התשובה הנ"ל היא מ-ל' חשון תשפהמאזין עלה לתוכנית 'שמור וזכור' בהגשת הגאון הרב אברהם יוסף וכו'
נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.
התשובה הנ"ל היא מ-ל' חשון תשפהמאזין עלה לתוכנית 'שמור וזכור' בהגשת הגאון הרב אברהם יוסף וכו'
בשבע ברכות של בתו של הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א אשכנזי אחד בירך את הכל. אפשר שגם שם. הרי גלוי וידוע לכל הקרואים שזו היתה דעתו של מרן מקדמא דנא.תראה ידידי, כפי שכתבתי מאד מסתבר ואף יותר מזה, שמרן בירך בשבת חתן של נכדו.
ויותר מזה, לא יעלה על הדעת לומר אחרת.
לא כתוב בפניו, אלא 'וברכו את כל השבע ברכות'כתוב בירכו בפניו
לכאורה אחרי שש ושבע צירופים (ויש לצרף עוד דעת האומרים שמברכים ז' כאשר מייחדים להם חדר, וכדברי הגאון מליסא והקיצור שו"ע שהביא הרב ינון לעיל), אזל ליה הספק, ובפרט לפי עדויות הנ"ל, ועכ"פ בודאי לכאורה שיש להם ע"מ שיסמוכו, כפי שכתבתי בפנים.ובפרט שיש כאן חשש ברכות לבטלה
כשיש אשכנזי ודאי עדיף (ועל זה נסובה תשובתי וכמעשה שהיה, ע"ש)בשבע ברכות של בתו של הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א אשכנזי אחד בירך את הכל
רק העתקתי את דברי אבא של העדים הרב אברהם יוסף שליט"אכשיש אשכנזי ודאי עדיף (ועל זה נסובה תשובתי וכמעשה שהיה, ע"ש)
אך אנו מדברים כשליכא אשכנזי
וברכו זה מספיק להבין שמרן לא היה מהמברכים. והיה להם להשמיע טובא שאף הוא בירך.לא כתוב בפניו, אלא 'וברכו את כל השבע ברכות'
לדעתי ברור דזה אינווברכו זה מספיק להבין שמרן לא היה מהמברכים
זה דבר פשוט שמושמע ממילא, וכאמור שאם מרן מופת הדור שם, ו'בירכו' ז' ברכות, אזי ודאי וודאי שהיה הוא עם המברכים, וממש ח"ו לומר אחרת, כי זה כמעט גובל בפגיעה בכבוד מרןוהיה להם להשמיע טובא שאף הוא בירך
לאחר שיש לפנינו הוראה ממרן משנת תשע"ב מה שאנו יכולים לומר כפי שהזכירו כאן, שלכל היותר בירך אשר ברא והגפן.זה דבר פשוט שמושמע ממילא, וכאמור שאם מרן מופת הדור שם, ו'בירכו' ז' ברכות, אזי ודאי וודאי שהיה הוא עם המברכים, וממש ח"ו לומר אחרת, כי זה כמעט גובל בפגיעה בכבוד מרן
קשה מאד לומר שעשו משפחתו נגד דעתו בפניו.שלכל היותר בירך אשר ברא והגפן.
במקום לבזבז את זמנך על ויכוח עקר זה, תרים טל' לבעל השמועה ותשאלהו בדיוק מה היה, האם שאלו את מרן והאם מרן עצמו בירך.קשה מאד לומר שעשו משפחתו נגד דעתו בפניו.
ועוד על מה ולמה יעשו כן
[ועכ"פ גם לדבריך אפשר ללמוד ודאי יש לעושה כן על מה שיסמוך, וכפי שכתבתי בתשובה שהמברך שם ז' ע"י ישראל יש לו עמ"ש]
ישר כח, קיבלתי אשתדל לעדכן בל"נבמקום לבזבז את זמנך על ויכוח עקר זה, תרים טל' לבעל השמועה ותשאלהו בדיוק מה היה, האם שאלו את מרן והאם מרן עצמו בירך.
שולח לך באישי את הטל שלו
אמנם עדיין הגר"י אומר שלא יברכו באולם ובבית מלון בשבתות חתן ובשאר השבע ברכות מלבד החתונה. ואפשר שהוא עדיין לא בירר את זה כדבעי לדחות עדות זו או לבאר אותה ולכן נקט בשתיקהמצאתי עדות נוספת שמובאת בספר "שבע חופות" [ר' רחמים כהן].
ובעמודים שם שהובאה העדות הנ"ל, ישנם הערות של מרן שליט"א.
ועל החלק של העדות שם- מרן שליט"א, לא העיר ולא מידי
דמוכח להדיא – שהעדות נכונה, וקיימת שפיר.
הצג קובץ מצורף 36838
לא הבנתיואפשר שהוא עדיין לא בירר את זה כדבעי לדחות עדות זו או לבאר אותה ולכן נקט בשתיקה
לא דיבר עם האחיינים שאמרו זאת, לא מוכרח שהוא היה שם.לא הבנתי
העדות היא על תוך המשפחה, שבירכו אצל מרן זיע"א
מה שייך לומר שעוד לא בירר, זה עדות משפחתית מתוכו