amit26
Active member
שלום לכולם
1. האם מה שהנהיג מרן זיעא להניח תפילין רבנו תם לפני אשרי של ובא לציון, זה בדווקא שם,או שהא גם מסכים לה שהרמא כתב שהמדקדקים לא חולצים תפילין רשי עד אחר סוף התפילה
אם זה נטו מהסיבה של לזכות את הרבים בהנחת רבנו תם ולכן הנהיג שזה יהיה באשרי (כך רב אחד אמר לי) אז מה ההבדל בין אם מניחים באמצע התפילה או בסוף? מדובר שההלכה היא עבור מי שמתפלל במניין שאין הפסקה עבור רבנו תם, והוא מצליח להניח תפילין לפני ובא לציון ואז חוסך את ה 5 דק במקום להניח בסוף?
2. ראיתי שמרן שליטא הזכיר בשיעור השבועי ולכן מתעורר לשאול - בברכות השחר אחר"ובן שאינו בן ברית" צריך להוסיף "וכן יהי רצון מלפניך שתצילני ממלשינות,מעדות שקר,משנאת הבריות,מעלילה,ממיתה משנה,מחלאים רעים וממקרים רעים, משטן המשחית ומדינה של גיהנם"?
1. האם מה שהנהיג מרן זיעא להניח תפילין רבנו תם לפני אשרי של ובא לציון, זה בדווקא שם,או שהא גם מסכים לה שהרמא כתב שהמדקדקים לא חולצים תפילין רשי עד אחר סוף התפילה
אם זה נטו מהסיבה של לזכות את הרבים בהנחת רבנו תם ולכן הנהיג שזה יהיה באשרי (כך רב אחד אמר לי) אז מה ההבדל בין אם מניחים באמצע התפילה או בסוף? מדובר שההלכה היא עבור מי שמתפלל במניין שאין הפסקה עבור רבנו תם, והוא מצליח להניח תפילין לפני ובא לציון ואז חוסך את ה 5 דק במקום להניח בסוף?
2. ראיתי שמרן שליטא הזכיר בשיעור השבועי ולכן מתעורר לשאול - בברכות השחר אחר"ובן שאינו בן ברית" צריך להוסיף "וכן יהי רצון מלפניך שתצילני ממלשינות,מעדות שקר,משנאת הבריות,מעלילה,ממיתה משנה,מחלאים רעים וממקרים רעים, משטן המשחית ומדינה של גיהנם"?