זה לא לכו"עפתרון אפשרי אחר: לברך על משהו אחר עם חשיבות שלא כיוונת עליו
זה דבר פשוט ולהלכה שאין הפחות חושב פוטר את החשוב כל עוד שלא כיוונת עליוזה לא לכו"ע
יש אומרים דגם דבר חשוב יותר לא מברכים ואכמ"ל
היחיד דס''ל הכי הוא הכף החיים, וזה דעה יחידאה.זה לא לכו"ע
יש אומרים דגם דבר חשוב יותר לא מברכים ואכמ"ל
אפשר מקור?בחוזר חזרה לביתו תוך זמן קצר, כגון להביא משהו מהרכב וכיוצ"ב, לא נחשב להפסק.
כך ראיתי תשובה בהלכה של מו"ר הראשל"צ, וכך גם פסק מר אחיו בהלכה ברורה.
אשמח לראות את התשובה של מרן שליט"אבחוזר חזרה לביתו תוך זמן קצר, כגון להביא משהו מהרכב וכיוצ"ב, לא נחשב להפסק.
כך ראיתי תשובה בהלכה של מו"ר הראשל"צ, וכך גם פסק מר אחיו בהלכה ברורה.
הבאתי לעיל את הברכת יוסף דהביא כלבו ועודהיחיד דס''ל הכי הוא הכף החיים, וזה דעה יחידאה.
ראיתי זאת לאחר שכתבתי ...הבאתי לעיל את הברכת יוסף דהביא כלבו ועוד
פלא לכתוב דבר כזה מבלי לעיין בסוגייההיחיד דס''ל הכי הוא הכף החיים, וזה דעה יחידאה.
נשמח למקורות או שכת"ר כתב תשובה מקיפה בענין שיעלה ויבואהרי הראב"ן, י"א במאירי, רבי משה תלמידו של המהר"ם מרוטנבורג, והאור זרוע כל הראשונים האלו חולקים על הרשב"א (שהוא בעצם המקור הראשון לחידוש זה שאינו בדין שיפטור האינו חשוב את החשוב)
נשמח למקורות, מימי לא שמעתי על השיטות הללו, למדתי את הסוגיא, אמנם לא בעיון כמוך, אך בכ"ז נשמח.הרי הראב"ן, י"א במאירי, רבי משה תלמידו של המהר"ם מרוטנבורג, והאור זרוע כל הראשונים האלו חולקים על הרשב"א
כבודו לא עיין טוב בפתה"ד.הרי הראב"ן,
למה צריך לצאת הרי הבקי יכול להוציא את שאינו בקי מדין ערבותפועל המגיע אלי לבית ואני רוצה לכבדו בשתיה ואני כבר התחלתי לשתות
האם אני יכול לצאת החוצה ולהתחיב בברכת שהכל שוב ואז להוציא אותו ידי חובה
בברכות המצוות, לא בברכות הנהנין.למה צריך לצאת הרי הבקי יכול להוציא את שאינו בקי מדין ערבות
הפלפול הנ''ל הובא בתשובה ארוכה בברכה נאמנה עמ' שזפלא לכתוב דבר כזה מבלי לעיין בסוגייה
הרי הראב"ן, י"א במאירי, רבי משה תלמידו של המהר"ם מרוטנבורג, והאור זרוע כל הראשונים האלו חולקים על הרשב"א (שהוא בעצם המקור הראשון לחידוש זה שאינו בדין שיפטור האינו חשוב את החשוב)
ומטעם זה יש פוסקים מורי הוראות כדוגמת הגר"א בוטבול שליט"א שמורים להלכה דשב ואל תעשה עדיף, דאכתי לא יצא הדבר מידי ספק.
וגם מרן הגאון רבי יצחק יוסף בילקוט יוסף סי' ריא ס"ד בהערות כתב דכיון שלא יצא הדבר מידי מח', מי שרוצה לחוש לדעת הכף החיים רשאי והמברך כדעת הבא"ח לא הפסיד, עכ"ל.
ואף שכדברי הרשב"א פסקו הרבה מן הפוסקים לרבות מרן הגר"ע יוסף זצ"ל בחזו"ע, אבל להגיד שאין בזה מח' כלל, זה ממש לא נכון...
ובאמת קצת פלא שהרב יצחק לא פסק כאביו בזה, והרי תמיד הולך בדרך פסיקתו בכל דבר כידוע, ואולי הלכה זו נכתבה בשנת תשס"ד ואילו חזו"ע ברכות יצא בתשס"ז ואילו היה רואה דברי אביו היה חוזר בו. ולשם כך צריך לדעת מה הכריע רבינו שליט"א במשנתו האחרונה בילקוט יוסף ברכות החדש ח"ב שעדיין לא יצא לאור, ומצפים לו כ"כ...
לא מצאתיהפלפול הנ''ל הובא בתשובה ארוכה בברכה נאמנה עמ' שז