• לחכמי ורבני הפורום הע"י,

    בימים האחרונים יצאנו לפסק זמן קצר, כדי לעשות בדק בית וחשבון נפש כיצד הפורום יוכל להגיע לנקיות גדולה יותר בעניין כבוד חכמים, בעקבות תקלה שקרתה, חרף הצעדים וההגבלות שננקטו בעבר.

    כעת בסיעתא דשמיא, לאחר היוועצות עם דעת תורה, הגענו למתווה שבע"ה יהיה לתועלת לכולנו, להיות בפורום נקי יותר, בו יוכלו הרבנים הגאונים שליט"א מכלל המגזרים לדון בדברי תורה, כדרכה של תורה, ללא חשש של היכשלות חלילה בכבוד חכמים.

    הנהלים הוחמרו, וננקטו גם פעולות טכניות לשם כך. ואנו שמחים לבשר על פתיחת הפורום בחזרה במתכונתו החדשה. תיתכן אולי אי נוחות קטנה, אבל הרווח הוא של כולנו: פורום נקי וזך! כאן המקום לבקש מהציבור לשים יותר לב על כפתור הדיווח שבכל הודעה, ולדווח על תוכן שלדעתם אינו מתאים, ובפרט בתוכן ישן (שאולי חרף ההגבלות הישנות נשאר בטעות).

    אנו תקווה שבע"ה נזכה להיות מחכמי ארץ ישראל שנוחים זה לזה בהלכה, ולהגדיל תורה ולהאדירה בדרך התורה אשר דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום.

    ונסיים בתודה לכל הפונים בתקופה הזו, ושלחו את חיזוקיהם. תודה על האיכפתיות והשותפות, בע"ה יחד נמשיך להגדיל את בית המדרש הדיגיטלי הנוכחי, אשר מביא ברכה לרבבות אלפי ישראל.

    חזקו ואמצו!

ברכת עושה מעשה בראשית

מה השאלה? מברכים על הברק "עושה מעשה בראשית" ואח"כ על הרעם "שכוחו וגבורתו מלא עולם" (אא"כ שהה בתחילה ולא בירך מיד על הברק).
הרב הזכיר את זה באחד השיעורים האחרונים (כמדומני לפני שבועיים-שלוש)
 
מה השאלה? מברכים על הברק "עושה מעשה בראשית" ואח"כ על הרעם "שכוחו וגבורתו מלא עולם" (אא"כ שהה בתחילה ולא בירך מיד על הברק).
הרב הזכיר את זה באחד השיעורים האחרונים (כמדומני לפני שבועיים-שלוש)
עיין בילקו"י שלא כתב כך.
 
אינו לפניי כרגע, אבל כנראה שחזר בו. הרי פשוט לכולם וכן נוהגים כבר שנים וכן מוזכר תמיד בשיעורים. מה קרה התעוררה השאלה פתאום? מה נהגת עד עכשיו?!
גם אחרי חזו"ע טו בשבט ברכות יצא ילקו"י ברכות תשעא ובו כתב שמברכים לכתחילה רק על הרעם וכו'.
וכן פינת ההלכה שנת תשע"ט הובא בעלון עין יצחק. ולא השווה קו עם מרן האבא ע"ה בנושא זה. וצ"ע מדוע.
 
חזור
חלק עליון