• ניתן לשלוח יישובים בתורת מרן רבינו עובדיה יוסף זלה"ה, שיודפסו בע"ה בקובץ בית יוסף מהדורת תשפ"ה למייל: office@moreshet-maran.com בקובץ וורד, עד לחג השבועות תשפ"ד, אין התחייבות לפרסום, והרשות נתונה לערוך את הדברים לפני הפרסום.

סיפורים אמיתיים בני זמנינו ולימוד זכות על עם ישראל הנפלא והקדוש

יצחק משען

Well-known member
ב"ה
המדור שאני עומד ליתן בפניכם יושב בדעתי זמן רב, ועדיין לא יצא לי לרכז ולאסוף את הסיפורים שקיבלתי באופן מסודר, אך בהיות שזיכני ה' להסתובב בערים רבות בארץ ובימים אלה הלב מתרגש לראות את כל החלוקות שיש ברחובות, ואברכים ומשפחות רצים ומביאים עוד ועוד דברים לבית, והעין לא תשבע מלראות משמחה אשרי העם שככה לו, ובפרט שאתמול פגשתי יהודי יקר שסיפר לי שיש נדיב באמריקא שכל השנה אוסף כסף למטרה זו לחלק בחגים תלושי קניה בסך 1000 ש"ח כל תלוש, ונכון לעכשיו יש בפסח וסוכות 12,800 אברכים שמקבלים ממנו, שזה קרוב ל13 מליון ש"ח פעמים בשנה! ועד שאני לא גומר להתפעל מאחד אני רואה שהשני מגדיל יותר לעשות. לכן כעת אני פותח את המדור בזאת ובלי נדר עד הבוקר אשתדל להביא את שאר הסיפורים שקיבלתי. וכמובן כל החברים שיוכלו להוסיף כהנה וכהנה יבורכו מפי עליון.
 
פגשתי יהודי יקר שסיפר לי שיש נדיב באמריקא שכל השנה אוסף כסף למטרה זו לחלק בחגים תלושי קניה בסך 1000 ש"ח כל תלוש, ונכון לעכשיו יש בפסח וסוכות 12,800 אברכים שמקבלים ממנו, שזה קרוב ל13 מליון ש"ח פעמים בשנה!
תוכל להביא את הפרטים של אותו נדיב ליצירת קשר עמו?
 
אפשר שחלק מהסיפורים הבאתי כבר במדור של המלחמה, ותסלחו לי אם שכחתי, וגם אפשר שחלק נמחקו לי, אני יבקש שוב שישלחו לי

אחות של חייל כותבת: אחי נמצא במחלקת שיקום בתל השומר עם עוד עשרות פצועים ששרדו את התופת ונפצעו קשה. בעקבות כך תמיד מגיעים אנשים לבקר אותך ולשמח אותם, אבל מה שהיה אתמול היה הכי מרגש! את כל הזמן מראה על אנשים שלא עסוקים בעצמם, אלא בכלל, דואגים לכלל. והנה אתמול הגיעה אליהם כלה . שביום הכי מאושר שלה, יום שכל כך עמוס, היא הבינה את המשמעות שלו , את היכולת שלה לברך , את זה שהיא קדושה ביום הזה ובמקום להיות כמו כלה טיפוסית שעסוקה בעצמה, היא הגיעה לברך את החיילים הפצועים!!! כל כך התרגשתי. זה, זה עמ"י , גומל חסדים! עם כזה שחי בשביל לחשוב על השני.. המון מזל טוב ושירבו שמחות בעם ישראל.
 
פלוני מספר: ניגש אליי היום נריה וסיפר שניגש אליו אתמול קצין בכיר וביקש להניח תפילין כשהרב נריה הביא לו את התפילין הוא אמר לו שאנחנו נוהגים להגיד גם ברכות השחר. ובברכות השחר יש גם את ברכת מתיר אסורים. הוא אמר לו תחשוב שיתכן שעכשיו מהברכה הזו ישתחררו החטופים! טוב. הקצין הבכיר הזה בירך ברכות השחר, הניח תפילין בפעם הראשונה בחייו ,אמר קריאת שמע, הודה לרב נריה והם נפרדו בחיוך. אתמול בבוקר הקצין מתקשר אליו בהתרגשות עצומה מדבר איתו על מה שהוא אמר אתמול שהמתיר אסורים אולי באמת פעל לשחרר את החטופים !!
מכאן אנחנו רואים את העוצמה של דברי הרמב"ם שמגלה לנו שכל פעולה שאנחנו עושים בעולם הזה בעניין קדושה משחררת ומעלה את עם ישראל ומטה לזכות
יהי רצון שירבו פעולות טובות ולא נצטרך שום דבר נוסף בשביל ביאת הגאולה במהרה בימינו אמן
 
זה לא נראה סיפור אמיתי אבל יש בו מסר
השבת אבידה סיפור מקסים

יום אחד, בדרכי לעבודה, ראיתי שלט קטן תלוי על עמוד חשמל.
זו הייתה פיסת נייר ועליה כתוב משהו בכתב יד.

הסתקרנתי לדעת מה כתוב, אז התקרבתי וקראתי:
"איבדתי 50 ש"ח איפשהו על הכביש. אם מישהו מכם
מוצא אותם, בבקשה תוכלu להחזיר לי בכתובת הזו והזו.
הראייה שלי לא כל כך טובה, אז בבקשה תעזרו לי".
בתחתית הפתק הייתה רשומה הכתובת.

ידעתי שזה לא רחוק משם, אז החלטתי לגשת לבדוק מה הסיפור.
הגעתי לבקתה ישנה וראיתי אישה מבוגרת יושבת בחוץ.
היא נראתה עיוורת, וכששמעה את צעדיי מתקרבים שאלה
"מי זה?"

אמרתי לה שהלכתי בדרך וראיתי את השלט שלה.
בדיוק מצאתי על הכביש 50 ש"ח ובאתי לתת לה אותם.

היא התחילה לבכות כששמעה את זה.
כשנרגעה קצת, אמרה:
"יקירי, היו כאן לפחות 40-30 אנשים שבאו ונתנו לי 50 ש"ח,
כולם אמרו שהם מצאו את הכסף בדרך.
אני לא כתבתי את הפתק הזה;
אני אפילו לא יכולה לראות כמו שצריך,
ואני גם לא יודעת לקרוא ולכתוב "

אמרתי לה שזה בסדר, אם כבר באתי עד לכאן
אז שתשמור לעצמה את הכסף.
היא ביקשה ממני לקרוע את הפתק הזה בדרכי חזרה,
ואמרה שביקשה זאת מכל מי שהיה אצלה.

עזבתי את המקום עם מיליון מחשבות בראש.
מי יכול היה לכתוב את הפתק הזה?
והיא גם ביקשה מכולם לקרוע את הפתק,
אבל אף אחד לא עשה זאת.
בתוך הלב הודיתי לאותו אדם ששם את הפתק.

הבנתי שלאנשים יש צורך פנימי לעזור.
לא תמיד הם יודעים איך.
יש כל כך הרבה דרכים לעשות את זה,
ומי ששם את הפתק פשוט מצא את אחת הדרכים.
הוא או היא רק רצו לעזור לאישה הזקנה הזו שגרה לבד.

בדרכי חזרה מישהו עצר אותי ושאל,
"אחי, אתה יכול לעזור לי עם הכתובת הזו?
מצאתי כאן שטר של 50 ש"ח ואני רוצה למסור אותו"
 
שלום. סיפור יפה על דברי הרמב"ם שבשעת קשרי המלחמה צריך למחות זכר אשתו ובניו מליבו...

בקשר לזה הרב יוסף צבי רימון העביר שיחה אצל סגלי הרבנות של אוגדה 162 השבוע וסיפר שהתקשרה אליו אשה ששאלה אותו שהיא ובעלה מאותגרי פוריות ומחכים תקופה ארוכה כולל טיפולים...
בעלה נמצא בלחימה בעזה ופעם ביומיים יש לו טלפון לעשר דקות.
והנה ברוך ה' בשעה טובה התבשרה שההריון נקלט והיא שואלת האם מותר לה לספר לבעלה לאור דברי הרמב"ם שצריך להסיר מחשבה על אשתו וילדיו, ולמחות אותם מליבו בעת קשרי המלחמה...
ענה לה הרב רימון אם היא תספר לבעלה זה יחליש אותו או יחזק אותו?
ענתה האשה אם היא תספר לו בבכי זה יחליש אך אם תספר לו בשמחה זה יחזק.
אמר לה הרב רימון אם כך יש לך אפשרות לבכות עד הטלפון אליו... ובשעת השיחה איתו תהיי בשמחה.
כי בסוף הכל תלוי האם זה יחזק אותו וייתן לו כח יותר להלחם או ח"ו יחליש.

מכאן רואים אשרי עם ישראל, איזה שאלות שואלים הכל כדי להצליח במלחמה ולנצח את אויבינו, גם על חשבון החיים הפרטיים.
 
סיפור קטן על חייל גדול.

לע"נ ינון יצחק הי"ד, ממצפה רמון, שנפל בעזה ונקבר הלילה בהר הרצל בירושלים.


כשהבן שלי היה בכיתה א' ינון יצחק הי"ד היה בכיתה ח', פעם אחת הבן שלי הפסיד גולה פשוטה במשחק גולות וחזר לכיתה בוכה.

ינון ניגש אליו ושאל מה קרה?
הבן שלי ענה.

ינון פתח את שקית הגולות שלו (עם הרבה גולות שוות במיוחד) ואמר לו- תבחר איזה שאתה רוצה...

מאז הוא ממש דאג לו ושם לב אליו וכל פעם היה בודק שיש לו מספיק גולות/קלפים...


כעת הבן שלי בכיתה גבוהה ביסודי, שאלתי אותו האם גם הוא ידאג לילדים הקטנים והחלשים כמו ינון הי"ד? הוא ענה שכן.

מוזמנים להראות את הסיפור לילדי ישראל בכדי שגם הם ילמדו לעזור לקטנים ולחלשים לע"נ חללי צה''ל וכוחות הבטחון.
 
שלום. סיפור מומלץ. ראו חייל שרץ ברגל מקריית מלאכי לשטחי הלחימה בשמחת תורה

הרב אייל ורד שליט"א דיבר באזכרת ה30 לקדוש שמעון יהושע אסולין הי"ד שנהרג במלחמה בעזה . על מסירות הנפש של חיילנו שנדרשה כמשקל נגד ל'מסירות הנפש' לשנאה של החמס. בדומה למסירות הנפש המידית שדרש מרדכי מאסתר המלכה כמשקל נגד ל'מסירות הנפש' לשנאה של המן ( למרות שיכלה לפעול במשך שנה שלימה בדרכים אחרת לביטול הגזירה מבלי לסכן את עצמה ) . 'מסירות נפש' של המן שבאה לידי ביטוי בכך שהיה מוכן לשקול לגנזי המלך סכום עתק השווה לכמיליארד וחצי ש"ח בימנו. ובלבד שיפגע בעם ישראל יחד עם השנאה היוקדת שלו שלמרות כל עושרו וכבודו לא יכל לשאת מציאות אחד שלא השתחווה לו "וכל זה איננו שווה לי".
ואז סיפר הרב על מסירות נפש של חייל . מאחר והוא מבקר הרבה בבית החולים שיבא חברים שנפצעו. סיפר הרב שלפני כמה ימים סיפר לו אחד הפצועים אתה רואה את החייל הזה ממוצא אתיופי שבא לבקר. הוא בשמחת תורה 7.10 כששמע על המלחמה בשדרות בביתו בקריית מלאכי לא היה ברשותו רכב והוא החליט שמה השאלה הוא ירוץ ברגל לשדרות . וכך גם רץ להלחם בזיקים ועוד מקומות.
 
מידידיה מאיר.
1. כבר לפני כמה שבועות סימנתי לעצמי את התאריך הזה ביומן: ט' בניסן, יום רביעי הקרוב, יום פטירתו של הצדיק הירושלמי ר' אריה לוין (שלושה ימים אחרי יום הולדתו בו' בניסן).
חשבתי שהשנה חשוב במיוחד לשים לב למצבה הלא שגרתית שלו ולמה שחקוק עליה: "אני מבקש מכל מי שיבוא להשתטח על קברי שיאמר בפה מלא: אני מאמין באמונה שלמה שתהיה תחיית המתים בעת שתעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים".

על המצבה אף נכתב שהבקשה הזאת היא מתוך צוואתו של ר' אריה. עוד נחזור אליה. אבל קודם – להודעה קולית שקיבלתי לפני כמה ימים מפרופ' סודי נמיר. למי שלא זוכר, פרופ' נמיר הוא הרופא המיתולוגי של גוש קטיף. צבי הנדל, ראש המועצה האזורית חוף עזה, קרא לו כשהקימו את הגוש והוא, העולה מקנדה, התייצב. הוא התמחה ברפואת חירום, פתח את המרפאה של נווה דקלים, טיפל שם במסירות (לעיתים גם במסירות נפש) באלפי אנשים לאורך השנים, וגם הציל חיים של תושבים וחיילים שנפגעו מהטרור העזתי.

בזמן הגירוש – ושוב ושוב אחרי כל מתקפת קסאמים מעזה בשנים שחלפו מאז – התפרסם תיעוד שלו נגרר החוצה מהגוש, רופא עם זקן וכיפה שחורה־סרוגה גדולה, במדים, בעודו זועק אל החיילים המגרשים שאוחזים בו: "ייכנסו מציר פילדלפי מיליון רוצחים! קטיושות על אשקלון! מרגמות על שדרות! רצח בנתיבות! כולכם שותפים לפשע הזה! זה מה שיהיה!".

2. כמעט 18 שנה אחרי שנגרר החוצה על ידי צה"ל מתוך חבל עזה, הוא נגרר פנימה, בחזרה, בכיוון ההפוך. הנבואה שלו התגשמה, לצערו ולצערנו. בשמחת תורה הוא הוקפץ למילואים (בגיל 64) היישר לקיבוץ סעד, והתחיל לטפל בפצועים. בלילה כבר היה על גבול עזה. "למחרת בבוקר התחלנו לפנות חללים", הוא סיפר לי. "זה לא התפקיד של יחידת רפואה, אבל לא היה אף אחד שהיה יכול לעשות את זה. זה היה מאוד מאוד קשה. בהמשך יצאנו לאימונים בקיבוץ בית גוברין, להכנות, ואז נכנסתי פנימה עם יחידה 551 לשלושה חודשים. רופא צבאי. כשהם יצאו, המשכתי עם יחידות סדירות – גבעתי ואז צנחנים". אפשר רק לדמיין, או שמא אי אפשר לדמיין, כמה פצועים וכמה מוות ראה פרופ' נמיר בחצי השנה האחרונה. אפשר רק לדמיין, או שמא אי אפשר לדמיין, כמה צער ותסכול הוא חש על כך שאפשר היה למנוע את זה, אם רק היו מקשיבים לזעקותיו.

בין הודעה קולית אחת לשנייה, פרופ' נמיר שלח לי גם סרטון מחאן יונס, סמוך לגני טל. סרטון שמתכתב עם הסרטון המפורסם ההוא. זה היה בערב שבת זכור. רואים בו את חאן יונס כמעט חרבה, שומעים ברקע ציוץ ציפורים, וחייל מחזיק תרסיס צבע וכותב על אחד הקירות: "הבטחנו לחזור. הנה. ב"ה".

מתחת לסרטון כתב לי פרופ' נמיר: "שבת בלי מקווה, בלי מקלחת, בלי ספר תורה ובלי קריאת 'זכור', אבל עם מוסרי־נפש אמיתיים שמוחים את זכר עמלק בפועל".

3. ואז הוא התחיל לדבר איתי על תחיית המתים. "אני עושה התבודדויות, תוך כדי ריצה. אני קורא לזה 'התבודדות ב־10 קמ"ש'. תוך כדי שאני רץ באות לי מחשבות, ולאחרונה חשבתי על חבר, אלעד פניגשטיין מטלמון, שבנו היקר מעוז הי"ד נפל באחד הקרבות בצפון הרצועה. אלעד סיים את ההספד בהר הרצל ואמר: 'נתראה בתחיית המתים'. חשבתי לעצמי: כמה נחמה זה נותן לאלעד ולצורית, ההורים של מעוז, ולעוד הרבה משפחות שכולות, וכמה חבל שלא כולם בארץ יודעים על המושג הזה, על האמונה הזאת. לצערי מי שלא נחשף ולא מכיר, לא יודע שזה מה שצפוי, ולא יכול להתנחם בזה. צר לי על כך. זה לא כל כך מפורסם, העיקר האחרון בשלושה עשר עיקרי האמונה של הרמב"ם, שמופיעים בסידור אחרי תפילת שחרית. עכשיו בצבא אני אומר את זה כל בוקר אחרי התפילה. בניחומי אבלים אני מזכיר את המשפט הזה, ואת המצבה של ר' אריה לוין. אז חשבתי להכין סרטון. להראות קטעים של גבורה, של אבל ואובדן, לשים שיר של שותפות ואחדות, להראות את הגעגועים, ולסיים עם המצבה של ר' אריה לוין שביקש שיקראו את המשפט הזה של הרמב"ם על האמונה בתחיית המתים. אולי בסוף הקליפ צריך לשים חצי דקה של השירה של אנשים בשחרור של ברגן בלזן, ואז להראות הרבה תינוקות, הרבה בנייה, הרבה שמחה ואושר שקיימים".

למחרת הוא הוסיף הודעה קצרה: "אם תרצה, אז בנסתר זה העומק של ברכת האילנות. אחרי שהכול דומם ומת הוא מתעורר, קם, פורח ומלבלב".

4. אני לא יודע לערוך סרטונים. אבל אני כן יכול לפרסם בטור הזה את התמונה של המצבה המיוחדת שעל קברו של ר' אריה לוין. הנה היא לפניכם. אתם מוזמנים לומר "בפה מלא" את המילים שכתובות עליה: "אני מאמין באמונה שלמה שתהיה תחיית המתים בעת שתעלה רצון מאת הבורא יתברך שמו ויתעלה זכרו לעד ולנצח נצחים". אפשר כמובן לבוא אל הקבר בבית הקברות בשכונת סנהדריה בירושלים ולומר את זה שם. ואפשר גם לשלוח את הדברים האלה למי שלא מכיר אותם.

זה די מדהים. יהודים בכל העולם מכירים בעל פה את מילות העיקר השנים עשר של הרמב"ם: "אני מאמין באמונה שלמה בביאת המשיח, ואף על פי שיתמהמה עם כל זה אחכה לו בכל יום שיבוא". דורות של יהודים התחזקו מהן, התנחמו בהן, התמלאו בתקווה. תחשבו כמה לחנים אתם מכירים למילים האלה (ובראשם, כמובן, זה של מרדכי בן דוד שהביא את הבשורה למיליוני יהודים). אבל כמה יהודים שמעו על העיקר השלושה עשר שבא מיד אחריו? וכמה שירים אתם מכירים שהולחנו עליו? חומר למחשבה. חומר להלחנה.

5. ונדמה לי שאני יודע למה היה כל כך חשוב לר' אריה שהמילים הללו, דווקא הן, ייחקקו על מצבתו: איש החסד הגדול לא הסתפק כנראה ב־84 שנות נתינה בעולם הזה. הוא רצה להמשיך לעשות חסדים גם אחרי פטירתו מן העולם. להמשיך לנחם, לעודד, להאיר פנים. איך זה אפשרי? אין אסירים בעולם האמת, אין פצועים ואין מצורעים. אז הנה, בדיוק ככה, באמצעות המצבה: הרי מי מגיע לבית הקברות? אנשים שבורים שבאים ללוות את יקיריהם בדרכם האחרונה, או ליום הזיכרון שלהם, או אפילו בסתם יום רגיל של געגוע. בדיוק שם, ברגעים הקשים ביותר, ר' אריה לוין מאיר להם פנים ומזכיר להם לא את יום המיתה אלא את יום תחיית המתים.
 
סגולה לחיים ולחתונה. סיפור אחד למליון.

סיפורים הרבה יש לי הכרתי שמעתי וקראתי
אבל הסיפור הזה הוא מהנדירים והוא גם מכונן
ויש בו שני פרקים לא יודע איך תוכלו להתחיל את השבוע אם לא קראתם כזה סיפור.
כל הלילה נזכרתי וחשבתי על הסיפור הזה
ולתדהמתי אני מגלה שהיום ממש כז באדר
זה יום פטירתו של הגאון החסיד זקן ראשי הישיבות הרב פנחס שיינברג ראש ישיבת תורה אור
שהיה מוכתר בטליתות הרבה למעלה מחמישים
ומעוטר בתפילין רוב היום ונפטר ממש כהיום בגיל מאה ואחת.
וכך מספר הרב יוסף אלנקווה:

לפני כשלושים שנה נסענו לטייל בצפון ושהינו עם עמך ישראל למרגלות הירדן במושב בית הלל.
הילדים נרדמו באוהל ישבתי בחצות לילה למרגלות המים ולמדתי גמרא פתאום הגיעה משפחה חדשה
והסברתי להם היכן כדאי שיקימו אוהל
ואב המשפחה ובתו נערה כבת חמש עשרה
ישבו איתי על הדשא.
כשהנערה הלכה אמר לי אבא שלה
שמע סיפור.
אני מתנדב בארגון של הצלה בריאות -איני זוכר את שמו -
יום אחד בצהריים הוא מקבל הודעה שבתו נפצעה אנושות ושיגיע דחוף כמדומני לשערי צדק להפרד ממנה.
הוא חושב לנסוע אבל חבר אומר לו בוא ניסע לרב פנחס
הם נוסעים הוא במתח עצום מספר לרב מה קרה לבת ומתחנן על נפשה.
הרב אומר לו אתה מוכן לממן אברך בישיבה לשנה שיתפלל עליה וילמד להצלחתה
כמה זה יעלה שאל, הרב אמר סכום. הצדיק אמר שזה קשה אבל מוכן להתחייב על סכום כזה וכזה שגם כך היה קשה לו להתחייב עליו.
הרב אמר לו בסדר גמור.
אמר האבא לרב רבינו עיסקא זה עיסקא אני מתחייב לשלם הרב מתחייב שהיא תחיה
אמר הרב, מתחייב.
עוד עשרים דקות שקיעה רוץ לבית חולים תתפלל ליד המיטה שלה מנחה במנין ואני מתפלל כאן עם התלמידים שלי.
התקשרתי בביפר לחברים שלי ובקשתי שיגיעו עשרה להתפלל איתי לתדהמתי הגיעו מאות חברים מארגון ההצלה והתפללנו מנחה כמו יום הכיפורים בדמעות עד השמים.
הבת היתה ללא הכרה מוגדרת כצמח . למחרת היום אשתו קיבלה צירי לידה וילדה בן באותו בית חולים
וכך הוא הולך ושב ממחלקה למחלקה בזו שמח ובזו בוכה. כעבור יומיים הוא יושב ליד הבת שאיננה בהכרה
ואומר לה באוזן מזל טוב נולד לך אח.
והוא רואה שיצאה דמעה מהעין שלה הוא ניגש לאחות לספר לה היא בועטת ברגלו ואומרת לו תשתוק אני מארוקאית גם אני ראיתי אתה לא מספר לאף אחד.

איש שיחי מסתכל עלי ואני עליו
הוא מצביע על הנערה שהיתה לידינו ואומר לי הנה היא חיה ברוך השם. נפלנו אחד על השני ובכינו
למרגלות הירדן.

ועתה שמעו את ההמשך.

חלפו חמש עשרה שנה הגיעו אלינו ליד בנימין שלוש נשים חברות של אשתי מגני טל שנסעו לחתונה
ואמרו לי שיש להם לכל אחת מהן ילד כבן שלושים שאיננו נשוי ובקשו ממני ברכה.

אמרתי שמעו סיפור וסיפרתי את זה הסיפור.
הוספתי ואמרתי תביאו לי מחר שלוש מעטפות עם כסף וכל אחת תרשום את שם הילד ושם אמו ואמסור לאברכים שיתפללו עליהם.
שאלו הנשים כמה כסף לשים
אמרתי הרבה שיכאב לכם .
למחרת הביאו שלוש מעטפות ובכל אחת אולי עשרת אלפים שקלים לא ספרתי.

נגשתי לאברך מהישיבה שהנני מכיר ויודע שהוא חי בצמצום נתתי לו את המעטפות בקשתיו שיקח לעצמו אחת ויתן את השתים הנותרות לשני אברכים

אמר לי אני מכיר שלושה אברכים שהם דחוקים יותר ממני ואמסור להם.
נדהמתי מהצדקות שלו כשהלך פרשתי כפי ואמרתי רבונו של עולם בזכות הרב שינברג ובזכות האברך הצדיק הזה תקבל תפילות האמהות.

ואז קרה דבר לא יאומן
לאחר חודש בשבוע הראשון סיפרה אחת שבנה מתחתן
בשבוע השני השניה סיפרה
ובשבוע השלישי התקשרה השלישית ואמרה שהבן התקשר מחוצה לארץ ביום שלישי והוא ביקש מיד חתונה החתונה שלו היתה ביום שישי כמדומני באולם הארועים ליד חולדה.

איזה צדיק הרב שינברג.

עוד רבים ורבות יוושעו בעזרת השם

אבי הנערה אם הסיפור הגיע אליך
צור איתי קשר שכחתי את שמך
אבל הסיפור חקוק בעצמותי בליבי ובנשמתי.
 
מספרת האמא הודיה פיין.
על הניסים - רכבת ישראל.
לפני שבועיים גפן הבת שלנו נסעה לראיון לאולפנה במקום מרוחק מהבית.
גדעון פיין עשה איתה את התכנון נסיעה שכלל נסיעה ב רכבת ישראל Online .
גפן מתקשרת לגדעון ושואלת "אבא הייתי צריכה להחליף רכבת בת'א??"
כן... איפה את?
אחרי תחנת ההגנה.
אוקי, גדעון אמר לה, אז את צריכה לרדת ולחזור לכיוון ת”א.
גפן שזו אחת מהנסיעות הראשונות שלה לבד ברכבת התחילה להלחץ, לא היו עוד אנשים בקרון איתה (כולם ירדו בת”א), והיא לא הצליחה להבין מה בדיוק עליה לעשות, ובכלל לא בטוח שתספיק את האוטובוס הלאה.
מתוך הלחץ הדמעות הגיעו להן...
גדעון אמר לה-
גפן, תחפשי מישהו לשאול איפה את בדיוק ושננסה לעזור לך יחד.
ואז הוא הגיע-
פקח של הרכבת ששמו ניסים.
שאל אותה למה את בוכה והיא ענתה שעברה את התחנה,
הוא שאל- אם זה אבא שלה בטלפון, וביקש לדבר איתו.
הפקח ניסים ניסה להבין לאן בדיוק גפן רוצה להגיע והוא לא הסתפק באיזו עיר אלא שאל באופן מפורט לאן בדיוק. כשהבין שהיא צריכה להגיע לראיון באולפנה ושלא בטוח שהיא תספיק להגיע לאוטובוס- הוא אמר לגדעון-
אני חוזר אליך עוד רגע, בודק איך אפשר לעזור, הוא חזר אחרי 2 דקות ואמר- קיבלתי אישור להוציא לבת שלך מונית ספיישל מהתחנה הסופית של הקו הזה עד לאולפנה על חשבון רכבת ישראל!
מה???? שאל גדעון, לא מאמין למשמע אוזניו... גדעון הוסיף- ”ניסים”, ”אתה עושה ניסים...” והוא ענה לו ”אני רק שליח”.
בתחנה הבאה הוא ירד עם גפן וביקש ממנה שתהייה צמודה אליו וליווה אותה למונית. בדרך למונית הוא עזר לעוד 4 נשים מבוגרות שלא ידעו לאן ללכת ואמר להן לבוא איתו הוא יקח אותן לשם.
וזה לא נגמר...
המונית הגיעה, ובתוכה ישב נהג עם סיגריה ביד וכל המונית בריח של סיגריות. ניסים הפקח (שהבין שזה יהיה ממש עישון פסיבי ושלא יעזור אם גפן תגיע לראיון באולפנה בריח של סיגריות) לא הירשה לגפן לעלות על המונית ואמר לנהג שיביאו מונית אחרת, הוא התקשר לתחנת המוניות ולא הירפה מהם עד שהסכימו לשלוח מונית אחרת, ללא כל ריח... הוא חיכה איתה עד שהגיעה המונית החדשה, הסביר לנהג לאן בדיוק עליו להביא אותה וכך גפן הגיעה לאולפנה לראיון כמעט שעה לפני הזמן...
יש מלאכים בדמות אדם!
תודה רבה לניסים הפקח שראה את הצורך של גפן ונתן מעל ומעבר לכל מה שנדרש ומצופה ממנו.
אם מישהו מכיר אותו נשמח ליצור איתו קשר.
ותודה רבה לרכבת ישראל שהזמינה על חשבונה מונית ספיישל לביתנו.
כיף לגלות אנשים כאלו! עם ישראל חי!
 
נדבר על ד"ר דיוויד מגרמן, בישראל צריכים להכיר אותו יותר ולהוקיר אותו יותר.

דיוויד הוא איש עסקים ופילנתרופ ענק והוא היה אחד הראשונים להודיע שיפסיק לתרום לאוניברסיטת פנסילבניה. אחרי השימוע המביך בקונגרס של נשיאת האוניברסיטה, ליז מקגיל, שלא הצליחה אפילו לגנות קריאות להשמדת העם היהודי בתוך הקמפוס שלה, הוא סגר את פנקס הצ'קים שלו. הוא גם קרא לכל יהודי שמכבד את עצמו לעשות כך. זה אומץ להשמיע קול כל כך בהיר בעולם כל כך מבולבל. הנשיאה מקגיל, אגב, כבר לא בתפקידה.

בפאנל שבו השתתפנו יחד, בקונטיקט שבארה"ב, דיוויד סיפר על עוד צעד אמיץ. מתברר שכמו רוב אחינו שבתפוצות, הוא לא קיבל חינוך יהודי: "הייתי 'יהודי של יומיים בשנה', ביום כיפור ובפסח, אבל זה לא דיבר אליי. לא הבנתי כלום. אחרי שסיימתי דוקטורט, אחרי שהצלחתי והתעשרתי מאוד, פתאום קיבלתי הזמנה מקרוב משפחה בישראל לבוא לחגיגת בר המצווה של בנו. כך מצאתי את עצמי לפני כמה שנים בשבת בשכונת הר נוף בירושלים. התאהבתי. בעידן של בדידות, ראיתי קהילה שחוגגת ביחד עם נער בר מצווה, ראיתי שמחה אמיתית. ובעידן של בורות, ראיתי ילדים קטנים שיודעים תורה יותר טוב ממני. זה נגע בי. חזרתי לארה"ב וקבעתי לעצמי חברותא. התחלתי ללמוד תורה. חיי השתנו. הילדים שלי כמובן לומדים בבית ספר יהודי".

ואז הגענו לצעד אמיץ שלישי. כ-1,000 איש הגיעו לשבת הזו של "פרוג'קט אינספייר". ישבנו על הבמה, ודיוויד אמר לקהל: "זה הזמן לעשות עלייה. אני כבר קניתי בית בישראל. לא זכיתי שהילדים שלי יוולדו שם, אבל אני רוצה לזכות לכך שהנכדים שלי יוולדו שם. זה הכיוון הנכון של ההיסטוריה, זה המקום להיות בו. לא רק בגלל אנטישמיות, בגלל שזה המקום שלנו".

שלושה צעדים אמיצים, והרבה חומר למחשבה לכולנו. מה לדעתכם המסקנה ממסלול החיים הזה? תודה, דיוויד.
 
הרב במילואים של גדוד שקד של גבעתי, הרב מנחם נוביק מספר:


אתמול נכנסתי עם השיירה הלוגיסטית והיה לילה ארוך ומקפיא..יצאנו רק ב6:30 בבוקר וקפאנו כל הלילה. היה גם קשה מאוד להסתובב במגנן ולהגיע לחיילים כי היו הרים של בוץ. בשלב מסוים כבר חשבתי שאולי הייתי צריך לוותר אבל אז פגשתי חייל דתי שמתחתן עוד חודשיים וקבענו שאעשה לו הדרכת חתנים כל פעם שניפגש אז התחלנו את הלימוד. אחר כך פגשתי כמה חיילים ואמרתי להם דבר תורה לפרשת בא והם היו בשוק שאנחנו כבר בפרשה זו... בשלב מסוים הוציאו את ההאמרים לנקודה אחרת כי הם הפריעו למיכלית סולר ושם באמת התחלתי לקפוא וכבר לא יכלתי לשבת בהאמר אז יצאתי והתחלתי לקפוץ כדי להתחמם. פתאום ניגש אלי חייל צעיר ממרץ 23 ואמר לי :"אתה רב הגדוד? אפשר להתייעץ איתך?" אמרתי בשמחה והוא התחיל לשטוח בפני את כל החיים שלו שגדל בלי הורים והיה צריך לגנוב אוכל מסופרים ואז בפנימחיה לנוער ביסכון ומכינה חילונית הצליחו להרים אותו והוא התגייס לקרבי אבל עדיין יש לו קשיים רגשיים וחברתיים. היתה לנו שיחה ארוכה ומרוממת וזה גם העביר את השעות הקשות של הקור... כשפנרדנו הוא אמר :"הרב, נראה אותך פה עוד? אני ממש רוצה להמשיך לדבר איתך". קבענו להמשיך את הקשר ושאני אמצא לו כמה ספרי מודעות וספרי קודש שיחזקו את רוחו. הוא ממש שמח ואמר שזה השגחה פרטית שנפגשני כי הוא לא היה אמור לצאת לסיור.

לומדים מכאן שבכל מפגש עם חיילים תמיד יש מה לתת. לא להתייאש ולא להרפות.
 
צביקה גרינגליק פגע באיזה רכב, הוא החליף פרטים עם בעלת הרכב והוא אמר לבעלת הרכב : 'אין בעיה אני אשם אני לא הייתי בסדר ונסדר לך את מה שצריך ברכב' .
הם קבעו להיפגש יחד במוסך ביום רביעי.
ביום רביעי היא מגיעה למוסך וצביקה גרינגליק לא מגיע, היא מנסה להתקשר אליו והוא לא עונה לטלפונים ,נעלם , כאילו בלעה אותו האדמה.
יום חמישי האישה שולחת לו הודעה : 'אני ממש מאוכזבת, ההתנהגות שלך לא יפה , אנחנו קבענו ביום רביעי ולא הגעת'
הוא רואה את ההודעה ומיד שולח לה הודעה חזרה : ' אני מאוד מתנצל, ביום שלישי הבן שלי שאול נפל בעזה ולכן לא יכולתי להגיע'
האישה מיד התנצלה, היא היתה בעצמה בהלוויה אבל היא לא קישרה שזה הוא אבא של שאול.
עוד באותו היום היא הגיעה לבית האבלים וניחמה את המשפחה.
בזמן הניחום צביקה אמר לה : 'כשתסתיים השבעה אני אעביר לך את הסכום של התיקון'
היא אמרה לו : ' הכל בסדר אני לא רוצה את הכסף'
בהזדמנות הראשונה שהיתה לו הוא העביר לה בביט 2,000 ש"ח.
היא שלחה לו הודעה שגרמה לו לבכות מהתרגשות : 'אין צורך. כי בעל המוסך ששמע שמי שנתן את המכה לרכב זה אבא של חייל שנפל בעזה הוא לא היה מוכן לקחת את הכסף'
זה הסיפור האמיתי של עם ישראל
 
הרב אליאב תורג'מן מספר: היום זה 30 יום לנפילת חברנו האהוב כ''כ
דניאל יעקב בן הרוש הי''ד
Daniel Ben Harosh

בשבעה חשבתי לעצמי - מה יעזור לנו לשאוב מהאור של דניאל?
החלטתי לנסות לעשות לימוד ש''ס משניות לעילוי נשמתו.
הגדוד היה עדיין בלחימה,
ידעתי שזה יהיה מסובך
אבל אמרתי שאני לא פטור מלנסות.. והתפללתי שיצליח.

חייל מחלקת הרבנות הרב יהושע אודרברג דאג לתרומת ש''ס המשניות, אבינעם גרובר דאג להציב אותו בעמדת הרענון בבסיס.
ברוך ה' כבר לאחר כמה שעות כמעט כל הש''ס נלקח, ובכפר הנופש באשקלון כבר הכל נלקח.

ללימוד התגייסו חיילים רבים.. לא רק מי שבאופן טבעי חשבתי שיקח לימוד..
הרגשנו שאנחנו צריכים משהו למלא בו את החלל, להתחבר ולזכור.
אפילו בני יקירי רצה להיות חלק, וסיימנו כשחזרתי מסכת מידות יחדיו.

משנה אותיות נשמה
אמרתי אתמול במעמד סיום הש''ס באזכרה, (אותו עשיתי יחד עם אח של דניאל, מיכאל הי''ו שסיים מסכת אבות)
שנראה שאולי דניאל בכלל לא צריך את זה, הוא במחיצת עליון ש'אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתו.'

אבל מי שצריך את הלימוד הזה, את החיבור - זה אנחנו.
למלא את נשמותינו מאור מסירות הנפש של דניאל, מטוב החסד שלו, מהחיוך והאהבה שאפיינו אותו, ומקדושת המציאות שבה הוא מסר את חייו.

ביום הראשון שבו אנו בלי מדים באופן רשמי הייתה האזכרה הזו.
אנחנו שואבים היום מהחיבוק החיוך והלב של דניאל
להזכיר ולזכור ש'רוח עזה' חיה בנו.

עזה כמוות אהבה. אהבה שאינה תלויה בדבר..
את הרוח הזו נמשיך בעוז! אלו הם חיינו.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים
 
הרב ירון אדוריאן, רב גדוד שלחם בשלושת החודשים האחרונים בעזה:

אודה על האמת, מעולם לא ייחסתי חשיבות רבה לתפקיד רב הגדוד.
אני זוכר היטב שבקורס הרבנים הצבאיים שעשיתי לפני 5 שנים וחצי הגדירו שרב גדוד הוא קודם כל רב קהילה, אבל התקשיתי לראות איך זה מתורגם בפועל. נכון שגם לדאוג לחייל הדתי למניין, למזון כשר או לציצית זה דבר חשוב, אבל הגדוד בכללותו הוא לא ממש קהילה והוא בוודאי לא מחפש רב שיוביל את הקהילה שלו. קושי זה התחזק בפרט אחר השנה האחרונה, כשהמתח בחברה הישראלית סביב מסורת ישראל הגיע עד הקצה וגבר המרחק כלפי כל מה שמריח יהדות.
חשתי שהדבר נכון במיוחד כלפי הגדוד שלי, שרובו הגדול לכאורה אינו נמנה עם מגזר חובבי הדת.
אבל במלחמה הזו התחולל המהפך. פתאום הבנתי עד כמה גדוד הוא קהילה לכל דבר ועד כמה נחוצה דמותו של רב לקהילה הזו. במיוחד לאור המציאות המאתגרת והשוחקת של מלחמה ארוכה שמלווה בלא מעט משברים. האסימון נפל באופן מלא כשלפני כמה שבועות, אחרי שבע שבתות שסגרנו בצבא, עלתה אפשרות של יציאה הביתה בשבת. פניתי לסמג"ד בצד וביקשתי ממנו שאם גם ככה נצא והדבר מתאפשר, אשמח לצאת מוקדם יותר ולהגיע לפני כניסת השבת כי אני רב קהילה בתל אביב וזה יוכל להיות מאוד משמעותי שאהיה איתה בתפילה. הסמג"ד, שאינו שומר תורה ומצוות, השיב לי שינסה לעזור, אבל אז הוסיף משפט שחדר לי ללב – "חשוב לי שתדע שגם כאן יש לך קהילה, ונראה לי שכרגע הקהילה הזו צריכה אותך יותר!".
אותו סמג"ד תפס אותי לפני הכניסה הראשונה לרצועה ואמר לי - "אני מקווה שהכנת הרבה דברי תורה לחיזוק, כי אנחנו מאוד נזדקק לזה במשך הזמן הקרוב".
לאורך כל ימי הלחימה הסתובבתי יחד עם הסמג"ד, פגשתי את הצוותים השונים, ובכל מפגש כזה היה ביקוש מדהים לחיזוק רוחני.
כשסיימנו לפני שבועיים את תפקידנו לעת עתה במלחמה, ניגש אלי אחד החיילים ואמר לי שלדעתו התפקיד שלי הוא בין החשובים בגדוד, כי רק בזכות הרוח נצליח לנצח!
 
חגי לובר מספר על קדיש עם האחים "ההם"

לפני שבוע נפגשתי עם אחים לנשק מתוך דאגה משותפת לאחדות העם.
היה משמעותי , הקשבנו, ואפילו הגענו להבנות זהירות.

אבל לא זה הסיפור.

אחרי שעתיים הודעתי להם שאני חייב ללכת.
למה , הם שאלו.
אני צריך להתפלל ולהגיד קדיש על יהונתן.
מה הבעיה, כך האחים, תגיד פה.
פה????
מה צריך בשביל קדיש?
עשרה אנשים....גברים.
עשו גיוס המוני במשרדים , הגיעו יותר מעשרה.
מה עושים עכשיו?
תצטרכו לכסות את הראש.
שמו קפוצונים, מטפחות, וניירות עמדה ועמדו מכוסים.
תראו , אמרתי להם , צריך שותפות שלכם, אתם צריכים לענות אמן.
בכיף , הם אמרו, מתי?
קשה להסביר... יודעים מה? כל פעם שאני מרים את היד תגידו אמן.
סבבה?

וכך עמדתי , מתנחל דתי, ימני קיצוני בלב ליבו של "המוחים, חסרי האחריות" והתפללתי איתם. אמרתי קדישים ושמונה עשרה הרמתי את היד במקומות הנכונים והם, צייתנים כפי שלא היו מעולם. שאגו אמן באופן שלא היה מבייש ברסלברים באומן.

סיימתי את התפילה ואמרתי להם:

נראה לי שבשביל יהונתן שם למעלה, זה היה הקדיש הכי מתוק שאמרו עליו .

אל תהיו ציניים , יש תקוה.
 
הייתי רב גדוד 906 של ביסל"ח. ביום אחד שהסתובבתי בקדמית של צק"ח 188 (צוות קרב חטיבתי) , פונים אלי שני חיילי מילואים בלי כיפה ואחד מהם גם מלא קעקועים, ואומרים לי "הרב, אנחנו רוצים להכניס ספר תורה לעזה". אמרתי לעצמי, זה לא דבר פשוט לעשות את זה, אך מצד שני לא רציתי לכבות את ההתלהבות שלהם. אז התחלתי לדבר איתם, ופתאום עלה לי רעיון, שאפשר להביא ספר תורה לשטחי הכינוס, כאשר חיילים יוצאים מעזה. שם זה לא מסובך כל כך. וכך היה. תיאמתי עם אחד מהם שייקח את הספר, יאסוף אותי ושנרד לשטחי הכינוס. בבוקר הוא מגיע אלי, כולו מרוגש ודומע, ואומר לי "הרב, אני לא יודע מה קורה לי, מהרגע שהספר תורה נכנס לרכב, אני לא מפסיק לדמוע. השאירו אותי שבתות בבסיס, סגרתי שבועות שלא ראיתי בית, ולא בכיתי. ועכשיו אני לא מפסיק לדמוע".

כל כך התרגשתי מהמעמד הזה. איזה זכות, אשריכם ישראל !
יש כיפה, אין כיפה, קעקועים ? הנשמה היהודית מפעמת ובוערת בכל עוז לקודש ולרבונו של עולם.

אבל זה לא נגמר, מאז, למרות שהגדוד שלי סיים את הלחימה, הם ממשיכים לדחוף להכניס ספר תורה לזכות את הלוחמים שנמצאים בתוך עזה בכל יום שני וחמישי. והם הצליחו ! יצרו קשר עם רבני גדודים אחרים ומצאו את הדרך להכניס. והיום גם, למרות שאתמול חשבנו שלא תהיה כניסה ושלא יתאפשר להכניס, בסוף נמצאה דרך להכניס, והסמג"ד של גדוד 890 קרא שם לבת שלו במעמד ספר תורה, כפי מנהג ישראל!
 
חזור
חלק עליון