נשאלתי (וכן השאלה הקודמת שאלוני ביו"ט) בליל יו"ט אדם בא לבית וראה שהשעון ששם טעות. האם ביו"ט מותר לו להגיד לגויה שתזיז הזיזים כיון דהוי שבות דשבות לצורך שמחת יו"ט?
אה"נ במקום מצוה, לכאו' שרי, [לאותה שיטה שיש כאן רק מצד מוליד], אבל לצורך מצוה היינו לכאו' שא"א לקיים המצוה בלא"ה, ויש שנוקטים שחום וקור כזה לא נחשב צער גדול או שא"א לקיים המצוה בלא"ה, וכ"א ישאל את רבותיו.
וחשוב לציין ששאלת האשכול לא נסובה עד כה על מקום הסעודה.
אה"נ במקום מצוה, לכאו' שרי, [לאותה שיטה שיש כאן רק מצד מוליד], אבל לצורך מצוה היינו לכאו' שא"א לקיים המצוה בלא"ה, ויש שנוקטים שחום וקור כזה לא נחשב צער גדול או שא"א לקיים המצוה בלא"ה, וכ"א ישאל את רבותיו.
וחשוב לציין ששאלת האשכול לא נסובה עד כה על מקום הסעודה.
לכאו' למעשה יש להקל בצירוף כל השיטות הנ"ל, [א' המתירים בלא"ה משום גרמא (ושכמדו' כך נטו רוה"פ או לכה"פ הרבה מהם), במקום צורך (אמנם לא גדול), דרבנן דמוליד ושבות דשבות במקום מצוה].