• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

הלכות בעלון הידברות - צ"ע

  • Thread starter Thread starter dvidcohen
  • תאריך התחלה תאריך התחלה
אגב, מה שאמר שהיתה לאחרונה טעות בעלון שתוקנה, לכאו' אין הכוונה לעלון הידברות אלא לעלון השני שהוא כותב שם.
 
אגב, מה שאמר שהיתה לאחרונה טעות בעלון שתוקנה, לכאו' אין הכוונה לעלון הידברות אלא לעלון השני שהוא כותב שם.
כך אמר הרב מפורש, שמדובר על עלון אחר.
לא זוכר את שמו כרגע. (בל"נ כשאראה אותו אכתוב את שמו).
אאל"ט עלון צבעוני שנפתח לשניים ויש בשולי הדף טור של שו"ת עם הרב.
יתכן ואתה מתכוון על גליון שבת אחים שיו"ל ע"י חכ"א מבית שאן
בכ"א אין נפ"מ איזה עלון זה.
 
הלכה בעלון חיי שרה - ברכת הרעמים רק פעם אחת ביום.
אינו נכון, אפשר לברך כמה פעמים ביום, אם נסתלקו העננים בנתיים. [אפשר לראות כאן]
הגם שיתכן שכוונתו שאם לא נסתלקו העננים אי אפשר לברך יותר מפ"א ביום, אבל הלשון ודאי מטעה לחשוב שלעולם הברכה רק פעם אחת ביום!
1763234939954.png
 
הלכה בעלון חיי שרה - ברכת הרעמים רק פעם אחת ביום.
אינו נכון, אפשר לברך כמה פעמים ביום, אם נסתלקו העננים בנתיים. [אפשר לראות כאן]
הגם שיתכן שכוונתו שאם לא נסתלקו העננים אי אפשר לברך יותר מפ"א ביום, אבל הלשון ודאי מטעה לחשוב שלעולם הברכה רק פעם אחת ביום!
זה לא מצוי שיתפזרו העננים לגמרי לכן הוצרך להאריך
הרי מי יכול לדעת בוודאות אם נסתלקו העננים לגמרי ובאופן כללי יש לחוש לסב"ל רק במקרה שברור שקרה דבר כזה
 
זה לא מצוי שיתפזרו העננים לגמרי לכן הוצרך להאריך
הרי מי יכול לדעת בוודאות אם נסתלקו העננים לגמרי ובאופן כללי יש לחוש לסב"ל רק במקרה שברור שקרה דבר כזה
דווקא אני חושב שמצוי לא מעט.
 
דווקא אני חושב שמצוי לא מעט.
התפזרו העננים לגמרי זאת אומרת שאין בכלל בכלל עננים
ובשו"ת יחוה דעת חלק ב סימן כז הביא לפתח הדבר שכתב טעם למה מברכים בלי שם ומלכות שיש מחלוקת מה נקרא נתפזרו העבים, כמו שכתב במאמר מרדכי, ואין הכל בקיאים בזה, לכן נמנעו מלהזכיר שם ומלכות ע"ש אע"פ שלהלכה מברך בשם ומלכות מ"מ פשוט שרמה כזאת שאין בכלל עננים וחוזרים שוב לא מצוי
 
כוונתך גם עננים לבנים לגמרי?
ראיתי בפסקי תשובות הערות סימן רכז הערה 32
ועננים גבוהים (ענני נוצה) שלעולם אין מורידין גשם אינם בכלל.
מ"מ גם דבר כזה שביום גשום יתפזרו עננים המורידים גשם לגמרי וישארו רק כאלו שלא מורדים גשם כמו עננים שיש בקיץ זה לא מצוי
 
ראיתי בפסקי תשובות הערות סימן רכז הערה 32
ועננים גבוהים (ענני נוצה) שלעולם אין מורידין גשם אינם בכלל.
מ"מ גם דבר כזה שביום גשום יתפזרו עננים המורידים גשם לגמרי וישארו רק כאלו שלא מורדים גשם כמו עננים שיש בקיץ זה לא מצוי
שוב, אני חושב שזה כן מצוי שבשעות הבוקר יהיה גשם ובשעות הצהריים יהיה שמש לגמרי ושמים בהירים (אולי עם עננים לבנים לגמרי).
אם אנחנו מתווכחים על פרט זה, אולי כדאי פשוט לעשות סקר בעניין, אבל אין מקום לדון בזה...
 
בעלון השבוע כתב הרב ירון אשכנזי שליט"א שאין לצאת לעיר הרחוקה 12 קילומטר בערב שבת.

אולם אינו נכון כמבואר בחזו"ע, ששיעור זה נמדד ב"זמן" שלוש פרסאות שזה שלוש שעות ושלושים ושש דקות.
 
שוב, אני חושב שזה כן מצוי שבשעות הבוקר יהיה גשם ובשעות הצהריים יהיה שמש לגמרי ושמים בהירים (אולי עם עננים לבנים לגמרי).
אם אנחנו מתווכחים על פרט זה, אולי כדאי פשוט לעשות סקר בעניין, אבל אין מקום לדון בזה...
הרי כמה ימים יורד גשם בשנה אולי 50 יום ומתוכם יהיה דבר כזה שירד ויתפזרו העננים לגמרי ויחזרו אולי איזה כמה פעמים בשנה ואם אדם לא בטוח ב100 הרי הוא לא נמצא כל היום בחוץ מביט בשמים לראות אם הלכו העננים ובמצב כזה לא יברך
זה לא נראה מצוי....
 
הרי כמה ימים יורד גשם בשנה אולי 50 יום ומתוכם יהיה דבר כזה שירד ויתפזרו העננים לגמרי ויחזרו אולי איזה כמה פעמים בשנה ואם אדם לא בטוח ב100 הרי הוא לא נמצא כל היום בחוץ מביט בשמים לראות אם הלכו העננים ובמצב כזה לא יברך
זה לא נראה מצוי....
לא צריך להיות כל היום. אם בבוקר כשהלכתי לתפילה ירד גשם, ואח"כ בשעה 11-12 השמים התבהרו והיו כמו יום רגיל. ואחה"צ יורד שוב גשם אני יכול לברך שוב.
 
לא צריך להיות כל היום. אם בבוקר כשהלכתי לתפילה ירד גשם, ואח"כ בשעה 11-12 השמים התבהרו והיו כמו יום רגיל. ואחה"צ יורד שוב גשם אני יכול לברך שוב.
לי זה לעולם לא קרה שהעננים התפזרו לגמרי ממש וברכתי ביום אחד פעמיים
 
חזור
חלק עליון