• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

ליקוט תשובות מהראשון לציון לזכות את הרבים

אחר המחילה לא זכיתי להבין דברי כבודו הוא לא כותב שם לברך שהכל, הוא מביא סברות למה זה אדמה
כן
נכון
אני מעולם לא אמרתי שהכל
רק רצו את המכתב הזה להוכיח שלא חזר בו בכמה חודשים האחרונין
אשריך
חזק וברוך שאתה מעיין !
 
עברו כבר כמה ימים מאז
כנראה שזה הספיק לו לברר את הדברים בצורה אחרת
אבל הכי פשוט לשאול אותו
מה יש לברר?
אני גם ביררתי בשבועיים האחרונים, ויצא אותו דבר, למעט מי שטען לי שגריסי התירס נטחנים לגמרי בתוך האקסטודר, אבל גם בכה"ג הברכה לא משתנה (עכ"פ לספרדים). וכן היתה את הטענה של החמאת בוטנים וכו', אבל זה כמובן לא דבר שיש מה לברר, אלא תלוי באדם וכו', וכבר נידון בהרחבה...
 
עברו כבר כמה ימים מאז
כנראה שזה הספיק לו לברר את הדברים בצורה אחרת
אבל הכי פשוט לשאול אותו
הרי זו שמועה וממילא ספק
ולא ודאי
וגם בספק אדמה ספק שהכל
ההלכה לברך אדמה כמו שכתב בשות הרשלצ ועוד
 
גם אני מצטרף להנל
וכבר נתקלתי שנה שעברה ברב בקבוצת הלכה מסוימת של פוסקים לפי מרן
שכתב הרב יצחק חזר בו
ומאז היו כמה מכתבים שזה אדמה
והתברר שלא היו דברים מעולם
ובב''ב בבין הזמנים האחרון בהקבלת פני רבו ר' גרשון אמר משמועות א''א להוציא כלום
והדברים ידועים
 
גם אני מצטרף להנל
וכבר נתקלתי שנה שעברה ברב בקבוצת הלכה מסוימת של פוסקים לפי מרן
שכתב הרב יצחק חזר בו
ומאז היו כמה מכתבים שזה אדמה
והתברר שלא היו דברים מעולם
ובב''ב בבין הזמנים האחרון בהקבלת פני רבו ר' גרשון אמר משמועות א''א להוציא כלום
והדברים ידועים
עי' סי' רסג על תה"ד, וכבר העלנו כאן בעבר באחד האשכול של הפורום לדברי הרב אליבא דהלכתא מה שכתב בזה...
 
לא
עי' סי' רסג על תה"ד, וכבר העלנו כאן בעבר באחד האשכול של הפורום לדברי הרב אליבא דהלכתא מה שכתב בזה...
לא הבנתי מה ההפניה

אם ר''ל שלא לסמוך על שמועות זה ידוע וגם אני כתבתי והדברים ידועים
 
והרב חיים רבי הנהגות שאלה יפה עמ' 160) כתב מעניין מאד ומדבריו יש ללמוד שהעיקר לא לעשות מחלוקת כאשר רואים מישהו במשפ' או בחברים מברך לא כמונו.
הצג קובץ מצורף 3994
זה דבר חדש שפעם ראשונה שאני מתראה ורואה כמותו, לא שאני זקן ורגיל, אלא פעם ראשונה ממש. פעם לברך אדמה ופעם שהכל...
נשמח למקורות לדברים הנ"ל של הגר"ח רבי שליט"א...
הרב חיים רבי שליט"א כתב לי שהכוונה היא לברך "האדמה" על הירקות ולכוון להדיא שלא לפטור את הבמבה, ואח"כ לברך על הבמבה שהכל.
אמנם אנחנו לא פוסקים כך, אבל מ"מ הדבר פחות תמוה.
 
הרב חיים רבי שליט"א כתב לי שהכוונה היא לברך "האדמה" על הירקות ולכוון להדיא שלא לפטור את הבמבה, ואח"כ לברך על הבמבה שהכל.
אמנם אנחנו לא פוסקים כך, אבל מ"מ הדבר פחות תמוה.
התמיהה היא היכן מצינו שמורים לאדם כל פעם לברך ברכה אחרת בכדי להרבות בברכות?
 
חזור
חלק עליון