אברך מבני ברק
Well-known member
לפני שנים הרב מחפוד אמר לי שאם כתוב "טבעי" או 100% זה בסדר
מה שכבודך טוען, אינו מתאים כלל לגר"מ בראנדסדורפר ז"ל.אני לא מבין מה הדיון? מה הוסיפו לכם המכתבים הללו?!
אין ספק שהם כותבים כתבו ויכתבו שהבשר טוב גם ספרדים, אבל אנחנו הספרדים לא סומכים על מה שהם אומרים. לא מחמת נאמנותם, אלא אנחנו מאמינים שמה שהם אומרים זה מה שהם עושים, אבל מה שהם עושים לא טוב! אם הם מועכים את הסירכא ואומרים זשה לא סירכא וגם לפי הב"י זה טוב, אנחנו לא סומכים על זה. לשיטת מרן זצ"ל (ועוד) אליבא דהבית יוסף זה לא טוב!
לא השתנה שום דבר מכיון שאין להם מה לשנות.
גם לגבי היין, אם יש 51% הם כותבים שזה לפי שיטת הב"י, אפי' שמרן זצ"ל כתב שיהיה יותר ויהיה רוב ניכר, מ"מ הם טוענים שלשיטת הב"י זה מספיק.
החילוק הוא בלימוד והבנת שיטת הב"י וכו', וע"פ מה שכתב בתשובות והנהגות וכו', וראה מש"כ בזה כאן (וכאן).
(ומומלץ לקרוא הכל מההתחלה קודם שמגיבים...)
ראשית, מרן הראש"ל שליט"א ביאר דבריו שהם מסתמכים על הבנה אחרת בב"י, כמבואר בשו"ת תשובות והנהגות, לראב"ד העדה"ח. (ועי' בד' הגר"א פרץ שהעליתי לעיל).במדריך כשרות השנה של בד"ץ העדה החרדית - השנה הביאו ב' מכתבים שהם מקפידים גם לפי מרן הב"י.
יאכלו ענוים וישבעו.
פסח כשר ושמח.הצג קובץ מצורף 7949
פשרה זו אינה מובנת לי."חד פעמי אפשר".
אולי זה כמו שבחור בישיבה (או אורח) יכולים לאכול בשר העדה החרדית.פשרה זו אינה מובנת לי.
אא"כ כוונתו שאפשר להשתמש בכלי חד פעמי בהשגחתם, ותו לא.
אבל אם הם מעידים למשל על 70 אחוז. בזה זה לא איך הם מבינים את מרן, אלא מעידים כמה שמו. נאמנים בעיניך? או שמא כי הם מבינים אחרת ישקרו?
בוודאי שכן! ופוק חזי שהיום באמת שותים יין לאו דווקא בכשרות "בד"ץ בית יוסף" אלא כל בד"ץ אם כתוב שזה רק יין.אבל אם הם מעידים למשל על 70 אחוז. בזה זה לא איך הם מבינים את מרן, אלא מעידים כמה שמו. נאמנים בעיניך? או שמא כי הם מבינים אחרת ישקרו?
אולי כוונת הגר"ש מחפוד שהואיל וזה ספק אם זה טוב. אז כאן שזה צורך, אז יש להקל, וכפסק מרן זיע"א בכיו"ב שהגיע לאולם וספק אם הבשר חלק.פשרה זו אינה מובנת לי.
ושם הבאת ציטוט מהראש"ל שאמר:וראה מש"כ בזה כאן
ועל זה השבתי, שיש להם נאמנות שמה שהם אומרים הם עושים, אבל אין להם נאמנות שהם הבינו את דברי הבית יוסף כמו שאנחנו הבנו, ושאם הם הבינו אחרת הם יאמרו לנו מה הם הבינו.ושם הבאת ציטוט מהראש"ל שאמר:
אני דיברתי פה ביזדים לפני כמה שנים והתרעתי לא לאכול את הבשר שלהם, שלחו לי שליחים ואמרו לי: 'לא, אנחנו שינינו את זה, בעקבות מה שכבודו דיבר אנחנו עכשיו מקפידים לעשות את ההכשר הזה כמו שיטת הבית יוסף'. אם יש להם נאמנות, בסדר, אנחנו נוכל לאכול את הבשר שלהם.
ועל זה באה שאלתי הנ"ל, וכי אין להם נאמנות?
האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].אבל אין להם נאמנות שהם היבנו את דברי הבית יוסף כמו שאנחנו הבנו
וודאי שרק בעניין הבשר יש מחלוקת בהבנת הב"י, וכן לגבי היין שאפשר להבין את דברי הב"י בכמה אופנים,האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].
כבר צויין לעיל שמרן הראש"ל שליט"א ביאר שהם מסתמכים על ההבנה המבוארת בשו"ת תשובות והנהגות.האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].
כבר כמה שנים שכל היינות והתירושים שלהם זה 100%הם נאמנים כאשר הם אומרים לדוגמא על מיץ ענבים שהוא 70 אחוז יין?
או שמא כיוון שהם סוברים אחרת לא איכפת להם לשקר?
לעניות דעתי, הם לא ישקרו בדבר שאחרים סוברים אחרת ויקחו על עצמם ברכה לבטלה לפי הדעות האלו.
ועל זה הוא המשיך וסיפר, שבאו אליו אח"כ ואמרו לו שבעקבות דבריו הם שינו.שמרן הראש"ל שליט"א ביאר שהם מסתמכים על ההבנה המבוארת בשו"ת תשובות והנהגות