בשורות טובות
Well-known member
רוצה או שלאאמר לי דרייבר אחד שמדינת ישראל רוצה אותם כדי שלא יהיה תלונות במיוחד בערב שבת ויו"ט מדוע אין אוטובוסין.
תכלס' הלכתית יש כאן גזל או שמותר?
רוצה או שלאאמר לי דרייבר אחד שמדינת ישראל רוצה אותם כדי שלא יהיה תלונות במיוחד בערב שבת ויו"ט מדוע אין אוטובוסין.
יפתח בדורו כשמואל בדורו ובפרט שיש גם חרדים בממשלה והם הרי צדיקיםאין דינא דמלכותא במלכות רשעין
יש חרדים בממשלה שרוצים לגייס וגם החכי"ם של שס הם לא האנשים הכי צדיקיםיפתח בדורו כשמואל בדורו ובפרט שיש גם חרדים בממשלה והם הרי צדיקים
בלת"ק חלקי, יש כאן שאלה לא מצד החוק ודינא דמלכותא, אלא מצד הביטוח [שכמדו' לא נכלל בביטוח כה"ג] ולכן יש חשש גזל דאו'.אין דינא דמלכותא במלכות רשעין
בשוכר רכב מחבר באופן חד פעמי [כלו' שחברו אינו עוסק בזה באופן קבוע] אולי נכלל בביטוח ואין כאן חשש גזל [צריך לברר הדברים], אבל בהשכרת רכב שחורה בהחלט יש בעיה וחשש גזל, וגם שמעתי ממורה הוראה שאסר.כיוצא בו מי ששוכר רכב מחבר ולא מחברת השכרה.
השאלה אם ח"ו יקרא משהו הביטוח יגיד שזה היה חד פעמי אז בסדרבשוכר רכב מחבר באופן חד פעמי [כלו' שחברו אינו עוסק בזה באופן קבוע] אולי נכלל בביטוח ואין כאן חשש גזל [צריך לברר הדברים], אבל בהשכרת רכב שחורה בהחלט יש בעיה וחשש גזל, וגם שמעתי ממורה הוראה שאסר.
תמהני עליך, וכי אם אין לך תח"צ תגנוב חלילה לשכנך את רכבו?באשר לגניבה מחברת הביטוח יש מקום לדון אם כי אינני רואה דרך אחרת איך להתנייד במדינה הזאת...
חלילה, אבל לא יתכן שחברת ביטוח לא תספק דרך נורמלית לבעלי רכבים להציע שירותים מעין אלו בצורה ישרה, אם בכל אופן היא נמנעת מלפעול בנידון יתכן שזו סוג של מחילה מצידם כי הם מבינים שזה המצב, בכל אופן לא כתבתי את הדברים כפסק הלכה, והתכוונתי להתיר לנוסעים להשתמש בשירותים אלו ולא להסתבך עם כל מיני רגישויות למדינתנו היקרה, באשר לבעלי הרכבים אינני יודע.תמהני עליך, וכי אם אין לך תח"צ תגנוב חלילה לשכנך את רכבו?
חברת ביטוח כבולה לחוקי המדינה, כמו שרכב ללא טסט הינו גם ללא ביטוח, וכמו שרכב שהפכוהו לתחרות מירוץ מכוניות אינו מבוטח וכל כיוצ"ב.חלילה, אבל לא יתכן שחברת ביטוח לא תספק דרך נורמלית לבעלי רכבים להציע שירותים מעין אלו בצורה ישרה, אם בכל אופן היא נמנעת מלפעול בנידון יתכן שזו סוג של מחילה מצידם כי הם מבינים שזה המצב, בכל אופן לא כתבתי את הדברים כפסק הלכה, והתכוונתי להתיר לנוסעים להשתמש בשירותים אלו ולא להסתבך עם כל מיני רגישויות למדינתנו היקרה, באשר לבעלי הרכבים אינני יודע.
יש מקום לומר שאדם שעומד בראש חברת ביטוח לוקח בחשבון שכך מתנהל השוק והוי כאבידה מדעת, לא?חברת ביטוח כבולה לחוקי המדינה, כמו שרכב ללא טסט הינו גם ללא ביטוח, וכמו שרכב שהפכוהו לתחרות מירוץ מכוניות אינו מבוטח וכל כיוצ"ב.
ואני מסכים שהתחבורה הציבורית צריכה להשתפר מאוד.
לא יודע, זו שאלה למורה הוראה בחו"מ.יש מקום לומר שאדם שעומד בראש חברת ביטוח לוקח בחשבון שכך מתנהל השוק והוי כאבידה מדעת, לא?
צריך לברר את הענין, אבל למיטב ידיעתי אין כל קשר בין חברות האוטובוסים לבין הקמת התחנות, משרד התחבורה הוא שאמון על כך, ואם כן צריך לבדוק בכללים שהמשרד קובע אם מוניות זכאיות להעלות נוסעים בתחנות, כמדומני שכן.מה שדנו הפוסקים אם מותר למוניות לעבור בתחנות אוטובוס ולעלות נוסעים דהוי כיהיב סיהרא בב"ב כא ע"ב שלוקח לו את הדגים שנתן להם פיתוי שיבואו למצודה שלו ובאים אחרים ולוקחים את הדגים, אע"פ שלא קנה אותם דיש בזה גזל משום דרכי שלום ע"ש בתוס' ובקצות החושן סימן רע"ג דהוי גזל דאורייתא.
וה"ה לתחנת אוטובוס שהחברות אוטבוסים עשו את התחנות ומחמת כן אנשים מתאספים שם, ובא זה ולוקח את הלקוחות של האוטובוסים. ויל"ע בזה ואכמ"ל.
אינני מכיר את הנידון בהרחבה, אבל יש להעיר שאינו ממש דומה, מכיוון שנהג המונית מציע שירות שונה מזה של האוטובוס מבחינת זה שאין צורך בהמתנה והוא מביא את הלקוח למבוקשו, כך שלכאו' יש להקל בזה יותר. (אא"כ מבו' בפוסקים להיפך שאז דברי בטלים ומבוטלים.)מה שדנו הפוסקים אם מותר למוניות לעבור בתחנות אוטובוס ולעלות נוסעים דהוי כיהיב סיהרא בב"ב כא ע"ב שלוקח לו את הדגים שנתן להם פיתוי שיבואו למצודה שלו ובאים אחרים ולוקחים את הדגים, אע"פ שלא קנה אותם דיש בזה גזל משום דרכי שלום ע"ש בתוס' ובקצות החושן סימן רע"ג דהוי גזל דאורייתא.
וה"ה לתחנת אוטובוס שהחברות אוטבוסים עשו את התחנות ומחמת כן אנשים מתאספים שם, ובא זה ולוקח את הלקוחות של האוטובוסים. ויל"ע בזה ואכמ"ל.
אבל התחנה הביאה את הלקוח לשם. השאלה היתה בזמנו שהיו מוניות שירות שעברו בתחנות ואספו אנשים, ונדרשו לזה יושבי על מדין, ובל"נ, אם יהיו בידי מקורות אציין לזה., אבל יש להעיר שאינו ממש דומה, מכיוון שנהג המונית מציע שירות שונה מזה של האוטובוס מבחינת זה שאין צורך בהמתנה והוא מביא את הלקוח למבוקשו,
לענ"ד אין הנידון דומה לראיה, יש לחלק טובא בין מוכר שמציע את אותו שירות במחיר מוזל יותר, לבין נהג מונית שמציע סוג שירות אחר, זה דומה יותר לאדם שנכנס למכולת ומזמין את הציבור לחנות הנעליים הסמוכה...אבל התחנה הביאה את הלקוח לשם. השאלה היתה בזמנו שהיו מוניות שירות שעברו בתחנות ואספו אנשים, ונדרשו לזה יושבי על מדין, ובל"נ, אם יהיו בידי מקורות אציין לזה.
וה"ה אם בעל חנות שולח שליח לחנות אחרת וממליץ ללקוחות לקנות בחנות שלו, שזה אותו עניין, אע"פ שהלקוח מרוויח כגון שאומרים לו שיש מבצעים והנחות בכ"ז אסור לפי הנ"ל
כיון שכתוב בחוזה של חברת הביטוח שאין להסיע נוסעים בשכר למטרות רווחאגב, הבנתי מחלק מהתגובות שגם הנסיעה והשימוש בדרייבערים עלול להוות בעיה הלכתית, לא הבנתי מה הבעיה, אם מישהו יאות להסביר לי...