• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • בשורה משמחת: בעז"ה עומד לצאת לאור בימים הקרובים ילקוט יוסף ברכות חלק א' החדש. מחיר מוזל לקבוצות הנרשמים מראש (כגון כוללים, קהילות, בתי כנסת וכדו'), לפרטים והרשמה יש לפנות למרכז למורשת מרן במייל: y@moreshet-maran.com

שמן שטיגנו בו בשר כגון שניצלים ולאחר מכן טיגנו בו דבר פרווה כגון צ'יפס, האם האוכל את צ'יפס צריך להמתין 6 שעות כדין אוכל תבשיל בשרי?

האמת שלא קשה לי כלום..פשוט מה שהוא טוען שם שסוף סוף בצ'יפס הוא לא לפגם ורק בשמן, וטענתי היא שלאחר שהשמן אין עליו שם תבשיל בשרי, אין בכחו להחיל שם זה בצ'יפס גם אם יהיה שם טעם לשבח..ועיין בדבריי..נמצא שעל טענתי אין תשובה, והוא עונה שם לרב פנחסי שאיני יודע כיצד הציג הדברים..
 
האמת שלא קשה לי כלום..פשוט מה שהוא טוען שם שסוף סוף בצ'יפס הוא לא לפגם ורק בשמן, וטענתי היא שלאחר שהשמן אין עליו שם תבשיל בשרי, אין בכחו להחיל שם זה בצ'יפס גם אם יהיה שם טעם לשבח..ועיין בדבריי..נמצא שעל טענתי אין תשובה, והוא עונה שם לרב פנחסי שאיני יודע כיצד הציג הדברים..
כת״ר לא הבין על מה כוונתי את ההערה התם לכבודו, שהרי כבודו בחלק מטענותיו טען שהשניצל פוגם בשמן ומצרף זאת להיתר, ואילו הרב ללוש מסיר את הטענה הזו כיוון שזהו רק ביחס בין השניצל לשמן.
לא הפניתי את ההערה הנ״ל לגבי כל התשובה שכתבת, אלא רק לנקודה הזו ספציפית.
 
כת״ר לא הבין על מה כוונתי את ההערה התם לכבודו, שהרי כבודו בחלק מטענותיו טען שהשניצל פוגם בשמן ומצרף זאת להיתר, ואילו הרב ללוש מסיר את הטענה הזו כיוון שזהו רק ביחס בין השניצל לשמן.
לא הפניתי את ההערה הנ״ל לגבי כל התשובה שכתבת, אלא רק לנקודה הזו ספציפית.
הבנתי על מה ההערה, והגבתי לך שזה לא עונה כלל, וגם פרטתי לראובן מיארה למה אין זה עונה וגם ציטטת את דבריי..לחזור עליהם?
 
ומה יהא הדין בשמן שטיגנו בו בשר וסיננו הדק היטב, אי שרי לטגן בו דגים לאחמ"כ?
שם יש לצרף את דעת המג"א שנשתנו הטבעים ואין לחוש לסכנתא בימינו, בנוסף לסברא שיש כאן נ"ט בר נ"ט באוכלין..ושפיר דמי להקל..
 
וכעת חפשתי בדורש ציון להגרב"צ מוצפי נר"ו והעלתי שתיים גם בנידון האמור וגם בדין בשר והדגים


שאלה - 224531
לכבוד הרב שמן שטיגנו בו בשר, ואחרי זה סיננו אותו טוב עד שאין בו פירורים וטיגנו בו צ'יפס האם מותר לאכול אחרי הצ'יפס גבינה או שצריך לחכות? ואם זה חומרא או מעיקר הדין
תשובה
גם אם סיננו י"ב פעמים, לא מועיל. הוא בשרי מוחלט. ואסור לזלזל בזה.
שאלה - 206364
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם מותר לטגן בשר בשמן שטיגנו בו דגים והאם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בהלכה זו?
תודה רבה על כל מסירות הנפש של הרב לעם ישראל
תשובה
חס ושלום, זה איסור מוחלט, וסכנה יש בדבר. ובין לאשכנזים בין לספרדים.
 
כן גם היד יהודה חידוש, אבל ככה זה כשלומדים..
ברור!
אך בטוחני שהרב הגדול הנ"ל גם יודע ללמוד

שאלה - 206364
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם מותר לטגן בשר בשמן שטיגנו בו דגים והאם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בהלכה זו?
תודה רבה על כל מסירות הנפש של הרב לעם ישראל
תשובה
חס ושלום, זה איסור מוחלט, וסכנה יש בדבר. ובין לאשכנזים בין לספרדים.

ובמחילה מכת"ר כ"כ קל בעניך בפשטות להתיר, או שראית לגדולי הדור שפסקו כן ואתה נוקט כן על דעתם?
 
ברור!
אך בטוחני שהרב הגדול הנ"ל גם יודע ללמוד

שאלה - 206364
לכבוד הרב מוצפי שליט"א
האם מותר לטגן בשר בשמן שטיגנו בו דגים והאם יש הבדל בין ספרדים לאשכנזים בהלכה זו?
תודה רבה על כל מסירות הנפש של הרב לעם ישראל
תשובה
חס ושלום, זה איסור מוחלט, וסכנה יש בדבר. ובין לאשכנזים בין לספרדים.

ובמחילה מכת"ר כ"כ קל בעניך בפשטות להתיר, או שראית לגדולי הדור שפסקו כן ואתה נוקט כן על דעתם?
לכן מהיד יהודה הנ"ל שיודע ללמד, יוצא לנו שמצרפים דעת המג"א איהו בנידון דידיה דזיעה ודון מינה ואוקי באתרין בנט בר נ"ט באוכלין שכן הוכחנו דעת הב"י וחזון עובדיה, ואני נוקט כן על דעתו, לגבי הרב מוצפי לא פורט כבשאלתך שהשמן מסונן ונקי, דלמא התם שיש מן השמנונית בעין או סבירא ליה כדעת הרב יצחק יוסף שמי יעיד שאין כאן שמנונית, ואנחנו השבנו על טענה זו בפנים בתשובה, והריני נסמך על דברי היד יהודה בנידון דידן, אבל לגבי עצם הפורום לגבי לאכול חלב כבודו קרא את הדברים?
 
לגבי הרב מוצפי לא פורט כבשאלתך שהשמן מסונן ונקי, דלמא התם שיש מן השמנונית בעין

שאלה - 224531
לכבוד הרב שמן שטיגנו בו בשר, ואחרי זה סיננו אותו טוב עד שאין בו פירורים וטיגנו בו צ'יפס האם מותר לאכול אחרי הצ'יפס גבינה או שצריך לחכות? ואם זה חומרא או מעיקר הדין
תשובה
גם אם סיננו י"ב פעמים, לא מועיל. הוא בשרי מוחלט. ואסור לזלזל בזה.
ואין לי ענין להידבר בנושא. אנו כפופים לדעת חכמי ישראל וככל אשר יורונו נעשה ולא ע"פ תשובות חדשות. שכבר אמרו דורשי רשומות - עושה חדשות בעל מלחמות!
 
חזור
חלק עליון