• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הדלקת שעון זיזים ע"י גויה ביו"ט

היה צריך להיות דלוק בלילה ועשה הזיזים ליום
להקדים הדלקה, לסוברים דהוי גרמא [ומתירים רק במקום צורך גדול] מותר אמירה לנכרי בגרמא, כמבו' בבית אפרים יו"ד סס"ב.

ולהאוסרים משום מתקן כלי, אסור, ולהאוסרים משום דהוי כדמדליק ממש, א"כ לכאו' הוי אמירה לנכרי במוליד, ואסור, [מקופיא].
 
להקדים הדלקה, לסוברים דהוי גרמא [ומתירים רק במקום צורך גדול] מותר אמירה לנכרי בגרמא, כמבו' בבית אפרים יו"ד סס"ב.

ולהאוסרים משום מתקן כלי, אסור, ולהאוסרים משום דהוי כדמדליק ממש, א"כ לכאו' הוי אמירה לנכרי במוליד, ואסור, [מקופיא].
למה לא נאמר דהוי שבות דשבות לצורך סעודת יו"ט דשרי?
 
למה לא נאמר דהוי שבות דשבות לצורך סעודת יו"ט דשרי?
אה"נ במקום מצוה, לכאו' שרי, [לאותה שיטה שיש כאן רק מצד מוליד], אבל לצורך מצוה היינו לכאו' שא"א לקיים המצוה בלא"ה, ויש שנוקטים שחום וקור כזה לא נחשב צער גדול או שא"א לקיים המצוה בלא"ה, וכ"א ישאל את רבותיו.

וחשוב לציין ששאלת האשכול לא נסובה עד כה על מקום הסעודה.
 
אה"נ במקום מצוה, לכאו' שרי, [לאותה שיטה שיש כאן רק מצד מוליד], אבל לצורך מצוה היינו לכאו' שא"א לקיים המצוה בלא"ה, ויש שנוקטים שחום וקור כזה לא נחשב צער גדול או שא"א לקיים המצוה בלא"ה, וכ"א ישאל את רבותיו.

וחשוב לציין ששאלת האשכול לא נסובה עד כה על מקום הסעודה.
זה היה לצורך סעודת יו"ט.
 
חזור
חלק עליון