בש"ע סימן ס פסק, שאם קרא ק"ש לפני התפלה, טוב לחזור ולקרוא ק"ש עם הברכות. ראיתי באורל"צ (ח"ב פ"ז, כו) ובספר שיח הלכה ס' נב, ד בשם הגרש"ז איערבך שאם משער בדעתו שאם יקרא קריאת שמע עם ברכותיה יפסיד לעמוד בתפילה עם הציבור, יכול לדלג קריאת שמע ורק יברך הברכות. האם כיום כשמתפלל יחד עם התפילות בטלפון גם יכול לסמוך על ההיתר הזה? ומה הדין כשרק רוצה לענות קדיש או קדושה אך לא מתפלל עם אותו צבור בטלפון (כגון שאיחר והם מגיעים לקדושה של מוסף והוא עומד להתפלל עמידה של שחרית, ואם ידלג ק"ש יספיק לקדושה של מוסף)?