• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com
  • "המרכז למורשת מרן" שמח לבשר לציבור היקר על פתיחת קבוצת הצ'אט "מורשת מרן אונליין" בה יובאו חדשות ועדכונים מעולם התורה, וכן תכנים תורניים מעניינים כולל קטעי וידאו, תמונות והנעשה בעולם הישיבות.

    >> להתחברות לחצו עכשיו:

    https://news.moreshet-maran.com/

    לשליחת עדכונים לחצו כאן, או שלחו למייל: news@moreshet-maran.com

    נ.ב. צ'אט זה מאושר בנטפרי.

שבע ברכות בשבת חתן

תראה ידידי, כפי שכתבתי מאד מסתבר ואף יותר מזה, שמרן בירך בשבת חתן של נכדו.
ויותר מזה, לא יעלה על הדעת לומר אחרת.
בשבע ברכות של בתו של הראשל"צ הגר"י יוסף שליט"א אשכנזי אחד בירך את הכל. אפשר שגם שם. הרי גלוי וידוע לכל הקרואים שזו היתה דעתו של מרן מקדמא דנא.

ובאמת צריך לברר ממקור ראשון את הפרטים של אותם שבתות חתן.

מ"מ יש לנו הוראה מפורשת משנה אחרונה.
 
ובפרט שיש כאן חשש ברכות לבטלה
לכאורה אחרי שש ושבע צירופים (ויש לצרף עוד דעת האומרים שמברכים ז' כאשר מייחדים להם חדר, וכדברי הגאון מליסא והקיצור שו"ע שהביא הרב ינון לעיל), אזל ליה הספק, ובפרט לפי עדויות הנ"ל, ועכ"פ בודאי לכאורה שיש להם ע"מ שיסמוכו, כפי שכתבתי בפנים.
 
והיה להם להשמיע טובא שאף הוא בירך
זה דבר פשוט שמושמע ממילא, וכאמור שאם מרן מופת הדור שם, ו'בירכו' ז' ברכות, אזי ודאי וודאי שהיה הוא עם המברכים, וממש ח"ו לומר אחרת, כי זה כמעט גובל בפגיעה בכבוד מרן
 
זה דבר פשוט שמושמע ממילא, וכאמור שאם מרן מופת הדור שם, ו'בירכו' ז' ברכות, אזי ודאי וודאי שהיה הוא עם המברכים, וממש ח"ו לומר אחרת, כי זה כמעט גובל בפגיעה בכבוד מרן
לאחר שיש לפנינו הוראה ממרן משנת תשע"ב מה שאנו יכולים לומר כפי שהזכירו כאן, שלכל היותר בירך אשר ברא והגפן.

שהרי מה שהתיר לברך כגון מגילה מפלג המנחה לא עשה מעשה, ונתן למישהו שיברך כ"ש היכא דס"ל (אמנם מחמת המנהג וכן מנהג רבותיו מ"מ כך הוא מורה לאחרים) דסב"ל, קשה יותר ויותר לומר שהוא בירך ברכות אחרות. ודו"ק.
 
שלכל היותר בירך אשר ברא והגפן.
קשה מאד לומר שעשו משפחתו נגד דעתו בפניו.
ועוד על מה ולמה יעשו כן
[ועכ"פ גם לדבריך אפשר ללמוד ודאי יש לעושה כן על מה שיסמוך, וכפי שכתבתי בתשובה שהמברך שם ז' ע"י ישראל יש לו עמ"ש]
 
קשה מאד לומר שעשו משפחתו נגד דעתו בפניו.
ועוד על מה ולמה יעשו כן
[ועכ"פ גם לדבריך אפשר ללמוד ודאי יש לעושה כן על מה שיסמוך, וכפי שכתבתי בתשובה שהמברך שם ז' ע"י ישראל יש לו עמ"ש]
במקום לבזבז את זמנך על ויכוח עקר זה, תרים טל' לבעל השמועה ותשאלהו בדיוק מה היה, האם שאלו את מרן והאם מרן עצמו בירך.
שולח לך באישי את הטל שלו'.
 
במקום לבזבז את זמנך על ויכוח עקר זה, תרים טל' לבעל השמועה ותשאלהו בדיוק מה היה, האם שאלו את מרן והאם מרן עצמו בירך.
שולח לך באישי את הטל שלו
ישר כח, קיבלתי אשתדל לעדכן בל"נ
אך איני חושב שהויכוח עקר ח"ו,
יצא מזה לימוד איך להבין נכונה דברים שנאמרו (אף שאינם במאה אחוז כמו לשאול את בעל המעשה)
ונ"מ לעדויות ותכנים אחרים
 
בילקו"י לא כתב שלא בירכו שבע ברכות בנוכחותו אלא ש"נהג שהיה מברך רק ברכת אשר ברא". ודו"ק.

מצאתי עדות נוספת שמובאת בספר "שבע חופות" [ר' רחמים כהן].

ובעמודים שם שהובאה העדות הנ"ל, ישנם הערות של מרן שליט"א.

ועל החלק של העדות שם- מרן שליט"א, לא העיר ולא מידי

דמוכח להדיא – שהעדות נכונה, וקיימת שפיר.

שבע חופות.JPG
 
מצאתי עדות נוספת שמובאת בספר "שבע חופות" [ר' רחמים כהן].

ובעמודים שם שהובאה העדות הנ"ל, ישנם הערות של מרן שליט"א.

ועל החלק של העדות שם- מרן שליט"א, לא העיר ולא מידי

דמוכח להדיא – שהעדות נכונה, וקיימת שפיר.

הצג קובץ מצורף 36838
אמנם עדיין הגר"י אומר שלא יברכו באולם ובבית מלון בשבתות חתן ובשאר השבע ברכות מלבד החתונה. ואפשר שהוא עדיין לא בירר את זה כדבעי לדחות עדות זו או לבאר אותה ולכן נקט בשתיקה
 
ואפשר שהוא עדיין לא בירר את זה כדבעי לדחות עדות זו או לבאר אותה ולכן נקט בשתיקה
לא הבנתי
העדות היא על תוך המשפחה, שבירכו אצל מרן זיע"א

מה שייך לומר שעוד לא בירר, זה עדות משפחתית מתוכו
 
חזור
חלק עליון