• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

תפילין קטנות

כמה הערות מת"ח הבקי טובא בסת"ם:
הרגל של הה"א פנימית, ולא מקבילה לסוף הגג.

הוא"ו של המ"ם עולה למעלה, ראה לדוג' בפרשת והיה כי יביאך בשורה השלישית "מ"בית עבדים.

חלק מהיודים ארוכים, (אולי הצילום לא כ"כ ברור ולכן זה נראה כך).

בפרשת שמע הכ"ף סופית של נפשך, מפריע לתג של לבניך בשורה מתחתיו.

היום אתם יצאים נראה יצא-ים. (ונראה כב' תיבות, ולא מועיל שלא נכנס יו"ד. כמבואר בשו"ע יו"ד רעד סעי' ד. ובש"ך שם ס"ק ד).





הוא שאל כמה מ"מ הפרשיות.


ולהגדרתו לתפילין רגילות כזה כתב נקרא בינוני.
ושווים בקטנות 2,000 ש"ח
 
כמה הערות מת"ח הבקי טובא בסת"ם:
הרגל של הה"א פנימית, ולא מקבילה לסוף הגג.

הוא"ו של המ"ם עולה למעלה, ראה לדוג' בפרשת והיה כי יביאך בשורה השלישית "מ"בית עבדים.

חלק מהיודים ארוכים, (אולי הצילום לא כ"כ ברור ולכן זה נראה כך).

בפרשת שמע הכ"ף סופית של נפשך, מפריע לתג של לבניך בשורה מתחתיו.

היום אתם יצאים נראה יצא-ים. (ונראה כב' תיבות, ולא מועיל שלא נכנס יו"ד. כמבואר בשו"ע יו"ד רעד סעי' ד. ובש"ך שם ס"ק ד).





הוא שאל כמה מ"מ הפרשיות.


ולהגדרתו לתפילין רגילות כזה כתב נקרא בינוני.
ושווים בקטנות 2,000 ש"ח
זה לא צילום שלי.
אני צריך לפתוח את ר"ת בזמן הקרוב אני יעלה תמונות עם איכות טובה בע"ה.
 
זה לא צילום שלי.
אני צריך לפתוח את ר"ת בזמן הקרוב אני יעלה תמונות עם איכות טובה בע"ה.
דיברתי ג"כ היום עם אחד האברכים אצלינו בכולל שהוא מתייג, ואמר לי ג"כ כנ"ל, שאין כמעט תפלין קטנות שהם מהודרות כמו גדולות.
רק פעם אחת נתקל בכאלה.
 
דיברתי ג"כ היום עם אחד האברכים אצלינו בכולל שהוא מתייג, ואמר לי ג"כ כנ"ל, שאין כמעט תפלין קטנות שהם מהודרות כמו גדולות.
רק פעם אחת נתקל בכאלה.
אני מתייג בעצמי, כל הכתבים שתייגתי נופלים כמה וכמה רמות ממה שהעלתי כאן.
 
כמה הערות מת"ח הבקי טובא בסת"ם:
הרגל של הה"א פנימית, ולא מקבילה לסוף הגג.

הוא"ו של המ"ם עולה למעלה, ראה לדוג' בפרשת והיה כי יביאך בשורה השלישית "מ"בית עבדים.

חלק מהיודים ארוכים, (אולי הצילום לא כ"כ ברור ולכן זה נראה כך).

בפרשת שמע הכ"ף סופית של נפשך, מפריע לתג של לבניך בשורה מתחתיו.

היום אתם יצאים נראה יצא-ים. (ונראה כב' תיבות, ולא מועיל שלא נכנס יו"ד. כמבואר בשו"ע יו"ד רעד סעי' ד. ובש"ך שם ס"ק ד).





הוא שאל כמה מ"מ הפרשיות.


ולהגדרתו לתפילין רגילות כזה כתב נקרא בינוני.
ושווים בקטנות 2,000 ש"ח
אולי נצא בפורום בפרוייקט חדש של בדיקת סת"ם דרך המחשב.
מי שרוצה יצלם את הפרשיות שלו ו"תלמידים חכמים הבקיאים טובא בסת"ם" יבדקות את הדברים ויעירו הערותיהם.
 
לכבוד הרב הבקיא טובא:
הרגל של הה"א פנימית, ולא מקבילה לסוף הגג.
מניין למר שהידור הוא שתהיה מקבילה ממש, כל עוד שאינה באמצע, אין בזה חיסרון,
ואדרבה, מהגמ' בשבת (קג:) משמע שצריך להכניסה קצת פנימה, מהדמיון לחי"ת שרגלה קצת פנימה.
הוא"ו של המ"ם עולה למעלה, ראה לדוג' בפרשת והיה כי יביאך בשורה השלישית "מ"בית עבדים.
ומה בכך?
אין חיסרון בצורת האות, ומדויקת היא.
ואם יש קצת פחות יופי לאות, כל עוד אין סטייה מעיקר הדין אין חיסרון בהידור כלל.
חלק מהיודים ארוכים, (אולי הצילום לא כ"כ ברור ולכן זה נראה כך).
לא הבנתי כוונתו
בפרשת שמע הכ"ף סופית של נפשך, מפריע לתג של לבניך בשורה מתחתיו.
מה בכך?
היום אתם יצאים נראה יצא-ים. (ונראה כב' תיבות,
יתכן, יש לשאול חכם ותינוק. וגם אם כן אפשר לתקן [ואין בזה שלכ"ס]
ולהגדרתו לתפילין רגילות כזה כתב נקרא בינוני.
בזה אני לא מבין,
אבל לפי הנראה לענ"ד הוא כתב מאוד יפה,
ולפום ריהטא, החסרונות שנמצאו בו אינן גורמות להורדה מהידור, אולי הסוחרים יורידו כדי להוריד מהמחיר, אבל המעיין היטב במשנה ברורה ובא"ס מתי ההידור יורד יבין.
 
חזור
חלק עליון