• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

תספורת בליל ל"ד

ראה ביחו"ד ח"ז סו"ס קעא שהביא את מש"כ אחיו של האור לציון בשו"ת שמחה לאיש (חאו"ח עמוד רסא) שכתב להעיר על האור לציון, שהרי מקובלים אנו מפי מורנו ורבינו ראש הישיבה הגאון ר' עזרא עטייה זצ"ל, שעושים ספק ספיקא להקל אפילו כששני הספיקות נגד דעת מרן. והכי נקיט בספר עלה עזרא (חאה"ע סי' כג אות ד עמוד עה). והאור לציון עצמו בחאה"ע (סוף סי' ד עמוד רד) בספק האסופים כתב, שמנהגינו לעשות ספק ספיקא אפילו אם שני ההלכות של הספקות הם נגד דעתו של מרן.
אדון בנימין אני אחרי כל מה שכתבת מזמן, הטעות שלך היא שכל מה שכתבת זה ס"ס נגד מרן בשני סעיפים שונים, אך לא במקרה שמרן עצמו בשני המקרים מחמיר, עיין טוב הליכות עולם חלק ד מה שכתב על הגר"מ לוי שרצה להתיר עירוי לבני ספרד מכלי ראשון על תבשיל שנצטמק
- לפי דבריך מותר אליבא דהרב עובדיה לערות על תבשיל שנצטמק מכלי ראשון ולא כמו שכתוב בשו"ע רנג סעיף ד, ולמה לפי דבריך? יש כאן ס"ס שמא עירוי לא מבשל ושמא אין בישול אחר בישול בלח שנצטנן אלא ע"כ לא כמוך
אני מנסה להבין את הדיון פה.
הרב @בנימין לוריא מביא את מרן מפורש, ואילו הרב @פלוני מנסה להוכיח שדעת מרן לא כמו הרב לוריא?
 
חזור
חלק עליון