• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

קבוקים ושניצל

1666731488190.png

מתןך השיעור השבועי מי שמברך על שניצל מזונות לא לצעוק עליו..
ואם כן ודאי יש להורות שהכל
ואף שהרב פרץ בהמשך כתב ליישב מנהג העולם
וכו'
א. רואים שכן התיחס מרן שליט'א לסרטון על אביו
ב. בכתב יד של סין פ'ב מבואר שיש להורות לשואל לברך שהכל
ולכן רק מי ששמע באזנו ממרן יכול להורות לאחרים לברך לכתחילה מזונות
אם זה היה אחרי י סיון פב
 
לא ברור מה שכתב שם
הרב הזכיר את החזו"ע על קבוקים שמשמע שגם שניצל זה מזונות, ושוב כתב ששניצל הוא שהכל ולא הסביר מה החילוק ביניהם
גם כל הרבנים המקורבים למרן שהעידו שדעתו היתה פשוטה ששניצל הוא שהכל, צ"ע על מה שכתב בעניין הקבוקים ששם כ"כ פשוט לרב שציפוי הקמח שעל הבוטן הוא העיקר וכל שיש בו מחמש מיני דגן וכו'
הוא אשר אמרתי.
 
ואין לומר על דברי מרן הרב עובדיה שהרב לא ידע את המציאות של השניצל
שהרי בהל''כב הביא בשמו שיש אופן ששניצל זה כן מזונות
ואם בכ''ז בהסרטות ובעדויות שיצאו לאחר הלכ'ב הזה בכ'ז אמר שהכל
אם כן הדר הוא לכל חסידיו
 
הרב ללוש כתב לי לפני שראה את הנוסח של התשובה (התשובה של הרב ללוש שצילמתי היא מתאריך כד סיון וממילא עוד לפני שכתב לי שהרשלצ הסכים עמו רק שלא ישב על זה. נמצא שכבר ישב על זה. כלומר פעם הרב ללוש דיבר והרשלצ הסכים עמו ששהכל ולא היה סגור ובי סיון נסגר שזה לכתחילה שהכל למי ששואל ואז הרב ללוש ענה לי מה שהעלתי וממילא יש למחוק את המלים האלה רק שלא ישב על זה כי כבר ישב על זה)
הזו כי זו היתה שאלה של שנה שעברה
וממילא היום יסבור שדעת הרשלצ שזה ודאי שהכל אך עדין אם ברך על אורז מזונות לא יברך שהכל משום שלא מופקע הברכה הזו

ולכן יש חשש זלזול לכתוב כזה דבר לתלמידים המבינים בדעתו פשוט שזה מזונות

ושורה תחתונה לא ענית על השאלה שאם יבוא אליך טל' מקו ההלכה וישאל כבוד הרב מה לברך על שניצל?
האם תורה לו נגד מכתב מפורש מכבוד הרב

ולגבי סרטונים הביאו כבר כמה עדויות שדיברו עם מרן על שניצל ולכן זה לא רק סרטון

ועכ'פ גם מרן הרשלצ התייחס לסרטון כמו שזכור לי באח' השורות שכתב



ולומר שכל אלו המעידים קיבלו תשובה ממרן לא מדויקת זה לא כ''כ מתישב על הלב

הצג קובץ מצורף 5713הצג קובץ מצורף 5714הצג קובץ מצורף 5715הצג קובץ מצורף 5716הצג קובץ מצורף 5717
אף אחד מהמעידים לא מסביר את עמו של מרן זיע"א.
 
ואין לומר על דברי מרן הרב עובדיה שהרב לא ידע את המציאות של השניצל
שהרי בהל''כב הביא בשמו שיש אופן ששניצל זה כן מזונות
ואם בכ''ז בהסרטות ובעדויות שיצאו לאחר הלכ'ב הזה בכ'ז אמר שהכל
אם כן הדר הוא לכל חסידיו
מי אמר שההסרטות הם אחרי ההלכה ברורה?
 
אתם שמים לב שאנחנו חוזרים על אותם דיונים שכבר הובאו במקומות אחרים בפורום?
הבאתי קישורים לעיל, אולי פשוט כדאי לעיין שם...
לכן שיניתי השם של הנידון
והיות והתחיל מהקושיא של שניצל לענין קבוקים
זה כך
 
לכן שיניתי השם של הנידון
והיות והתחיל מהקושיא של שניצל לענין קבוקים
זה כך
נו נו...
אז שיחזרו שוב על הנידון. מותר לחזור על הלימוד.
אבל בכ"ז כדאי לעיין שם קודם, כדי לא לחזור על טענות שנדחו ותורצו...
 
ואפי' אם יש ספק מה קודם הלכה ברורה או העדויות שהכל
יש כלל סב''ל וכאן זה לא שייך
אז נלך לפי דברי הרשלצ שפשוט לו להורות לברך שהכל
 
הרשלצ כתב שאין סומכין על שמועות
וממילא לא חושש לדברי הלכ''ב
לגבי סרטון הוא כן חשש
ולכן גם אנו שפוסקים כרשלצ אם אנו מבטלים דעתנו כלפיו לא צריכים לחוש להלכ'ב
 
במאמר חדש שכתב מרן הראשל"צ (הובא בקובץ תורת חיים) הוא פוסק לברך שהכל וכותב שהמברך מזונות יש לו על מי שיסמוך.
ובסוף דבריו הוא אומר שעדין אין דעתו ברורה בנושא.
 
במאמר חדש שכתב מרן הראשל"צ (הובא בקובץ תורת חיים) הוא פוסק לברך שהכל וכותב שהמברך מזונות יש לו על מי שיסמוך.
ובסוף דבריו הוא אומר שעדין אין דעתו ברורה בנושא.
מצורף
 

קבצים מצורפים

  • ברכת השניצל.pdf
    86.5 KB · צפיות: 20


כתוב את תגובתך
חזור
חלק עליון