היכן מופיע דין זה?זה מטוגן לא יוצאים ידי חובת סעודה
הוא התכוון שלא יוצאים ידי חובה קידוש במקום סעודה שאין בזה שיעור כדי אכילת פרס ..היכן מופיע דין זה?
כוונתך לחציל מצופה פירורי לחם?האם צריך לכסות חציל שניצל שעושים קידוש
מרן זיע"א בחזו"ע שבת ב עמ' יד כתב כןכמדומני שראיתי בילקוט יוסף שדן האם צריך לכסות פת הבאה בכיסנין בשעת הקידוש. כי לכתחילה לא עושים קידוש על עוגות, כשאין יין, אלא על פת ממש.
מי שיודע היכן כתב כן מרן שליט"א.
תראה מעלי רשם את העמודכמדומני שראיתי בילקוט יוסף שדן האם צריך לכסות פת הבאה בכיסנין בשעת הקידוש. כי לכתחילה לא עושים קידוש על עוגות, כשאין יין, אלא על פת ממש.
מי שיודע היכן כתב כן מרן שליט"א.
זה בדיוק מה שהכותבים פה רשמואחר אלף המחילות מכל הכותבים,
א. דבר מטוגן אפילו אכל שיעור קביעות סעודה לעולם תיהיה ברכתו על המחיה.
ב. ניתן לצרפו ללחם משנה כמבואר בסימן רעד ולכן מצד בושת יש לכסותו.
ג. מה שייך קידוש? פשוט שאם אכל כזית יוצא ידי חובת קידוש במקום סעודה.
ד. יש לדון מה מברכים על חציל שכזה, אם הפירורים באים ליפותו הוי שהכל ואם זה בא להטעים הוי מזונות עיין בשו"ת הראשל"צ ח"א ובילקוט יוסל על ברכות ח"א בדין ברכת השניצל.
ה. לעניות דעתי כדי לצאת יד י חובת כל הפוסקים יש להביאו לשולחן אחר ברכת המוציא.
יישר כח עצום.
עיין במקורות שהבאתימהו החידוש אם באים ליפותו?
לכאו' הרי ברכתו כברכת השניצל
ראיתי שיש מקום לחלק, ויש כאלו שאע"פ שפסקו שברכת השניצל שהכל, כתבו שהחציל הנ"ל ברכתו מזונות.ד. יש לדון מה מברכים על חציל שכזה, אם הפירורים באים ליפותו הוי שהכל ואם זה בא להטעים הוי מזונות עיין בשו"ת הראשל"צ ח"א ובילקוט יוסף על ברכות ח"א בדין ברכת השניצל.
הכללים פשוטיםעיין במקורות שהבאתי
חציל מטוגן הוא הדין שניצל ברכתם מזונותגם על הצד החציל מברכים האדמה כמו שניצל רגיל שברכתו שהכל עדיין יש לעיין בזה
שאולי אין משנה מה הברכה של החציל המטוגן
הרי אם הוא אוכל רק את הפירורי לחם לבדם יצטרך לברך עליהם מזונות ולכן לכאורה צריך לכסות (זיל בתר חפצא)
אבל צד שני כיון שהוא לא מתכוון לאכול את הפירורים לבדם רק עם החציל שהוא העיקר שברכתו האדמה לכן יש לו להקדים את היין ואין צריך לכסות (זיל בתר גברא)