אבל 'פראק'? רק בג' רגלים לא?לכאו' אם השאלה היא אם לשים "פראק" בפורים כמו שיש שנוהגים לשים ביו"ט, או לא לשים.
נראה דשרי לשים, או מצד יו"ט או מצד פורים. ודו"ק.
לא. בכל יו"ט.אבל 'פראק'? רק בג' רגלים לא?
אבל 'פראק'? רק בג' רגלים לא?
יש לך חליפה מיוחדת ליו"ט??רק שואל מצד החליפה, אם של יו"ט או שבת?
ומיהו ואח"כ כתוב שם הלכה כ"ב בבא"ח ש"ר פר' תצוה "או בגדים אחרים שהם חשובים" ע"כ,הבא"ח כותב שלובשי בגדי שבת.
זה לא נכון.מ"מ לפי ההלכה [שו"ע סי' תקכ"ט ה"א]- צריך שיהיה בגד מיוחד ליו"ט, ולא זו בלבד אלא צריך שזה יהיה יותר טוב משל שבת
מ"מ לפי ההלכה [שו"ע סי' תקכ"ט ה"א]- צריך שיהיה בגד מיוחד ליו"ט, ולא זו בלבד אלא צריך שזה יהיה יותר טוב משל שבת [ולכן אחינו נוהגים בבגד יותר טוב משל שבת]
תגיד לי אתה רציני??זה לא נכון.
זה לא מה שכתוב בשו"ע שם.
אלו עצות לתשב"ר. בוודאי עיינתי לפני שכתבתי 3 פעמים, אחרי שלמדנו את הסימן הזה רבות פעמים, ובכל אופן לא זכרתי שזה שו"ע, ובשלושתם רצה הבורא אראה את המילים האלו כדברי הרמ"א.תגיד לי אתה רציני??
ציינתי את מקום השו"ע ואעפ"כ לא עיינת??
וז"ל השו"ע שם [במקום שהראתי] "ובגדי יום טוב יהיו יותר טובים משל שבת"
[עצה טובה, להבא לפני שאתה מגיב שזה לא נכון וכד', תעיין במקום שציינו לך שם ואח"כ תגיב]
ומה שכתב שם ברישא שצריך לכבדו כמו בשבת היינו שגם ביו"ט יש דין ללבוש כסות נקיה כבשבת וכן לרחוץ בחמין, אבל כלפי זה שצריך שיו"ט יהיה יותר חשוב משל שבת כתבו בהמשך [שציינתי]
לבן איש חי עצמו היה בגד מיוחד לפורים, בכלל י"ח החליפות שלו.הבא"ח כותב שלובשי בגדי שבת.