• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תיעודים נדירים ממרן ראש הישיבה גדול הדור רבינו חכם שלום הכהן זצוק"ל🎞

שלשה מנהיגים שכחת את גאב"ד ירושלים הרב ווייס זצוק"ל אוי נא לנו כי חטאנו על זה היה דוה לבינו
כדבריך..............

שאלה - 255859
לכבוד הרב, בעיר בה אני מתגורר (נתיבות) רובם (גם אברכים) לאחר תפילת 18 גורסים את התפילה ממש מהר, יש שגם ב18 ויש שגם בשאר התפילה, ונפשי בשאלתי האם גדולי ישראל ככה התפללו?
תשובה
אנחנו ערב יום הדין, חודש הרחמים אלול בו צריכים לפשפש במעשים, ויורד ליבנו מפחד השם ומהדר גאונו, כי הכף מאזניים השנה הבאה עלינו לטובה בלי הרב חיים, בלי הרב וייס, בלי חכם שלום. שלשת גאוני עולם.
מי יכריע את הכף זכות לטובה? מי יעמוד בפרץ? מי יבקש ביום הכיפורים?
 
שאלה - 255839
שלום לכבוד הרב עטרת ראשנו. שמענו וראינו את הרב הלילה באשדוד מספיד את חכם שלום ז"ל ובכינו.
תשובה
איך אפשר לא לבכות ולקונן? כאשר ימי אלול בפתח וימים הנרואים מתקרבים, והוא איננו אתנו, ומי יגן בעדינו? כי המאזניים עתה חסירות, ויש לתת הרבה זכויות. בואו ונתעורר כולנו.
שאלה - 255771
לכבוד הרב
תודה לד שיש לנו את כב הרב שעונה לנו ומורה לנו תדרךאני אשה ורק בכיצי וצפיתי בלוייה של חכם שלום אני רווקה שלא הלכתי אליו חבל גזר על בנות שיחתנו ובנים והתארסו זיעא אמן
תשובה
תהא נשמתו צרורה בצרור החיים בגן עדן.
שאלה - 255762
שלום הרב
האם אפשר ללכת לקבר של צדיק ביום הראשון לפטירתו כגון ללכת לקברו של חכם שלום
כיוון שבנפטר רגיל בשנה הראשונה
האם בצדיקים זה כך והאם הצדיק בהתחלה שומע אותנו?
תשובה
אסור להפריע לו. במקום ללכת לקברים, לך לבית המדקרש, תעסוק בתורה ואחרי כן תתפלל לאבינו שבשמיים.
שאלה - 255751
אחרי פטירת חכם שלום רוצה לחזק את הרב ולומר שאנו שמחים שהרב מורה לנו את הדרך ונותן מענה לגדול וקטן גם כשיש שאלות שקצת מעצבנות שהשם יוסיף לרב בריאות ואריכות ימים עד בא גואל צדק
תשובה
הלב שותת דם, והעיניים זולגות דמעות על סילוקו של הצדיק הנפלא, אהוב למעלה ונחמד למטה. כמה הגין עלינו ועל הדור כולו. חכם ונבון היה, והיה לו זכות אבות. והלילה אנחנו יתומים.
שאלה - 255744
לכבוד הרב מוצפי!
מה יהיה עלינו הרב כמעט כל גדולי ישראל נפטרו בפרט השנה!
הרב קנייבסקי זצוק"ל, הגאב"ד העדה החרדתית ועכשיו חכם שלום כהן זצוק"ל דור יתום
תשובה
על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים.
שאלה - 255737
קול נהי נשמע מציון. ציון במרר תבכה וירושלים תתן קולה. הורד הנזר והוסרה העטרה עם סילוקו של מורנו ורבנו ועטרת ראשינו, גדול הדור, המנורה הטהורה, זכה וברה, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, הגאון הגדול חכם שלום הכהן זצוק"ל.
תשובה
מה אעידך ומה אדמה לך הבת ירושלים, מי ינחמך ומי ינוד לך שבעתיים, על שמועה כי באה ונמס כל לב ורפו כל ידים, וגם נפלו כל ברכיים, על כי אדם קדוש בקרבך נסתלק היום ובא השמש בצהריים, מנהיג דגול אשר היה לנו לעיניים, צדיק אשר נולד וגדל בירושלים, על ברכי גדולי הדור הקודמים בכפליים, הרביץ תורה לעדרים, המאיר לארץ ולדרים, בקי במכמני התורה סיני ועוקר הרים, לוחם מלחמתה ושומרה מידי אנשים זרים, צנוע ועניו, אשרי מי שראה פניו בתורה זוהרים, הגן בחירוף נפש ונשא עיניו אל ההרים, ודאג בכל כוחו לשלימות ורוחניות הבחורים.
אללי לי אללי, אויה לי על אשר בא אלי, כי נפרצו ארמוני, ונשרפו היכלי, תורה תורה חגרי שק על כי נשבה ארון הקודש ואין מרחם על עוללי. מי יתן איפה ויכתבון מלי.
מזרע קודש טהור מצאצאי אהרן הכהן, אשר רבנו יוסף חיים בעל הבן איש חי העיד על אבותיו שהם מהכהנים הכי אמיתיים בעיר בבל, והיה לוקחם לעניני מתנות כהונה. הי חביד הי עניו, מתלמידיו של אהרן הכהן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. עוטה כשלמה אורה, ירא אלקים בלבו עובד השם הגדול הגבור והנורא.
בת ירושלים הורידי כנחל דמעה היום הזה, על כי נפל נזרך, והוכינו שוק על ירך, נישא תפלה לאל נורא עלילה, כי ישיב שבותינו כבתחילה, ויזכנו לראות את הגאוה, אשר יצמיח לנו בעגלא, וינחמנו משברנו זה וישיב עטרה ליושנה.
שאלה - 255665
לכבוד הרב בן ציון מוצפי!
אני בצער מצבו של חכם שלום כהן קשה וקריטי!
וצרות רבות קשות פקדו את עם ישראל לאחרונה מה יהיה עלינו הרב?
תשובה
תתחיל ללמוד תורה.
שאלה - 255656
לכבוד הרב האהוב והיקר, חכם שלום שלנו על ערש דוי, מה עלינו לעשות בשביל רפואתו?
תשובה
להתפלל מקירות ליבו לרפואתו, כי הוא הקברניט של היהדות הספרדית בעולם, והוא הנושא בעול הציבור כולו.
עלינו לדעת כי בחליו זה כמה חודשים ושנים, הוא נושא את צרות הכלל ופרט, והוא בגדלותו בתורה כולה, ובחכמתו הרמה מכפר בעדינו ומיגן עלינו, ובעוונותינו הוא סובל, ובחטאינו הוא מתייסר.
כל אחד ואחד מאיתנו צריך בשעות קשות אלה לעשות דין וחשבון עם עצמו על מעשיו, על מחשבותיו, שעשה ועושה בעבר ובהווה, ועל כל אחד לדעת כי אם היתה לנו זכות מספיקה הוא לא היה נופל למשכב, איש שכולו תורה, אדם שכולו יראת השם טהורה, מנהיג מורם מעם, הנושא בעול הציבור הכלל והפרט, העמיד ומעמיד עשרות אלפי תלמידים בפועל, מוסר נפשו בשביל עם ישראל, כואב את כאבינו, מתעניין בכל לבו בשביל בניו של הקדוש ברוך הוא, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, מבני בניו של אהרן הכהן עליו השלום, בנו של זקן המקובלים בירושלים הגאון המקובל החכם אפריים הכהן זצוק"ל, גם אמו שהכרתי אותה מקרוב, היתה צדקת וחסידה, מתענה רוב ימיה, לומדת תורה ומתפללת בעד עם ישראל.
יהי רצון שזכותם תעמוד לו היום ויתרפא.
שאלה - 255647
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
אני הגבאי. האם ישנו דבר מסויים שעלינו להוסיף בתפילות השבת לרפואתו של חכם שלום כהן?
תשובה
מזמור מא.
שאלה - 255625
לכבוד הרב
עקב מצבו של חכם שלום שליט"א, מה עדיף להתפלל עליו/ לקרוא תהלים או ללמוד תורה וכשמסיים ללמוד לבקש עליו?
תודה רבה ושבת שלום
תשובה
ללמוד תורה, ולקראת סיום לומר פרק תהלים בתור תפילה.
שאלה - 255615
לכבוד הרב
להתפלל על חכם שלום כהן הן תופחא מחכה יש החמרה במצבו בתוך שאר כל חוחי עמי ישראל ד ירפאהו גדול דור
תשובה
אמן ואמן.
שאלה - 255608
לכבוד הרב
חכם שלום הכהן בן תופחא מלכה,
מצבו החמיר.
מה יהיה עלינו
תשובה
צריכים להרעיש שמים וארץ על מצב בריאותו של גדול הדור, האבא של הציבור הספרדי על כל ענפיו, בנם של קדושים, אראלים ותרשישים, עומד בפרץ, לוחם מלחמתה של תורה, משחר נעוריו מרביץ תורה בתלמידים, אני הצעיר בהיותי בן שש שנים למדתי אצלו שנה תמימה אהוב על כולם, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה. נתפלל הלילה ומחר בעזרת השם יתברך לרפואתו השלימה.
שאלה - 247325
לכבוד הרב מוצפי
יש עניין למי שיודע לקרוא חק לישראל מתוך ספר תורה?
אמרו שגם חכם שלום כהן שליט"א נוהג כך קורא בספר תורה משלו!
מצווה תריי"ג שכל אחד יכתוב ספר תורה לעצמו זה חייב?
תשובה
כתב הרשב"א ז"ל שבימינו רכישת ספרי ההלכה הם עיקר המצווה.
שאלה - 245924
לכבוד הרב הגאון מוצפי שליט"א. כיצד מבטאים את השם תופחה? אמו של מורנו חכם שלום?
תשובה
תו[שורוק], פא[קמץ, פ' רפויה] חה[פתח], שם נפוץ אצל בנות בבל. מלשון תפוח.
 

גדול הדור מרן ראש הישיבה חכם שלום זצוק"ל בירך את השגריר בברכת כהנים​

שגריר איחוד האמירויות בישראל ביקר את חכם שלום כהן זצוק"ל בשנה שעברה בביקור היסטורי. חכם שלום שוחח עם השגריר על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ. חכם שלום אמר לשגריר "הר הבית זה לא לנו, אנחנו אסורים לעלות שם"​


f8bb0dbe089b67e97a6d.jpg
השגריר עם חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
שגריר איחוד מוחמד אל חאג'ה ביקר בשנה שעברה בביתו של ראש הישיבה ונשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצוק"ל, שם שוחחו השניים על הסכמי אברהם עם ישראל, ועל מצבם של היהודים המתגוררים במפרץ. הבוקר (שני) ספד השגריר לנשיא מועצת חכמי התורה.
בביקור שהתקיים במאי 2021 חכם שלום כהן אמר לשגריר בשפה הערבית, "אנחנו אחים". בנוסף התייחס לעלייה להר הבית ואמר לאורחו: "הר הבית זה לא לנו, אנחנו אסורים לעלות שם, הערבים הם השולטים שם, אם היהודים רוצים לעלות זה אסור להם, אנחנו לא עולים לשם". השגריר אמר לרב כי חשוב שהוא ידבר על כך, ושישמעו את דבריו כמה שיותר. "לצערי הקולות הללו לא נשמעות מספיק, ואנחנו חייבים שהם יישמעו יותר, כי הקולות האחרים נשמעים חזק יותר".
השגריר אמר לחכם שלום זצוק"ל: "איחוד האמירויות נמצאים כדי להביא דרך חדשה, ושלום בין העמים, תקווה טובה, אנחנו באים לשלום, עם לב פתוח, אנחנו בשביל הדורות הבאים, אנחנו באמירויות מאד גאים להיות אי של סובלנות, יש לנו יותר מ-200 לאומים אצלינו, אנחנו שתי מדינות שיש בהם חיים אמיתיים בסביבה, חבל שזה רק שתי מדינות כאלה".
השגריר סיפר לנשיא המועצת זצוק"ל כי כאשר הגיע ארצה בפעם הראשונה, הוא נדהם לראות אנשים חמים וטובים שיש בישראל, "אנשים עם לב טוב, אנשים כאן מכבדים את המבוגרים, לצערי האחים המוסלמים, או תחנות טלוויזיה כמו אל ג'זירה מנסים להראות דברים אחרים, וזה היה הרושם שלי לפני שהגעתי לישראל".
השגריר ביקש מהרב ברכה כדי "להצליח במשימה שלו" וסיפר כי הם בונים באיחוד האמירויות מקום קדוש לשלושת הדתות, בעלות של מיליארד דולר, הנוכחים אמרו כי המקום ישא את השם "בית אברהם".
חכם שלום כהן בירך את השגריר בברכת כהנים כשהוא מניח את ידיו על ראשו ולסיום העניק לו במתנה 'ברכת הבית' עם ברכת כהנים. המתנה הייתה חתומה בשמו של חכם שלום כהן. השגריר מצידו העניק מתנה לחכם שלום כהן, מזכרת יוקרתית מאיחוד האמירויות. בנוסף הביא השגריר תמרים באריזה מוזהבת מאבו דאבי.
defa599f9387495b8600.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
f57009044a8536fe62e8.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
70ae534c579dd2a7a291.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
230f62e5c659571b083c.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
2ea536e2ae1bd0338b0e.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
dd2ebcf16693e0568307.jpg
השגריר בביקור אצל חכם שלום כהן | צילום: ישי ירושלמי
699d34529e7b96034467.jpg
 

תיעוד נדיר!!!

"האופנוען פגש את חכם שלום: "אני אוהב אותך - אצביע ש"ס"

אחרי פטירת מרן חכם שלום כהן זצ"ל, התיעודים הרבים שזורמים למערכת מלמדים על האהבה הגדולה לה זכה מרן זצ"ל גם מהעם שבשדות: "רק כי אני אוהב אותך אצביע ש"ס", סיפר יהודי מסורתי למרן זצ"ל בעת שובו לביתו ברובע היהודי ערב הבחירות האחרונות. התיעוד המלא - בפנים


WhatsApp Image 2022-08-22 at 3.36.36 AM

נשיא מועצת החכמים של ש"ס, מרן הגאון רבי שלום כהן זצ"ל, מאז ישב על מקומו של מרן הראשון לציון הגאון רבי עובדיה יוסף זצ"ל, פעל בכל כוחו, והשקיע לא מעט מזמנו עבור הצלחתה של תנועת ש"ס.
בתיעוד שהגיע לידי 'המחדש', נרשם מפגש חריג בין מרן ז"ל ליהודי שהבטיח להצביע ש"ס, רק בשל אהבתו למרן זצ"ל.
בתיעוד נראה חכם שלום זצ"ל, בדרכו לביתו בקלנועית ששימשה אותו לנסיעות קצרות בתוך הרובע היהודי שם התגורר.
במהלך הנסיעה, עצר החכם זצ"ל לאמירת שלום ליהודי מסורתי רכוב על אופנוע, שאינו נמנה על ציבור בני התורה הספרדים.

"תצביע ש"ס", ביקש מרן זצ"ל מהיהודיף שהבטיח בלי להסס להבטיח למפלגה החרדית: "אעשה זאת כי אני אוהב אותך".
מרן זצ"ל בירכו לשלום, לא לפני שקיבל הבטחה מהיהודי שישכנע את רעייתו להצביע גם היא למפלגת ש"ס.
לצפייה בתיעוד המרתק לחצו כאן

 

קבצים מצורפים

  • ראש הישיבה חכם שלום הכהן זצוק''ל סוחף בשירה אדירה את אלפי בני הישיבות במעמד הסיומים האדיר שעי...zip
    13.3 MB · צפיות: 12
וואו וואוו מרגש ביותר!!!
נשיא המועצת משורר פיוט בפתח השיעור
בפתח שיעורו היומי בהיכל ישיבת "פורת יוסף" בירושלים, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה חכם שלום כהן שורר עם תלמידיו את הפיוט "אפתח פי ברינה" ונשא דברים נשגבים לכבוד התנא רבי מאיר בעל הנס לרגל יומא דהילולא
 
נערך לאחרונה:
שלשה מנהיגים שכחת את גאב"ד ירושלים הרב ווייס זצוק"ל אוי נא לנו כי חטאנו על זה היה דוה לבינו
הזכרתני את המסר ששמעתי מחכם שלום זצ"ל שיש לקחת מזה, וכך היה מעשה:
באחד מימי השבעה של פטירת הגר"ש אוירבך זצ"ל הלכתי לניחום בביתו לחזות במשפחה המפוארת שהקים הגרשז"א זצ"ל, ובשעה שהייתי שם הגיע חכם שלום (שבניו למדו ב'מעלות' אצל הגר"ש זצ"ל) ואחרי כמה דקות נכנס הרב דוד לאו ודיבר, וכשסיים השתררה דממה, ואז פתח חכם שלום ואמר שפרשת השבוע היא "כי תשא את ראש בני ישראל ונתנו איש כופר נפשו" וביאר "תש"א" ר"ת תקח שמואל אוירבך, רא"ש ר"ת רבי אהרן שטיינמן, ונתנו איש כופר נפשו, כל צד נתן כופר, שלא יאמר צד אחד המנהיג שלי קיים ושלכם הלך.
ניתן היה לנסר את הדממה שהיתה שם.
רק איש אמת כמותו היה מסוגל לומר זאת בבית הגר"ש זצ"ל.
 
שבניו למדו ב'מעלות' אצל הגר"ש זצ"ל
השאלה הנושנה עולה מאליה, מדוע רבותינו הספרדים לא שלחו את בניהם לישיבות ספרדיות? ומה קורה היום?
, ואז פתח חכם שלום ואמר שפרשת השבוע היא "כי תשא את ראש בני ישראל ונתנו איש כופר נפשו" וביאר "תש"א" ר"ת תקח שמואל אוירבך, רא"ש ר"ת רבי אהרן שטיינמן, ונתנו איש כופר נפשו, כל צד נתן כופר, שלא יאמר צד אחד המנהיג שלי קיים ושלכם הלך.
ניתן היה לנסר את הדממה שהיתה שם.
רק איש אמת כמותו היה מסוגל לומר זאת בבית הגר"ש זצ"ל.
עוצמתי!!!
 
השאלה הנושנה עולה מאליה, מדוע רבותינו הספרדים לא שלחו את בניהם לישיבות ספרדיות? ומה קורה היום?
בימים עברו לא כולם שלחו את בניהם לישיבות אשכנזיות מאותם סיבות, ולדוגמא ממה ששמעתי, שהגרב"צ אבא שאול שלח את בנו לפוניבז' מפני שלא ידע שדרך לימודם שונה, והיה בטוח שלומדים בעיון רגיל, והעדיף שבנו לא ילמד בישיבתו.
לגבי מרן זיע"א אחת הסיבות היא שאצל הספרדים רדפו את בניו בגלל מחלוקתו עם הבא"ח.
ויש עוד רבים שעשו זאת מסיבות שונות.
 
לגבי מרן זיע"א אחת הסיבות היא שאצל הספרדים רדפו את בניו בגלל מחלוקתו עם הבא"ח.
מרן הראשל"צ אמר לי שמרן אמר לו שלא ילך לישיבת הרמב"ם של הרב חפוטא בגלל ששמה היה זה כמו חסידות והיו מנשקים את ידיו של הרה"י!!!, ובפורת יוסף לא רצה בגלל ששמה לא התרגלו לכתוב, ויכעסו עליו אם יכתוב בלימוד, וגם מפני שהרבנים שם היו תקיפים מאד ולא היו מפרגנים מדיי, וחשש שלא יעמוד בזה וישבר... ובאמת שזה היה לטובה שלמד בחברון, כי כל ה"ילקוט יוסף" נולד בישיבת חברון, משום שאחד הבחורים שם אמר פעם למרן שליט"א שלמה אתה לא עושה ספר ליקוטים של הלכות מהפסקים של מרן זיע"א, ומני אז התחיל לכתוב את הספר, ומשם יצא הספר המיוחד הזה... מרן שליט"א אמר לי שבחברון היו יודעים לפרגן, ולפרגן בלי סוף.... את זה צריך ללמוד קצת מהם, כי לצערינו הרב הרבה נושרים מישיבות זה בגלל שלא מפרגנים להם מספיק ולא נותנים להם את הכח להמשיך הלאה...
 
חזור
חלק עליון