• חדש מאיגוד האברכים והקהילות: חוברת בחומרת איסור הגיוס לצבא ובשבח לימוד התורה בישיבות הקדושות, ממרן רשכבה"ג רבינו עובדיה יוסף זיע"א ומנהיג הדור מרן רבינו יצחק יוסף שליט"א. לקריאה והפצה לחצו כאן

רבם דקרו!!! - מחאה אדירה על ביזוי כבוד התורה!! - נבלה נעשתה בישראל! - רבותינו למרמס א"א לשתוק!!!

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
עדיין לא הבנתי, מי הכניס את הרבנים של 'מרביצי' להיות חברי מועצת חכמי התורה?
אריה דרעי
וחברי מועצת חכמי התורה דאז, דהיינו: הגאון הגדול הרב משה מאיה שליט"א והגאון הגדול הרב ראובן אלבז שליט"א והגאון הגדול הרב דוד יוסף שליט"א, הם הסכימו שיכניסו את הרבנים של 'מרביצ'?
 
יתכן.
השאלה מה ההגדרה של תלמיד, אני שלא למדתי בפורת יוסף, אבל שמעתי את שיעורי חכם בן ציון נ"ע בימי שישי בפורת יוסף ובשבתות באהל רחל והוגה בספריו מוגדר כתלמיד?
כנ"ל לגבי הגריח"ס שליט"א, שלא זכיתי להיות "בעל תשובה" וללמוד בישיבתו, אלא רק לשמוע מידי פעם שיעורים וללמוד בתורתו שבכתב, ולשאול אותו מידי פעם שאלות, מוגדר כתלמיד?
אגב, משאלות ששאלתיו, ראיתי שאינו נחרץ להורות ככתוב בספריו, אלא מראה מקום הוא, דעת בא"ח כך, דעת כה"ח כך, דעת חכם בן ציון כך, דעת חכם עובדיה כך, וכן על זה הדרך.

ופעם אמר לי "קיבלתי מרבותיי ליישב המנהגים", או בנוסח דומה.

מה שראיתי בבית המדרש שבישיבתו שישנם כל ספרי פוסקי ההלכה הספרדים, כחכם עובדיה, חכם בן ציון, הגר"מ אליהו, הגר"מ לוי, הגר"י הלל, ילקו"י, ספרי הגר"א מלכה, משנה ברורה עם הגהות לבני ספרד על כל מהדורותיהם. ועוד.
וכנ"ל בסידורי התפילה שם, שישנו מגוון גדול של כל הנוסחים הספרדים.
כבודו ממש לא פשוט
זכה לשבת בשיעוריו של מרן הגרב''ץ
הלוואי והייתי זוכה
 
יתכן.
השאלה מה ההגדרה של תלמיד, אני שלא למדתי בפורת יוסף, אבל שמעתי את שיעורי חכם בן ציון נ"ע בימי שישי בפורת יוסף ובשבתות באהל רחל והוגה בספריו מוגדר כתלמיד?
כנ"ל לגבי הגריח"ס שליט"א, שלא זכיתי להיות "בעל תשובה" וללמוד בישיבתו, אלא רק לשמוע מידי פעם שיעורים וללמוד בתורתו שבכתב, ולשאול אותו מידי פעם שאלות, מוגדר כתלמיד?
אגב, משאלות ששאלתיו, ראיתי שאינו נחרץ להורות ככתוב בספריו, אלא מראה מקום הוא, דעת בא"ח כך, דעת כה"ח כך, דעת חכם בן ציון כך, דעת חכם עובדיה כך, וכן על זה הדרך.

ופעם אמר לי "קיבלתי מרבותיי ליישב המנהגים", או בנוסח דומה.

מה שראיתי בבית המדרש שבישיבתו שישנם כל ספרי פוסקי ההלכה הספרדים, כחכם עובדיה, חכם בן ציון, הגר"מ אליהו, הגר"מ לוי, הגר"י הלל, ילקו"י, ספרי הגר"א מלכה, משנה ברורה עם הגהות לבני ספרד על כל מהדורותיהם. ועוד.
וכנ"ל בסידורי התפילה שם, שישנו מגוון גדול של כל הנוסחים הספרדים.
אפשר אכן לדון עד היכן מתרחבת הגדרתו של תלמיד מ"מ כמדומה שבעל תשובה שעיקר לימוד תורתו במקרא משנה תלמוד הלכה אגדה מוסר והשקפה נלמד מרבני הישיבה (עכ"פ בשנותיו הראשונות) שפיר חשיב תלמידם
בנוגע להוראותיו, כפי שהבנתי מתלמידיו אף אם אינו מורה כדעתו בספריו דווקא מ"מ דרכו להורות כדעת הבא"ח הכה"ח והגרב"צ
ובאשר לספרי הגר"ע ובנו, בשנים ראשונות לא נכנסו ספריהם לישיבתו ואמנם בשלב מסויים נכנסו עקב רצון של הרבה מבני הישיבה
( בדרך אגב בדומה לזה בנוגע לספרי ברסלב שבימים ראשונים היה מלמד לבני הישיבה להימנע מדרך זו ומשרבו התלמידים שנהו אחר ברסלב הפסיק לדבר בנושא וכנראה כדברי הגמרא דכשם שמצווה לומר וכו ')
נ .ב לא זכיתי להכיר את הגריח"ס באופן אישי וכל דברי הם ממה ששמעתי מתלמידיו
 
בנינו אף אחד לא שומע וגם לא רואה, ש"ס (התנועה עצמה) נזכרת במרן רק בערב בחירות.
לולא כל ההתלהמות שהעלו כאן.
האם אתה באמת חושב כך, וכי כל רשת החינוך בני יוסף לא מלמדים את ההלכות לפי מרן זיע"א.
וכי אין מוסדות קירוב של ש"ס, ילדים להורים חילונים, יש ויש, וזה אכן מורשת מרן לקרב לבבות ולהשיב בנים לאבינו שבשמים. [גם אם נאמר שלא מלמדים את תורתו של מרן]
וכי לא העלו לא מזמן חוק שקשור למורשת מרן.
וכי כל זיכוי הרבים של אל המעיין ובני יוסף אינו פירותיו של מרן. אינו מורשת מרן???

לא לכתוב דברים שלא שייכים בכלל למציאות, בגלל חוסר שביעות רצון רגעית, שלדעתי הכל הסתדר בקרוב על הצד היותר טוב, וכל הכותבים ומבזי ראשי הישיבות, יתחרטו על כל מה שכתבו, חכו ותראו...
 
לולא כל ההתלהמות שהעלו כאן.
האם אתה באמת חושב כך, וכי כל רשת החינוך בני יוסף לא מלמדים את ההלכות לפי מרן זיע"א.
וכי אין מוסדות קירוב של ש"ס, ילדים להורים חילונים, יש ויש, וזה אכן מורשת מרן לקרב לבבות ולהשיב בנים לאבינו שבשמים. [גם אם נאמר שלא מלמדים את תורתו של מרן]
וכי לא העלו לא מזמן חוק שקשור למורשת מרן.
וכי כל זיכוי הרבים של אל המעיין ובני יוסף אינו פירותיו של מרן. אינו מורשת מרן???

לא לכתוב דברים שלא שייכים בכלל למציאות, בגלל חוסר שביעות רצון רגעית, שלדעתי הכל הסתדר בקרוב על הצד היותר טוב, וכל הכותבים ומבזי ראשי הישיבות, יתחרטו על כל מה שכתבו, חכו ותראו...
איך משהו כתב כאן מרן נמצא בבית המדרש 24/7
נכון, אבל כרגע בש"ס זה לא הדרך של מרן (תרתי משמע)
והנשיא לא מעניין אותי כלל.
 
אפשר אכן לדון עד היכן מתרחבת הגדרתו של תלמיד מ"מ כמדומה שבעל תשובה שעיקר לימוד תורתו במקרא משנה תלמוד הלכה אגדה מוסר והשקפה נלמד מרבני הישיבה (עכ"פ בשנותיו הראשונות) שפיר חשיב תלמידם
בנוגע להוראותיו, כפי שהבנתי מתלמידיו אף אם אינו מורה כדעתו בספריו דווקא מ"מ דרכו להורות כדעת הבא"ח הכה"ח והגרב"צ
ובאשר לספרי הגר"ע ובנו, בשנים ראשונות לא נכנסו ספריהם לישיבתו ואמנם בשלב מסויים נכנסו עקב רצון של הרבה מבני הישיבה
( בדרך אגב בדומה לזה בנוגע לספרי ברסלב שבימים ראשונים היה מלמד לבני הישיבה להימנע מדרך זו ומשרבו התלמידים שנהו אחר ברסלב הפסיק לדבר בנושא וכנראה כדברי הגמרא דכשם שמצווה לומר וכו ')
נ .ב לא זכיתי להכיר את הגריח"ס באופן אישי וכל דברי הם ממה ששמעתי מתלמידיו
כנראה מי שפגשת הוא לא מתלמידיו...
הן בנוגע לספרי הגר"ע ובניו, והן בנוגע לברסלב.
 
רבותינו דחפו לאיחוד של כלל חכמי הספרדים.
וצריך לברר עם רב סלים האם הטענות אכן נכונות, דיו רב של לשון הרע ורכילות, וביזוי ת"ח נשפך פה על סמך עדותו של אדם שאנחנו לא מכירים.
מישהו ניסה לדבר עם הרב סלים? לשמוע את דעתו? אולי אין הדברים כפי שהוצגו...
 
ההבדלים לפעמים זה בניואנסים קטנים.
הרי אפשר להגיד את זה על עוד המון סוגים של חרדים שאין כ"כ הבדל... אבל לפעמים ההבדלים הם דקים וזה בדיוק מה שעושה מרן הראש"ל הרב יצחק יוסף שליט"א בשיעוריו- הוא לפעמים יוצא על דרכים ורבנים מסויימים גם על דברים קטנים - כי הוא רוצה להנחות אותנו לדרך מאוד מסויימת ולפעמים דווקא כל הניואנסים הללו משליחים המון לעתיד.
כדי לדייק לנו את הראש-את הדרך הנכונה המדוייקת
לאור כל זאת, על זה היה דווה ליבנו, תרצה לפתוח מפלגה לפי הניואנסים האלו של מרן שליט"א? ומה עם שאר הרבנים?
המלצה שלי - תן למרן שליט"א לראות על איזה 'ניואנסים' הוא מוותר מפאת כבודם של שאר הרבנים, אףך פעם לא תגיע לשלמות.
גם מרן זיע"א בתחילה לא רצה שילמדו אנגלית בתלמודי תורה, אבל ביטל דעתו בפני חכם שלום, והחוק אושר במוסדות בני יוסף. ועוד מאות דוגמאות
 
מה אני לא צודק??? כשם ... כך דעותיהם שונות! וכי אפשר לקיים כפה עליהם הר כגיגית??? איפה הכבוד לעוד רבנים, חיים כאן כאילו יש רקמורשת מרן.png.
ויותר מזה אין כלום.
אז בואו יש גם כסא ר.png וגם עמלי.pngוגם אורחיים.pngוגם אבוחצירא.jpgוגם תימנים.jpg וגם 220px-יקירי_ירושלים.jpg וגם הלכה-ברורה-2 (2).jpg ועוד ועוד!!!
מאות גדולי הדור שלא יזכו להגשים משאלותיהם כמו מרן שליט"א. למה??? תנו למרן להכריע!!! מה זה הדעת תורה הזאת???
 
לאור כל זאת, על זה היה דווה ליבנו, תרצה לפתוח מפלגה לפי הניואנסים האלו של מרן שליט"א? ומה עם שאר הרבנים?
המלצה שלי - תן למרן שליט"א לראות על איזה 'ניואנסים' הוא מוותר מפאת כבודם של שאר הרבנים, אףך פעם לא תגיע לשלמות.
גם מרן זיע"א בתחילה לא רצה שילמדו אנגלית בתלמודי תורה, אבל ביטל דעתו בפני חכם שלום, והחוק אושר במוסדות בני יוסף. ועוד מאות דוגמאות
"הנאמן של מרן"
פחחח....
 
נווווווווווו למה לא כולם חותמים
יש כבר 32 חתימות מתוך אלפיים
כולם לחתום בדחיפות

אתם ממריצים ןממשיכים להמריץ ומשום מה אין לזה קונים
כנראה שלסחורת הפילוג והשנאה אין קונים
קצנו בדרך הזאת
ומאסנו בשחור לבן הגס הזה
תחשבו מסלול מחדש
איך אני אסביר, זה שבא אדם אחד והחליט לקחת יוזמה בשביל לעשות עצומה, לא מחייב את הכלל. גם אני לא חתמתי.
כשהזמן יהיה נכון, תהיה עצומה, אבל כנרא שאם יגיעו לזה מן הסתם גם יסבירו לאנשים שלא מודעים לכל מה שקורה פה, ואז יהיה תוקף לזה. רוב האנשים לא מודעים לזה כמו שגם אני לא הייתי מודע לזה, הייתי בטוח לתומי שמרן שליט"א יסיים את הכהונה ויהיה ראש המועצת.
אני יכול להגיד לך, שמשיחה עם אברכים אצלי בכולל [13] כולם אמרו פה אחד, שאם מרן שליט"א יגיד לא להצביע ש"ס, הם לא יצביעו.
להמון אברכים אין אינטרנט או שיש להם רק מייל, וגם מי שנמצא פה בפורום, הרבה לא פעילים כלל אלא אחד לששים או לשבעים שנה, בנוסף, משום מה רק לשרשור הזה הצטרפו כמה משתמשים חדשים, אז עצומה שאדם אחד מחליט מדעתו לא נראה לי שתשנה
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון