ב"ה
שלום וברכה,
זכורני ממרן שליט"א בעל פה שהתיר ודימה זאת למחיאת כפים בשינוי,
וכן יש ללמוד ממה שחילק מרן זצ"ל בשו"ת יחוה דעת ובחזון עובדיה סוכות (לענין ההיתר בשמחת תורה), בין גזירת מחיאת כפים, לגזירת כלי שיר, שהם שתי חששות שונות, וממילא שתי גזירות שונות, (שבמחיאת כף החשש שמא "ייצר" כלי שיר, והוא חשש רחוק, לכן גזירה קלה היא והקלו בה לכבוד התורה בשמחת תורה, משא"כ בכלי שיר החשש שמא יתקלקל באופן שתיקונו בנקל, כגון שיתרופף המיתר וימתחנו כדרכו בחול, שזוהי גזירה חזקה ולא התירו אף בשמחת תורה), ומשם מתבאר, שדוקא בכלי המיועד לשיר הוא גזירה אחרת, שהחשש הוא שונה, משא"כ לדפוק על השלחן לפי קצב או על התיבה לא שייך בו החשש של כלי שיר, אלא הוא אותו חשש ואותה גזירה של מחיאת כפיים, ומה שמותר בזה יש להתיר גם בזה, ודו"ק.
בברכה רבה