אולי באחד המכתבים שהעלה @יוסף דהן בתחילת האשכול.איפה אפשר להשיג את המכתב הזה?
בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר. כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים. הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות). אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום. ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל. חזקו ואמצו!
אולי באחד המכתבים שהעלה @יוסף דהן בתחילת האשכול.איפה אפשר להשיג את המכתב הזה?
עמ' 8איפה אפשר להשיג את המכתב הזה?
אחר המחילה לא זכיתי להבין דברי כבודו הוא לא כותב שם לברך שהכל, הוא מביא סברות למה זה אדמהעמ' 8
כןאחר המחילה לא זכיתי להבין דברי כבודו הוא לא כותב שם לברך שהכל, הוא מביא סברות למה זה אדמה
עברו כבר כמה ימים מאזבמכתב מחודש ניסן של השנה הוא כתב האדמה על במבה
מה יש לברר?עברו כבר כמה ימים מאז
כנראה שזה הספיק לו לברר את הדברים בצורה אחרת
אבל הכי פשוט לשאול אותו
הרי זו שמועה וממילא ספקעברו כבר כמה ימים מאז
כנראה שזה הספיק לו לברר את הדברים בצורה אחרת
אבל הכי פשוט לשאול אותו
לא הבהתי. מי שחוזר פה כמה וכמה פעמים שמרן חזר בו. שיביא ראיה ושלא יכחיש את כל הראיות הכתובות שיש עוד מניסן האחרון.עברו כבר כמה ימים מאז
כנראה שזה הספיק לו לברר את הדברים בצורה אחרת
אבל הכי פשוט לשאול אותו
עי' סי' רסג על תה"ד, וכבר העלנו כאן בעבר באחד האשכול של הפורום לדברי הרב אליבא דהלכתא מה שכתב בזה...גם אני מצטרף להנל
וכבר נתקלתי שנה שעברה ברב בקבוצת הלכה מסוימת של פוסקים לפי מרן
שכתב הרב יצחק חזר בו
ומאז היו כמה מכתבים שזה אדמה
והתברר שלא היו דברים מעולם
ובב''ב בבין הזמנים האחרון בהקבלת פני רבו ר' גרשון אמר משמועות א''א להוציא כלום
והדברים ידועים
לא הבנתי מה ההפניהעי' סי' רסג על תה"ד, וכבר העלנו כאן בעבר באחד האשכול של הפורום לדברי הרב אליבא דהלכתא מה שכתב בזה...
מסכיםלא הבהתי. מי שחוזר פה כמה וכמה פעמים שמרן חזר בו. שיביא ראיה ושלא יכחיש את כל הראיות הכתובות שיש עוד מניסן האחרון.
מה הצד למזונות.לידיעתך, כששאלנו את ר' עמרם פריד על ברכת הבמבה הוא אמר שבגלל שיש ספק אם זה מזונות או האדמה, לכן יברך שהכל.
הוא חשב שזה עשוי מקמח תירס והביא דעה שמברכים עליו מזונות.מה הצד למזונות.
והרב חיים רבי הנהגות שאלה יפה עמ' 160) כתב מעניין מאד ומדבריו יש ללמוד שהעיקר לא לעשות מחלוקת כאשר רואים מישהו במשפ' או בחברים מברך לא כמונו.
הצג קובץ מצורף 3994
הרב חיים רבי שליט"א כתב לי שהכוונה היא לברך "האדמה" על הירקות ולכוון להדיא שלא לפטור את הבמבה, ואח"כ לברך על הבמבה שהכל.זה דבר חדש שפעם ראשונה שאני מתראה ורואה כמותו, לא שאני זקן ורגיל, אלא פעם ראשונה ממש. פעם לברך אדמה ופעם שהכל...
נשמח למקורות לדברים הנ"ל של הגר"ח רבי שליט"א...
התמיהה היא היכן מצינו שמורים לאדם כל פעם לברך ברכה אחרת בכדי להרבות בברכות?הרב חיים רבי שליט"א כתב לי שהכוונה היא לברך "האדמה" על הירקות ולכוון להדיא שלא לפטור את הבמבה, ואח"כ לברך על הבמבה שהכל.
אמנם אנחנו לא פוסקים כך, אבל מ"מ הדבר פחות תמוה.
כנראה הוא לקראת פרישה ולכן הנוסח מתקצרמכתב מעניין שראיתי, שבד"כ אני לא מכיר סגנון כזה של תגובה:
הצג קובץ מצורף 18829