• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

תפילה עם הטלפון

קורסיה

Well-known member
בש"ע סימן ס פסק, שאם קרא ק"ש לפני התפלה, טוב לחזור ולקרוא ק"ש עם הברכות. ראיתי באורל"צ (ח"ב פ"ז, כו) ובספר שיח הלכה ס' נב, ד בשם הגרש"ז איערבך שאם משער בדעתו שאם יקרא קריאת שמע עם ברכותיה יפסיד לעמוד בתפילה עם הציבור, יכול לדלג קריאת שמע ורק יברך הברכות. האם כיום כשמתפלל יחד עם התפילות בטלפון גם יכול לסמוך על ההיתר הזה? ומה הדין כשרק רוצה לענות קדיש או קדושה אך לא מתפלל עם אותו צבור בטלפון (כגון שאיחר והם מגיעים לקדושה של מוסף והוא עומד להתפלל עמידה של שחרית, ואם ידלג ק"ש יספיק לקדושה של מוסף)?
 
מועדים לשמחה
כיון שתפילה דרך הטלפון היא מחלוקת האם חשיבא כתפילה בציבור (לדעת הרב בית דוד הובא ביב"א ח"ו ס"י) או כמתפלל בשעה שהציבור מתפללים כמבואר בברכות ז: ובתוס ע"ז ד: בשם ר"ת, נראה שבנד"ד לא כדאי להפך בסדר התפילה, דידוע לדרך האמת יש קפידא בדבר, והגם שלגבי תפילה בצבור ודאי לא חוששים לזה דהעיקר כדעת השו"ע במקום מחלוקת עם המקובלים, מ"מ בכגון דא נראה דהבו דלא להוסיף עלה, ושב ואל תעשה עדיף, ויתפלל כסדר, ותעלה תפילתו לרצון, מחמת שאנוס מפני חוסר המנינים.
 
מועדים לשמחה
כיון שתפילה דרך הטלפון היא מחלוקת האם חשיבא כתפילה בציבור (לדעת הרב בית דוד הובא ביב"א ח"ו ס"י) או כמתפלל בשעה שהציבור מתפללים כמבואר בברכות ז: ובתוס ע"ז ד: בשם ר"ת, נראה שבנד"ד לא כדאי להפך בסדר התפילה, דידוע לדרך האמת יש קפידא בדבר, והגם שלגבי תפילה בצבור ודאי לא חוששים לזה דהעיקר כדעת השו"ע במקום מחלוקת עם המקובלים, מ"מ בכגון דא נראה דהבו דלא להוסיף עלה, ושב ואל תעשה עדיף, ויתפלל כסדר, ותעלה תפילתו לרצון, מחמת שאנוס מפני חוסר המנינים.
 
אין לך הרשאות מספיקות להגיב כאן.
חזור
חלק עליון