בילקו"י ספיה"ע (סי' תצ"ג ס"א, עמ' תל"א) כתב שבזה יש לומר מקצת היום ככולו, גם בלילה. והוא ע"פ דעת הסוברים מקצת היום ככולו גם בלילה, ובפרט במקום מצווה. וכ"פ הרדב"ז בח"ג (סי' תקנט) לענין אבלות. ואף ששם יש כמה פוסקים שחולקים, עיין בשו"ת יבי"א ח"ד (חלק יו"ד סי' לג אות ז). בנ"ד דהוי מנהג שפיר דמי להקל בשעת הדחק, וכמ"ש הפרי חדש. וע"ע בשו"ת הרשב"ץ ח"א (סי' קעו). ובספר חקר הלכה מוהליבר (חלק יו"ד סי' יט). וביחו"ד ח"ד (ר"ס לב).
ועיין כאן
ועיין כאן