם) יצאו לו בנים שבבניקים. ובוודאי שהדברים נאמרו רק כלפי פשטות דברי הגמ' הנ"לץ
לא נראה לי.
וכי לפלא יועץ ולגחיד"א והגרח"פ זכר צדיקים לברכה שכתבו שהמנהג שנשים מברכות אחר ההדלקה, היו חלילה בנים שבבניקים?
ובכלל צריך להבין לשון הגמ' "הרגיל בנר" מהו, כי לא נראה לי שהכוונה על הברכה, כי קראתי באיזה מקום ואיני זוכר כעת, שתקנת הברכה על הנר היא מתקופת הגאונים שנלחמו בקראים, ואין זכר בגמ' לברכת הנר דשבת.
 
שתקנת הברכה על הנר היא מתקופת הגאונים שנלחמו בקראים, ואין זכר בגמ' לברכת הנר דשבת.
אכן בגמרא לא נזכר כלום מהברכה רק בגאונים, [ובאמת רבנו משולם בתוס' שבת כה: ס"ל לא לברך, ורס"ג כ' "רובנו" מברכים] אולם המעיין שם יראה דס"ל שכ"ה לד' הגמ' שהרי וודאי דדבריהם בעי ברכה, וע"כ הוא שהרי בב"י סי' מו כ' שלא מברכים ברכות שלא נזכרו בתלמוד, ודו"ק.
והטעם לתקנת הדלקה (וממילא הברכה) הוא כבוד ועונג שבת כמבואר בש"ס וברמב"ם פ"ה ופ"ל מהל' שבת, אלא שאח"כ הקראים ביטלו מצוה יקרה זו שאמרו לא תבערו אש וכו', ורס"ג נלחם בהם (וידוע מה שאומרים שלכן סי' רסג בשו"ע עוסק בהל' נ"ש)
 
ראשית, נראה כוונת מרן שליט"א להפליג בדבר כדי לזרז הנשים ולעודד הבעלים לברך קודם ההדלקה. כי מי הוא זה ואיזהו יודע או יצדיק הדבר שכן הוא בשמים לעושה כן היפך דעת מרן היבי"א? (שאנו כמובן עפר תחת כפות רגליו וכן אנו נוהגין ומפרסמים ומעודדים לנהוג כן!) וביותר שכן נהגו גאוני ארץ ומצוקי תבל רבנן קשישאי מקובלים ועוד בדור אחרון לכה"פ. אלא ודאי כדאמרי' מעיקרא שזהו לזרז הנחשלות..

שנית, מאי נ"מ בזה, (בדיון אודות ברי הרב אופיר מלכא)יש לדון לגופו של ענין וממילא דעבד כמר עבד ודעבד כמר עביד ולא יועיל להכריח אף צד לשכנגדו. ע"כ.
 
ראשית, נראה כוונת מרן שליט"א להפליג בדבר כדי לזרז הנשים ולעודד הבעלים לברך קודם ההדלקה. כי מי הוא זה ואיזהו יודע או יצדיק הדבר שכן הוא בשמים לעושה כן היפך דעת מרן היבי"א? (שאנו כמובן עפר תחת כפות רגליו וכן אנו נוהגין ומפרסמים ומעודדים לנהוג כן!) וביותר שכן נהגו גאוני ארץ ומצוקי תבל רבנן קשישאי מקובלים ועוד בדור אחרון לכה"פ. אלא ודאי כדאמרי' מעיקרא שזהו לזרז הנחשלות..

שנית, מאי נ"מ בזה, (בדיון אודות ברי הרב אופיר מלכא)יש לדון לגופו של ענין וממילא דעבד כמר עבד ודעבד כמר עביד ולא יועיל להכריח אף צד לשכנגדו. ע"כ.
מי הם? לא מצאתי עדות קדמונית כזו.
 
אכן בגמרא לא נזכר כלום מהברכה רק בגאונים, [ובאמת רבנו משולם בתוס' שבת כה: ס"ל לא לברך, ורס"ג כ' "רובנו" מברכים] אולם המעיין שם יראה דס"ל שכ"ה לד' הגמ' שהרי וודאי דדבריהם בעי ברכה, וע"כ הוא שהרי בב"י סי' מו כ' שלא מברכים ברכות שלא נזכרו בתלמוד, ודו"ק.
והטעם לתקנת הדלקה (וממילא הברכה) הוא כבוד ועונג שבת כמבואר בש"ס וברמב"ם פ"ה ופ"ל מהל' שבת, אלא שאח"כ הקראים ביטלו מצוה יקרה זו שאמרו לא תבערו אש וכו', ורס"ג נלחם בהם (וידוע מה שאומרים שלכן סי' רסג בשו"ע עוסק בהל' נ"ש)
לא סבירא לי, וברכות פדיון הבן שהם מתקנת הגאונים יוכיחו.
 
ראה כאן

מרן שליט"א התכוון לומר, שמכיוון שכתוב "הרגיל בנר הויין ליה בנים תלמידי חכמים" ממילא אשה שאינה מדליקה נר ע"פ ההלכה (ומברכת אחרי ההדלקה) לא תזכה במאמר הגמ', ולא יהיו לה בנים תלמידי חכמים (אלא 'שבבניקים').
ומכאן לקחו אח"כ אנשים אחרים ופירשו שמי שלא נוהג ע"פ ההלכה (לדעתם) יצאו לו בנים שבבניקים. ובוודאי שהדברים נאמרו רק כלפי פשטות דברי הגמ' הנ"לץ
אני דווקא מבין שכוונת הראשל״צ בפשיטות הוא שיש נשים שמדליקות נר ומתפללות ובוכות על ת״ח אך לא מבינות למה הם לא יוצאים כן. ומה שאמר שבבניקים זה לגוזמא. (כך מובן לענ״ד מרצף לשונו כפי שהביאו כאן)
 
מי הם? לא מצאתי עדות קדמונית כזו.
הדגשתי בדור אחרון וכוונתי בעיקר לחכמי ומקובלי בבל ועי' גם פה בדברי קדשך
לא נראה לי.
וכי לפלא יועץ ולגחיד"א והגרח"פ זכר צדיקים לברכה שכתבו שהמנהג שנשים מברכות אחר ההדלקה, היו חלילה בנים שבבניקים?
ובכלל צריך להבין לשון הגמ' "הרגיל בנר" מהו, כי לא נראה לי שהכוונה על הברכה, כי קראתי באיזה מקום ואיני זוכר כעת, שתקנת הברכה על הנר היא מתקופת הגאונים שנלחמו בקראים, ואין זכר בגמ' לברכת הנר דשבת.
 
לכבוד הרב החשוב היושב אהלים, ואיתו עמו הרב החשוב הפשוט שליט"א
אבקש את סליחתכם מראש, איני יודע מי אתם, וגם איני רוצה לדעת

אבל אתם או עיוורים, או עיוורים או עיוורים (מחילה על המילות העדינות, מפני כבוד הפורום איני רוצה להתבטאות....)

תקראו את ההקדמה בד"ה ובדבר, ומיד אחר"ז את ד"ה אמר לי.

ואם עדיין לא הבנתם מה כתוב שם, אז תכוונו חזק באתה חונן

תאמינו לי שאין דרכי בכך, אבל באמת כואב לי שיש אנשים שמסכנים, אוהבים לשקר את עצמם. וד"ב.

ואבקש שוב את סליחתכם, כוונתי לטובה.

ובידכם הדבר לפקוח את העין ולראות את האמת.

לא נכתב שם דברים מסובכים להבנה, וע"כ איני רוצה לחשוד בכם שגם את ההקדמה המזעזעת אינכם מבינים.
 
לכבוד הרב החשוב היושב אהלים, ואיתו עמו הרב החשוב הפשוט שליט"א
אבקש את סליחתכם מראש, איני יודע מי אתם, וגם איני רוצה לדעת

אבל אתם או עיוורים, או עיוורים או עיוורים (מחילה על המילות העדינות, מפני כבוד הפורום איני רוצה להתבטאות....)

תקראו את ההקדמה בד"ה ובדבר, ומיד אחר"ז את ד"ה אמר לי.

ואם עדיין לא הבנתם מה כתוב שם, אז תכוונו חזק באתה חונן

תאמינו לי שאין דרכי בכך, אבל באמת כואב לי שיש אנשים שמסכנים, אוהבים לשקר את עצמם. וד"ב.

ואבקש שוב את סליחתכם, כוונתי לטובה.

ובידכם הדבר לפקוח את העין ולראות את האמת.

לא נכתב שם דברים מסובכים להבנה, וע"כ איני רוצה לחשוד בכם שגם את ההקדמה המזעזעת אינכם מבינים.
שבתי וקראתי, ובעז"ה אכוין יותר בברכת אתה חונן, ובברכת רפאנו שארפא מעוורוני.
 
לכבוד הרב החשוב היושב אהלים, ואיתו עמו הרב החשוב הפשוט שליט"א
אבקש את סליחתכם מראש, איני יודע מי אתם, וגם איני רוצה לדעת

אבל אתם או עיוורים, או עיוורים או עיוורים (מחילה על המילות העדינות, מפני כבוד הפורום איני רוצה להתבטאות....)

תקראו את ההקדמה בד"ה ובדבר, ומיד אחר"ז את ד"ה אמר לי.

ואם עדיין לא הבנתם מה כתוב שם, אז תכוונו חזק באתה חונן

תאמינו לי שאין דרכי בכך, אבל באמת כואב לי שיש אנשים שמסכנים, אוהבים לשקר את עצמם. וד"ב.

ואבקש שוב את סליחתכם, כוונתי לטובה.

ובידכם הדבר לפקוח את העין ולראות את האמת.

לא נכתב שם דברים מסובכים להבנה, וע"כ איני רוצה לחשוד בכם שגם את ההקדמה המזעזעת אינכם מבינים.
למה לשון כזאת, ידידנו הגאון רבי @ישראל היקר והחביב?
 
למה לשון כזאת
זה הגיע אחר שתיקה ארוכה, ששני אברכים פשוט כותבים שטויות ומנסים להתימם ולשקר את עצמם.

כמו שכת"ר מכיר אותי אין דרכי בכך כלל
אבל הם גדשו את הסאה מבחינתי.
ואני מבקש שוב את סליחתם על הבוטות.

אגב אתמול בשהותי אצל מרן עם ת"ח מפורסם, מרן שליט"א דיבר בשבחך, ומאוד נהנה מהספר החדש על המגילה שיצא לאור ע"י כבודו.
יגדיל תורה ויאדיר
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון