• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תיעודים נדירים ממרן ראש הישיבה גדול הדור רבינו חכם שלום הכהן זצוק"ל🎞

ובאמת שזה היה לטובה שלמד בחברון, כי כל ה"ילקוט יוסף" נולד בישיבת חברון, משום שאחד הבחורים שם אמר פעם למרן שליט"א שלמה אתה לא עושה ספר ליקוטים של הלכות מהפסקים של מרן זיע"א, ומני אז התחיל לכתוב את הספר, ומשם יצא הספר המיוחד הזה...
הסיפור לא מדוייק.
וגם לא היה אז בישיבת חברון אלא בישיבת הנגב, והבחור הוא אורי לופוליאנסקי לשעבר ר"ע י-ם.
 
הסיפור לא מדוייק.
וגם לא היה אז בישיבת חברון אלא בישיבת הנגב, והבחור הוא אורי לופוליאנסקי לשעבר ר"ע י-ם.
במחילה מכת"ר, נדמה לי שאתה טועה קצת, חדא דר"ע אורי לופוליאנסקי למד בישיבת חברון כידוע לכל, ועוד שאיתו היה סיפור אחר, הוא בזמנו צחק על מרן שליט"א שהוא מתעסק בהלכה, ואמר לו מה ייצא לך מכל זה? פוסק? אתה צריך להיות למדן ראש ישיבה? ואז ענה לו מרן שליט"א: עוד יבואו ימים... ולאחר עשרות שנים שנבחר ר"ע הנ"ל, הלך מרן שליט"א לביתו עם סדרת הספרים "ילקוט יוסף" ואמר לו זה שי בשבילך... ואז אמר לו בקריצת עין: "לפחות תראה מה יצא ממני ומה יצא ממך"... כמובן זה היה בהומור, ולא בא חלילה לפגוע בו... זה מונח בזכרוני, אולי צריך לשאול את מרן שליט"א שוב... אבל אגב כל זה מרן אמר לי ביחידות, יתכן שברבים הוא משנה את הסיפור כדי שלא חלילה לפגוע בו ברבים, כידוע שביחידות מרן מדבר כמו חבר, ובציבור לא אומר שמות.... כידוע לכל!!! [ואני כלשעצמי אמרתי שאולי מחמת זה שפגע במרן הראש"ל שליט"א בגלל זה עבר עליו מה שעבר עליו כידוע עם הפרשיות שחשדו בו... ואולי מכאן נלמד כמה צריך להיזהר בכבוד חכמים אפי' שהן עדיין בחורים... וד"ל]
 
תעברו על זה:
 
במחילה מכת"ר, נדמה לי שאתה טועה קצת, חדא דר"ע אורי לופוליאנסקי למד בישיבת חברון כידוע לכל,
מתוך ויקיפדיה:

תחילת דרכו​

נולד בחיפה ליעקב, שעלה מפולין ערב מלחמת העולם השנייה, ולמלכה לבית רוזנבלום. למד בבית הספר הממלכתי דתי "יבנה", בישיבה התיכונית "פרחי אהרון" שבקריית שמואל והיה חבר בתנועת בני עקיבא. עם סיום לימודיו התיכוניים עבר ללמוד בישיבת תורה אור בירושלים ובישיבת הנגב בנתיבות.
 
במחילה מכת"ר, נדמה לי שאתה טועה קצת, חדא דר"ע אורי לופוליאנסקי למד בישיבת חברון כידוע לכל, ועוד שאיתו היה סיפור אחר, הוא בזמנו צחק על מרן שליט"א שהוא מתעסק בהלכה, ואמר לו מה ייצא לך מכל זה? פוסק? אתה צריך להיות למדן ראש ישיבה? ואז ענה לו מרן שליט"א: עוד יבואו ימים... ולאחר עשרות שנים שנבחר ר"ע הנ"ל, הלך מרן שליט"א לביתו עם סדרת הספרים "ילקוט יוסף" ואמר לו זה שי בשבילך... ואז אמר לו בקריצת עין: "לפחות תראה מה יצא ממני ומה יצא ממך"... כמובן זה היה בהומור, ולא בא חלילה לפגוע בו... זה מונח בזכרוני, אולי צריך לשאול את מרן שליט"א שוב...


תעברו על זה:

מתוך דברי הראש"ל בראיון הנ"ל:

"לידי היה יושב בחור שקראו לו אורי לופוליאנסקי שראה אותי לומד את הספר ברציפות. זה נתפס חריג כי בחורים עסקו בלומדות. יום אחד הוא צועק עלי בחדר האוכל 'תגיד, יצחק, מה ייצא ממך בסוף? פוסק יצא ממך?'. החברים צחקו ואני שתקתי. כשנבחר לראש עיר, ביקש שניפגש. כאן מצא בעל חוב מקום לגבות את חובו. הבאתי לו מתנה את הספרים ושאלתיו בחיוך: הרב אורי ידידי, האם זוכר אתה מה צעקת לי בחדר האוכל בתש"ל. אמור נא לי עכשיו מה טוב יותר לצאת, פוסק או ראש עיר?!... הוא חייך והעלינו נשכחות".

"- - - הוא היה אחד המגיהים שהגיהו את ספרי הראשון. היה נוהג להתווכח איתי על ניסוחים ודרש ניסוחים מחמירים. זכורני שלגבי פתיחת מקרר בשבת הסקתי כי מותר לפתוח את דלת המקרר כשהנורה כבויה, אפילו שנכנס אוויר חם ומזרז את הפעלת המנוע. ויש מחמירים לפתוח את דלת המקרר רק אם המנוע עובד וטוב להחמיר לפתוח רק אם המנוע עובד. כתבתי אפוא: "מותר לפתוח בין אם עובד ובין אם לא עובד. והמחמיר תע"ב". אורי נטל את עטו השלוחה והגיה: "צריך לפתוח את דלת המקרר רק כשהמנוע עובד. ומי שמקל לפתוח גם כשהמנוע אינו עובד יש לו על מי לסמוך".

"אמרתי לו, אורי ידידי, לך יש נשמה גבוהה ששואפת להחמיר כל דבר. אנחנו נשמות פשוטות. תן לנו את ההלכה".

ועוד זאת:

מתוך ויקיפדיה:

תחילת דרכו​

נולד בחיפה ליעקב, שעלה מפולין ערב מלחמת העולם השנייה, ולמלכה לבית רוזנבלום. למד בבית הספר הממלכתי דתי "יבנה", בישיבה התיכונית "פרחי אהרון" שבקריית שמואל והיה חבר בתנועת בני עקיבא. עם סיום לימודיו התיכוניים עבר ללמוד בישיבת תורה אור בירושלים ובישיבת הנגב בנתיבות.
 
מומלץ לראות את הדרשה של חכם שלום מהתחלה ועד הסוף מרתק ביותר!!!!
לא הבנתי למי מרן חכם שלום זצוק''ל התכיון במה שאמר שיש 'פלוני' שהוא ס''מ שסיפר סיפורים בשם הרב שטיינמן שלא היו ולא נבראו, מי הוא אותו פלוני. אשמח לשמוע ולהבין יותר
 
לא הבנתי למי מרן חכם שלום זצוק''ל התכיון במה שאמר שיש 'פלוני' שהוא ס''מ שסיפר סיפורים בשם הרב שטיינמן שלא היו ולא נבראו, מי הוא אותו פלוני. אשמח לשמוע ולהבין יותר
אמנון יצחק. [לא לפתוח נידון ודין ודברים על האמור]
 
כו''כ מסכים שאי''ז ראוי לפתוח דין ודברים, מה שהיה פעם לא בהכרח נכון להיום, ומה שאמרו הגדולים לנו אין את הרשות לומר. והלואי וכל חברי הפורום ילמדו מדברים [כי כבר ראיתי דברי בלע בלתי נסבלים כלפי המקובל הגר''י הלל שליט''א], שוטה שבעולם מי שמכניס ראשו בין הרים גדולים. ויה''ר שלא תצא תקלה מפינו.
 
כו''כ מסכים שאי''ז ראוי לפתוח דין ודברים, מה שהיה פעם לא בהכרח נכון להיום, ומה שאמרו הגדולים לנו אין את הרשות לומר. והלואי וכל חברי הפורום ילמדו מדברים [כי כבר ראיתי דברי בלע בלתי נסבלים כלפי המקובל הגר''י הלל שליט''א], שוטה שבעולם מי שמכניס ראשו בין הרים גדולים. ויה''ר שלא תצא תקלה מפינו.
עם כל הכבוד והרצון הטוב לא לפתוח את הנושא,
אבל להשוות בין מרן לאמנון יצחק ולומר שלא להכניס את הראש בין גדולים, לא יעלה על הדעת!
מחילה מכת"ר.
 
כו''כ מסכים שאי''ז ראוי לפתוח דין ודברים, מה שהיה פעם לא בהכרח נכון להיום, ומה שאמרו הגדולים לנו אין את הרשות לומר. והלואי וכל חברי הפורום ילמדו מדברים [כי כבר ראיתי דברי בלע בלתי נסבלים כלפי המקובל הגר''י הלל שליט''א], שוטה שבעולם מי שמכניס ראשו בין הרים גדולים. ויה''ר שלא תצא תקלה מפינו.
נכון היום שבעתיים, מאז א"י רק מתדרדר, ומדבר נגד כל גדולי ישראל, שמותנו צרה מציפורנם.
 
עם כל הכבוד והרצון הטוב לא לפתוח את הנושא,
אבל להשוות בין מרן לאמנון יצחק ולומר שלא להכניס את הראש בין גדולים, לא יעלה על הדעת!
מחילה מכת"ר.
יישר כוחו וחילו. על כן אמרתי שלא לדון עליו, שלא להגיע לתוצאות נבזות אלו...
 
יישר כוחו וחילו. על כן אמרתי שלא לדון עליו, שלא להגיע לתוצאות נבזות אלו...
צריך להבין דבר אחד. יש הר גבוה בגובה מאות אלפי קילומטרים. ויש הרב גבוה בגובה רק עשרות קילומטרים. מי שהולך ביניהם הוא הולך בין 'הרים גבוהים', ואף אחד לא בא לומר שגובה שני ההרים הוא שוה, אבל מה שבטוח ששני ההרים גבוהים ממני וממך בכמה אלפים [יען כי הרב אמנון יצחק בודאי יש לו זכויות אדירות שהחזיר הרבה אנשים בתשובה, ומה שיש מי שטוען שפוער פיו נגד גדו''י צריך לעי' בזה ולשאול ת''ח, אבל להביע דעה משל עצמינו ולקבוע בזה מסמרות].
 
לפי התורה, וגם לפי "תקנון הפורום" מותר לצאת על אותו האיש, שביזה את כל גדולי הדור בריש גלי, בעזות מצח שאין כדוגמתה, ועודנו עומד במרדו, ואבוי לנו אם לא נמחה ונמלא פינו מים, כי על כך נתבע בשמים ולא להפך. ונא לא לאסור את המותר ולהתיר את האסור.
 
חזור
חלק עליון