אליבא דהלכתא
Member
רק כעת יצא לי לראות את השרשור הזה, ואכן לפי מה שכתוב כאן (בתחילת השרשור) אכן זו נבלה גדולה שנעשתה בישראל וכו'
אלא ששמעתי (עוד לפני שהיה הכינוס של לבקר) מאחד ממקרובי הגר"א סלים שליט"א כמשיח לפי תומו, את כל הסיפור באופן אחר,
שהיו רבנים (אולי ראשי ישיבות לא יודע..) שלא רצו שמרן שליט"א יבוא והתנגדו מאוד עד כדי שאם יבוא יצאו וכו' ה"י
וכששמע כך הגר"א סלים שליט"א אמר שלא נכנס למחלוקת ולא רצה לבוא.
או שהגירסא הנ"ל ששמעתי לא נכונה (לא נראה לי כ"כ), או שהשמועה כפי שכתוב בתחילת השרשור לא נכונה..
מה שברור שיש בזה חשש של לשה"ר (שהרי גם אם חייבים למחות על כבוד התורה לא ברור אם יש על מה למחות)!
ומה לנו להיכנס לחשש המבזה תלמידי חכמים שאין רפואה וכו' שהרי יכול להיות שכל הסיפור לא היה כפי ששמענו.
ואולי מזה נלמד לקח לכל השמועות והסיפורים כגון אלה שלא להאמין מיד, בפרט שמדובר על תלמידי חכמים ובח"ח פסק שחייב לדונם לכף זכות כששומע עליהם לשה"ר, ועוד ברה כללים של לשה"ר שחסרים במקרה הזה ובדומים לו, ולכן מומלץ להיזהר..
אלא ששמעתי (עוד לפני שהיה הכינוס של לבקר) מאחד ממקרובי הגר"א סלים שליט"א כמשיח לפי תומו, את כל הסיפור באופן אחר,
שהיו רבנים (אולי ראשי ישיבות לא יודע..) שלא רצו שמרן שליט"א יבוא והתנגדו מאוד עד כדי שאם יבוא יצאו וכו' ה"י
וכששמע כך הגר"א סלים שליט"א אמר שלא נכנס למחלוקת ולא רצה לבוא.
או שהגירסא הנ"ל ששמעתי לא נכונה (לא נראה לי כ"כ), או שהשמועה כפי שכתוב בתחילת השרשור לא נכונה..
מה שברור שיש בזה חשש של לשה"ר (שהרי גם אם חייבים למחות על כבוד התורה לא ברור אם יש על מה למחות)!
ומה לנו להיכנס לחשש המבזה תלמידי חכמים שאין רפואה וכו' שהרי יכול להיות שכל הסיפור לא היה כפי ששמענו.
ואולי מזה נלמד לקח לכל השמועות והסיפורים כגון אלה שלא להאמין מיד, בפרט שמדובר על תלמידי חכמים ובח"ח פסק שחייב לדונם לכף זכות כששומע עליהם לשה"ר, ועוד ברה כללים של לשה"ר שחסרים במקרה הזה ובדומים לו, ולכן מומלץ להיזהר..