עמנואל1984
Member
התכוונת לו'..קראתי, והוא סיכום עם קצת שינוי של התשובה שכתב הרב יצחק יוסף, השאלה עם כבודו קרא את דבריי?עי' בתשובה ז
התכוונת לו'..קראתי, והוא סיכום עם קצת שינוי של התשובה שכתב הרב יצחק יוסף, השאלה עם כבודו קרא את דבריי?עי' בתשובה ז
אתה יכול לשאול את הרב ללוש (בשאל את הרב וכדו') בצורה נקודתית אחרי דבריו מה קשה לך.יעויין בדברי בפנים שאין דבריו בהערה 12 עונה כלל על הטענה.
כת״ר לא הבין על מה כוונתי את ההערה התם לכבודו, שהרי כבודו בחלק מטענותיו טען שהשניצל פוגם בשמן ומצרף זאת להיתר, ואילו הרב ללוש מסיר את הטענה הזו כיוון שזהו רק ביחס בין השניצל לשמן.האמת שלא קשה לי כלום..פשוט מה שהוא טוען שם שסוף סוף בצ'יפס הוא לא לפגם ורק בשמן, וטענתי היא שלאחר שהשמן אין עליו שם תבשיל בשרי, אין בכחו להחיל שם זה בצ'יפס גם אם יהיה שם טעם לשבח..ועיין בדבריי..נמצא שעל טענתי אין תשובה, והוא עונה שם לרב פנחסי שאיני יודע כיצד הציג הדברים..
הבנתי על מה ההערה, והגבתי לך שזה לא עונה כלל, וגם פרטתי לראובן מיארה למה אין זה עונה וגם ציטטת את דבריי..לחזור עליהם?כת״ר לא הבין על מה כוונתי את ההערה התם לכבודו, שהרי כבודו בחלק מטענותיו טען שהשניצל פוגם בשמן ומצרף זאת להיתר, ואילו הרב ללוש מסיר את הטענה הזו כיוון שזהו רק ביחס בין השניצל לשמן.
לא הפניתי את ההערה הנ״ל לגבי כל התשובה שכתבת, אלא רק לנקודה הזו ספציפית.
שם יש לצרף את דעת המג"א שנשתנו הטבעים ואין לחוש לסכנתא בימינו, בנוסף לסברא שיש כאן נ"ט בר נ"ט באוכלין..ושפיר דמי להקל..ומה יהא הדין בשמן שטיגנו בו בשר וסיננו הדק היטב, אי שרי לטגן בו דגים לאחמ"כ?
| |
|
לא אבל מצרפים את המג"א עם יש עוד סניף להקל כגון בנידון דידן, ומובא כעין זה ביד יהודה לגבי זיעה שמקיל בה בה בבשר ודגים ומצרף את המג"א..ומי מתיר לאכול בשר ודגים יחד משום הכי??
אפשר שמישהו יעלה את כל השיעור הזה ו/או גם את העלון של השיעור השבועי
אפשר שמישהו יעלה את כל השיעור הזה
כן גם היד יהודה חידוש, אבל ככה זה כשלומדים..חידוש, ויש בזה סכנה חמורה וכדלעיל.
ברור!כן גם היד יהודה חידוש, אבל ככה זה כשלומדים..
לכן מהיד יהודה הנ"ל שיודע ללמד, יוצא לנו שמצרפים דעת המג"א איהו בנידון דידיה דזיעה ודון מינה ואוקי באתרין בנט בר נ"ט באוכלין שכן הוכחנו דעת הב"י וחזון עובדיה, ואני נוקט כן על דעתו, לגבי הרב מוצפי לא פורט כבשאלתך שהשמן מסונן ונקי, דלמא התם שיש מן השמנונית בעין או סבירא ליה כדעת הרב יצחק יוסף שמי יעיד שאין כאן שמנונית, ואנחנו השבנו על טענה זו בפנים בתשובה, והריני נסמך על דברי היד יהודה בנידון דידן, אבל לגבי עצם הפורום לגבי לאכול חלב כבודו קרא את הדברים?ברור!
אך בטוחני שהרב הגדול הנ"ל גם יודע ללמוד
שאלה - 206364
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם מותר לטגן בשר בשמן שטיגנו בו דגים והאם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בהלכה זו?
תודה רבה על כל מסירות הנפש של הרב לעם ישראל
תשובה
חס ושלום, זה איסור מוחלט, וסכנה יש בדבר. ובין לאשכנזים בין לספרדים.
ובמחילה מכת"ר כ"כ קל בעניך בפשטות להתיר, או שראית לגדולי הדור שפסקו כן ואתה נוקט כן על דעתם?
לגבי הרב מוצפי לא פורט כבשאלתך שהשמן מסונן ונקי, דלמא התם שיש מן השמנונית בעין
ואין לי ענין להידבר בנושא. אנו כפופים לדעת חכמי ישראל וככל אשר יורונו נעשה ולא ע"פ תשובות חדשות. שכבר אמרו דורשי רשומות - עושה חדשות בעל מלחמות!שאלה - 224531
לכבוד הרב שמן שטיגנו בו בשר, ואחרי זה סיננו אותו טוב עד שאין בו פירורים וטיגנו בו צ'יפס האם מותר לאכול אחרי הצ'יפס גבינה או שצריך לחכות? ואם זה חומרא או מעיקר הדין
תשובה
גם אם סיננו י"ב פעמים, לא מועיל. הוא בשרי מוחלט. ואסור לזלזל בזה.