Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
הערה: This feature currently requires accessing the site using the built-in Safari browser.
מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
"המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.
מחילה אבל הניסוח של השאלה לא ברור לקח לי המון זמן להבין בכלל את השאלה, וכמו לשאר העונים כאן.
ומהשו"ע בסי' ס"א משמע שלא יעשה כן, כי יש להקפיד שיהיה רמ"ח תיבות בדווקא. ועוד שלדעת האור לציון אם לא כיוון בכמה מילים בק"ש שאין מעכבות הכוונה והטעם בכדי לא להוסיף על רמ"ח תיבות.
ועוד שכל זה לדעת הכה"ח שהציבור משלים תיבת "אמת" בפעם הראשונה, אבל לדעת מרן השו"ע הפמ"ג והבא"ח וכן העלה בהלכה ברורה שהש"ץ אומר אמת בפעם הראשונה ואחר כך חוזר ואומר שוב ומוציא הציבור יד"ח.
ובזה לא מובן כ"כ, מה שכן מובן שמדובר על אמירת 'ויכולו' שאחר תפילת שמונה עשרה של ערבית של ליל שבת, למה שהיחיד יתחיל לומר קודם הש"צ ואז יחזור שוב? מה טעם שיאמר לבד הרי בדר"כ הציבור ממתינים לש"צ.
ובזה לא מובן כ"כ, מה שכן מובן שמדובר על אמירת 'ויכולו' שאחר תפילת שמונה עשרה של ערבית של ליל שבת, למה שהיחיד יתחיל לומר קודם הש"צ ואז יחזור שוב? מה טעם שיאמר לבד הרי בדר"כ הציבור ממתינים לש"צ.