אבל היא גופא הם הדגישו היטב, בתמונה שהובאה כאן כותבים פעמיים כן, פעם אחת על האריזה מלמעלה, ולמקרה שתפספס זאת, אם תבדוק את הכשרות של המוצר תגלה שזה חלבי.אני זוכר שהיה רעש גדול על הכשר בית יוסף כשנתנו הכשר על צ'יטוס בטעם גבינה חלבי בלי להדגיש שהוא חלבי. והנה עכשיו "הבד"ץ שירד מהשמים" עושים זאת באין פוצה פה ומצפצף, ועוד גרוע מכך. כי אינו דומה מוצר חדש שהוא 'בטעם גבינה' למוצר ישן שמקובל וברור שהוא פרווה בדר"כ.
למה הרבנים במנצ'סטר הם גויים או משהו? גם אם אתה מחמיר איך אתה אומר עליהם דברים כאלה?(ואם יש אנשים שלא בודקים את הכשרות של המוצר, הם יגלו לפעמים שהם קונים שוקולד של עלית כשרות איגוד הרבנים, כי יש סוגים של שוקולד עלית שהוא לא בד״צ. ואנשים שלא בודקים את הכשרות כלל, ובכן, אני לא חושב ששייך לדון עליהם בפורום תורני)
התימה היותר גדול הוא על מרן הראש"ל שליט"א שדיבר כמה פעמים גם השנה וגם בשנים עברו לגבי סופגניות חלביות הנפוצות בשנים האחרונות, שיש כשרויות שחייבו את המאפיות לשים בסה"כ דגל על כל סופגניה לכתוב עליה חלבי, אולם הראש"ל שליט"א אמר שאין צורך להחמיר וכו', שמעיקר הדין כיון שאינו לחם מותר לאפות חלבי, וסגי בזה שבקונדיטוריה רושמים שזה חלבי וכל אדם שקונה יודע וכו', והורה כן למעשה.אינני יודע איך הותר להם לעשות דבר כזה? כ"כ הרבה אנשים יכשלו בזה מתוך הרגילות שהחפיסה החומה היא פרווה ועדיין הוא שוקולד מריר
אם היו משנים את צורת החפיסה והצבע דיינו, אך שהשאירו הכל כרגיל וכתבו בכתב לא גדול מספיק חלבי, זו מכשלה גדולה.
ח״ו, לא התכוונתי לומר זה, אלא שיש מקפידים רק על בד״צ מסימות מסוימות וכידוע.למה הרבנים במנצ'סטר הם גויים או משהו? גם אם אתה מחמיר איך אתה אומר עליהם דברים כאלה?
ל"ד כלל, כ"א שקונה סופגניה חלבית יודע שהיא חלבית, הן מצד המחיר, הן מצד הטעם, הן מצד השלט שעל הדוכן, והויכוח הוא הלכתי מצד סימן צ"ז בשו"ע שצריך לעשות היכר בפת, שלא יאכל עם בשר וכדו'. ולא חשו שמא יאכל בתוך שש שעות, וגם הרב השני שאסר לא אסר מצד זה. משא"כ בשוקולד שאריזה נראת אותו דבר ואין חזותו מוכחת עליו.התימה היותר גדול הוא על מרן הראש"ל שליט"א שדיבר כמה פעמים גם השנה וגם בשנים עברו לגבי סופגניות חלביות הנפוצות בשנים האחרונות, שיש כשרויות שחייבו את המאפיות לשים בסה"כ דגל על כל סופגניה לכתוב עליה חלבי, אולם הראש"ל שליט"א אמר שאין צורך להחמיר וכו', שמעיקר הדין כיון שאינו לחם מותר לאפות חלבי, וסגי בזה שבקונדיטוריה רושמים שזה חלבי וכל אדם שקונה יודע וכו', והורה כן למעשה.
אולם, הרב המומחה לכשרויות, הרב בורשטיין כבר שנים מתריע על זה וטוען שלפי השאלות הרבות שהוא מקבל כל שנה בחנוכה אנשים בפועל נכשלים ואוכלים סופגניה חלבית לאחר ארוחה בשרית, והמכשול הוא מעשי ממש, וזה הרבה יותר גרוע מהשוקולד הנ"ל שכתבו עליו במפורש חלבי, שם לא כתוב כלום ויש אנשים שלא קנו את הסופגניה אלא מקבלים אותה או מתארחים וכדומה, ונכשלים בזה.
מי מבאי הפורום שיש לו גישה למרן שליט"א כדאי מאוד שיעביר לו את הדברים בשם הרב בורשטיין, שעשרות ומאות אנשים נכשלים בזה, ובודאי הדבר חמור יותר מאשר צורה משולשת של בורקס גבינה שהרבנות בזמנו חייבה לעשות הבדל בין הפרוה לגבינה.
(אני מאמין שאתה כותב כל זה ב״הוא טוען״ ולא כי זה באמת כך:)הוא טוען שבכל זאת במציאות נכשלים. וכנראה בגלל שמקובל בציבור שסופגניה היא פרווה ואנשים לא מעלים על דעתם שסופגניה יכולה להיות חלבי
במקרים שמחלקים באמת לרוב זה יהיה פרווה כדי לא להכשיל אנשים באכילת חלב אחרי בשר. (שוב, לרוב)ויש עוד מכשלה שהרב יושב אוהלים העלה, שלא תמיד קונים, אלא מקבלים סופגניה או באירוע וכד' ואנשים לא מודעים. גם ההוראה של הרבנות שסופגניה חלבית יזלפו עליה ריבת חלב מלמעלה לא מפורסמות.
אבל שנים יש גם שוקולד מריר חלבי, זה לא חדש בכלל.גם כשכתוב חלבי פעמים בכל זאת נכשלים, בגלל שהאריזה היא אותו הדבר, וכשם שאנחנו לא בודקים בשאר המוצרים המוכרים לנו שנים כל פעם כשקונים אותם אם יש עליו הכשר, ה"ה בזה.
וברור שזו חומרא יתירה.והכי מדהים, שישנם סבונים ושמפו שכתוב עליהם פעמיים שהכשרות העדה לימות השנה ולא לפסח, שחלילה לא יכשלו לאכול שמפו חמץ
למאפיה שמוציאה אלפי סופגניות ביום זו טירחה רבה והוצאה גדולה. וזה גורם לאנשים שלא לרצות כשרות.לא זכיתי להבין איזו תקלה תגרם אם ישימו דגל חלבי על הסופגנייה, ואדרבא הדגל הלז יכול למנוע מכשול.
כנ"ל גם לנפות את הקמח... ולשים ריבת חלב על הסופגניה, וכיוצ"ב...למאפיה שמוציאה אלפי סופגניות ביום זו טירחה רבה והוצאה גדולה. וזה גורם לאנשים שלא לרצות כשרות.
מחילה אבל אתה כנראה מנותק מהשטח ולא מבין איך ייתכן שהחילונים לא מוכנים 'להחמיר' ו'לדקדק'... הרי זה רק עוד איזה טירחא קטנה... אלו לא חברי הספסל שלך ללימודים. הם לא חושבים כמוך, לא מתנהגים כמוך, ולא מבינים כמוך.כנ"ל גם לנפות את הקמח... ולשים ריבת חלב על הסופגניה, וכיוצ"ב...
דווקא במאפיות הללו אני מכיר שהם טורחים לסמן, מוזר.למאפיה שמוציאה אלפי סופגניות ביום זו טירחה רבה והוצאה גדולה. וזה גורם לאנשים שלא לרצות כשרות.
כבודו צודק שאני די מנותק מהשטח, אבל לענ"ד בעל המאפיה לא צריך לדעת מה הוא "דקדוק" או "חומרא", אלא אלו הן הנחיות הבד"ץ וזהו.מחילה אבל אתה כנראה מנותק מהשטח ולא מבין איך ייתכן שהחילונים לא מוכנים 'להחמיר' ו'לדקדק'... הרי זה רק עוד איזה טירחא קטנה... אלו לא חברי הספסל שלך ללימודים. הם לא חושבים כמוך, לא מתנהגים כמוך, ולא מבינים כמוך.
לא הבנתי עדיין איזו מאפיה בכשרות בד״צ מכשילה כך את הציבור ולא מסמנת אילו מוצרים הם חלביים ואלו לא. יש לי ספק גדול בכך.אם הוא לוקח כשרות בד"ץ כנראה זה משתלם לו, לא חושב שהדגלון הזה יגרום לו להסיר את כשרות הבד"ץ ולעבור לרבנות גרידא.