• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

אתם אוכלים עוגיות פפושדו בפסח?

האם את אוכלים עוגיות פפושדו ?

  • כן גם בפסח

    קולות: 43 23.9%
  • כן אבל רק לפני ואחרי פסח

    קולות: 77 42.8%
  • בכלל לא

    קולות: 59 32.8%
  • פעם לא היינו אוכלים והיום שהשתפר המצב כן

    קולות: 1 0.6%

  • סה"כ בוחרים
    180
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
מסכנים אנשים ששומעים לסיפורי סבתא האלה, ולא לרב אברהם יוסף, למשגיח הנאמן במקום - שעושים עבודת קודש במסירות עצומה, ללא לאות, ולרבנים הרבים שביקרו בשטח בהפתעה גמורה וכולם פה אחד גומרים את ההלל. ומעל הכל שמרן זיע"א היה מדבר על זה בכל שנה ושנה בתוקף, עשרות שנים, ומאז הייצור רק השתבח.
אתה מדבר דברים לא קשורים כלל למה שכתבתי!!!
אני לא נכנסתי לעצם הדיון עצמו, ואני מאמין לרבי אברהם יוסף שליט"א בכל תהליך העוגיות וכו'
ומי שיודע קצת, רבי אברהם הוא מחמיר גדול מאד מאד (ישנם שיעורים של רבי אהרן בוטבול שבהם הוא מדבר על גיסו הרב אברהם ומתאר את חומרותיו הגדולים בדקדוק ההלכה וכו') ובודאי שלא יכשיל את עם ישראל!
יחד עם זאת ובאותה נשימה אני אומר, שזה שהרב אברהם תקף בחריפות עצומה את הרב חותה ובודאי שאין לחזור על הדברים שאמר, כי כפי שאמרתי בטוחני שגם הוא עצמו כעת חוזר בו ממה שאמר, ורק באותו זמן שאמר אורייתא מרתחא לה, [ותזכרו מה שאני אומר לכם: הוא בתקופה הקרובה יתנצל על מה שאמר... כפי שהיה כמה פעמים שעשה כן]
הרב חותה לא חשוד ח"ו לשקר, ומי שידבר נגדו, הוא משחק באש, כי הוא ת"ח גדול ואין רפואה למכתו!! ראו כי הוזהרתם...!
יש כאן בסה"כ ויכוח במציאות, אם לא הסכימו לו לבקר, ואל לנו ח"ו להכניס עצמנו בכל הסערה הזאת.
תמיד צריך להיות מתון, ולקבל את שני הצדדים בשיקול דעת נכון
 
הרב חותה לא חשוד ח"ו לשקר, ומי שידבר נגדו, הוא משחק באש, כי הוא ת"ח גדול ואין רפואה למכתו!! ראו כי הוזהרתם...!
מה אתה נבהל, על מה אתה מאריך, מי דיבר נגדו
מותר ומצוה וחובה לחזק את דברי הרב אברהם מפני כל מיני שמועות סרק.
 
מה אתה נבהל, על מה אתה מאריך, מי דיבר נגדו
מותר ומצוה וחובה לחזק את דברי הרב אברהם מפני כל מיני שמועות סרק.
תגיד?
אתה רציני?
או שאתה מנסה בכוח להתעלם ממה שנאמר עליו?
אתה יודע איזה דברים מבהילים ביותר הוא אמר על הרב חותה?
אתה שוב מערבב שני נושאים... אני לא מדבר על עצם דברי הרב אברהם בענין תהליך העוגיות, אני מדבר על הדברים החמורים ביותר שדיבר על הרב חותה
תעשה שיעורי בית ואז תדבר...
 
מחילה אבל זה קשה להורות הוראה שמותר לכתחילה לאכול פופשדו בפסח נכון?
אפשר להגיד "מעיקר הדין מותר ויש מהגדולים שקבעו שזה חמץ גמור ולכן כדאי וראוי להחמיר לא"?
וכמנהגם של מרנן הגר"י והגר"ד שליט"א שלא אוכלים בפסח מעוגיות אלו
 
הנס הגדול של העוגיות הללו, הוא שגם בחייו של מרן יצאו על העוגיות הללו.
זאת אומרת, כבר בחיי מרן זיע"א הכפישו אותם, ולא באו רק עכשיו ואמרו שהמצב השתנה לרעה ומרן כבר לא חי וכו'. ולכן מזה מוכח שהעוגיות כשרות. כי מרן התיר אותם, והחולק חלק בחיי מרן.
 
א. אני לא מכיר אברך אפילו אחד שאוכל פפושדו בפסח עצמו ויש כמה סיבות הראשונה שהכשרה היא רבנות וב''ה אנחנו לא אכלים רבנות ויש עוד סיבה כיון שיש ת''ח גדולים שיצאו חוצץ נגד כדוגמת הרב יעקב יוסף ועוד.

ב. יש להקדים שבפסח מחמירים יותר מכל השנה וחמץ אפילו באלף לא בטיל והנזהר ממשהו חמץ וכו' לכן יכול להיות שהרב אברהם צודק שהכל נעשה בשמירה אבל מי פתי יכניס לפיו כזה דבר בפסח.
 
חבר טוב שלי שעובד באחד המפעלים המייצרים חומר גלם מרכזי בעוגיות הנ"ל סח לי שהקערות בו עובר אותו חומר גלם נשטפים ונשארים רטובים כך שלכמעט כל פוסקים העוגיות הנ"ל חמץ גמור
אם זה באמת ככה למה מרן הרב עובדיה התיר למי אתה מאמין יותר לחבר שלך או למרן?
 
במחילה אבל לא מבין אל מה הפולמוס? אם הרב עובדיה אכל את העוגיות אם כל הכבוד לרב חותה שליט"א הרי בנו הרב דוד שליט"א מעייד שאכל ואם זה חשש חמץ גמור למה אכל?! כנראה זה בסדר
 
הראשונה שהכשרה היא רבנות וב''ה אנחנו לא אכלים רבנות
לא שמעתי מי שטוען טענה זו...
(גם ראיתי אברכים ששותים מים בלי כשרות ואנחנו לא אוכלים אוכל בלי כשרות. וגם על עוגות שחמותי מכינה אין תעודת כשרות, וכן מי שלא יאכל משחיטת אביו כי אוכל רק שחיטה של הרב מחפוד וכד', בקיצור... הדברים פשוטים!)
[חוץ מאחד ששמעתי שלא רוצה כדי לא לבלבל את הילדים].
עוד סיבה כיון שיש ת''ח גדולים שיצאו חוצץ נגד כדוגמת הרב יעקב יוסף ועוד.
כבר נודע שטענותיו כיום לא שייכות.
ב. יש להקדים שבפסח מחמירים יותר מכל השנה וחמץ אפילו באלף לא בטיל והנזהר ממשהו חמץ וכו' לכן יכול להיות שהרב אברהם צודק שהכל נעשה בשמירה אבל מי פתי יכניס לפיו כזה דבר בפסח.
מי שיודע הלכה.
גם בכלי זכוכית לא נשתמש בפסח?!
ישנה עוד סבה [חוץ ממה שמנית]
דיש המקפידים [בעיקר אברכים ובני תורה] לאכול כל הפסח "מצה שמורה".
זו טענה שבעיקר שומעים!
 
נערך לאחרונה:
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חזור
חלק עליון