נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
במחילה מה שכתבתם וכן כתב הרב יצחק לוי שליט''א שהשמן עצמו מצריך להמתין שש שעות זה אינו והראיה שהרי הראשל''צ גם כן לא כתב כן אלא שנידון כתבשיל של בשר ולא בשר עצמו.על כל חתיכת ציפס יש שמן. והשמן הזה בשרי לכו"ע.
הוא כתב "בשרי" ואתה מעיר לו כאילו הוא אמר הגדרה שהצ'יפס כבשר ממש?במחילה מה שכתבתם וכן כתב הרב יצחק לוי שליט''א שהשמן עצמו מצריך להמתין שש שעות זה אינו והראיה שהרי הראשל''צ גם כן לא כתב כן אלא שנידון כתבשיל של בשר ולא בשר עצמו.
והפסקים ותשובות פט הערה 154 הוכיח כן מדברי הב''י שכ' שביצה שטוגנה בשומן דינה כתבשיל של בשר ולא בשר עצמו ולכן תלי במח' של תבשיל של בשר.
ואף שהדין אמת אך הגדרתו שבשר ממש לכו''ע לוקה בטעות.
צודק תיקנתי. ועדין הבעיה היא במילה לכו''ע וכן יש להקשות על הרב יצחק לוי שהובא לעילהוא כתב "בשרי" ואתה מעיר לו כאילו הוא אמר הגדרה שהצ'יפס כבשר ממש?
מה לא נכון במילה לכו"ע? השמן שנמצא בכל חתיכת צ'יפס מחוצה לו ומבפנים, הוא תבשיל של בשר, בדיוק כמו מרק שבישלו בו בשר. מה לא נכון?ועדין הבעיה היא במילה לכו''ע
אם זו כוונתך אין הכי נמי אתה צודק.מה לא נכון במילה לכו"ע? השמן שנמצא בכל חתיכת צ'יפס מחוצה לו ומבפנים, הוא תבשיל של בשר, בדיוק כמו מרק שבישלו בו בשר. מה לא נכון?
בילקו"י ברכות הנדפ"מ כרך א' עמ' תת"ט כתב בזה.מרן שליטא לא פסק בנושא בילקוט יוסף או בשיעור השבועי? אשמח להפניה
מה השיב ע"ז שיש כאן ממשות של בשר (שומן)?מתוך קובץ אבקת רוכל אב תשפ"ד [יש שם תשובה ארוכה, והעליתי רק מה שנוגע למרן זצ"ל ושליט"א]
הצג קובץ מצורף 23758
הצג קובץ מצורף 23759
זהו מאמרו המלא עי"שמה השיב ע"ז שיש כאן ממשות של בשר (שומן)?
תוכל למקד אותי?זהו מאמרו המלא עי"ש
הרעיון שלו שגם אם אין שישים כנגד הבשר שבשמן - לדעת כמה פוסקים בדעת הש"ך כל מיעוט של בשר שאין כונתו לתת טעם, אף שאין שישים - בטל עי"ש.תוכל למקד אותי
....לדעת כמה פוסקים
הוא הביא את כולם.אבל הרבה חולקים!
כמו שנכתב לעיל...בילקו"י ברכות החדש כתב בזה מרן הראש"ל שליט"א בפי' שממתין 6 שעות,
הרוצה להחכים ...
בילקו"י ברכות הנדפ"מ כרך א' עמ' תת"ט כתב בזה.