כמדומה שטעמן אינו יצרן אלא יבואן ומשווק, כך שאם יש סודות וכד' אינו אמור לדעת זאת. (כלומר יתכן שהיצרן משקר עליו, ואינו יודע מכך).אפשר ואפשר. ואיני מתווכח בטעמים, על טעם וריח וכו'. בפרט שמדובר בהני תרי צנתרי דדהבא.
מ"מ אני מעיד ממה שבררנו עמו. ולענ"ד אכן הוא בר סמכא, כי הנני מכירו באופן אישי שהוא איש כשר ויר"ש מרבים. וחשובה לו דקדוקה של הלכה (ועוד מעלות שאין כאן המקום). ובנוסף לכל הוא חסיד גדול של מרן זיע"א כך שרק מפני זה יש סבירות גדולה שירצה לקיים רצונו בהלכה.
אכן הוא יבואן ומשווק, אבל נמצא בכל רזי הייצור בפרט של מוצר כזה מיץ ענבים, שחלילה לא יהיה בו חשש 'סתם יינם', והבד"ץ נותן הכשרות וודאי וודאי שנמצא בכל רזי הייצור.כמדומה שטעמן אינו יצרן אלא יבואן ומשווק, כך שאם יש סודות וכד' אינו אמור לדעת זאת. (כלומר יתכן שהיצרן משקר עליו, ואינו יודע מכך).
הוא לא צריך לדעת מאומה, מספיק שהבד"ץ מאשר.אכן הוא יבואן ומשווק, אבל נמצא בכל רזי הייצור בפרט של מוצר כזה מיץ ענבים, שחלילה לא יהיה בו חשש 'סתם יינם', והבד"ץ נותן הכשרות וודאי וודאי שנמצא בכל רזי הייצור.
סיפור מוזר מאוד!א' מקרובי משפחתי רצה לשווק יין לפני כמה שנים, עם כשרות של א' ההכשרים (המהודרים ביותר) שלא היה להם יין באותו זמן, ורב ההכשר אמר לו שאם יביא מכתב מהעדה"ח שהיין 100% הוא ייתן לזה כשרות. וקרוב משפחתי הביא מכתב, למרות שהיין לא היה 100%.
נו.סיפור מוזר מאוד!
הכשר מהודר ביותר מבקש מכתבים מהעדה החרדית?
אסור? לא אמרתי,לפ"ז המקדש על מיץ ענבים, אסור לו להוסיף ג' טיפות למזיגה?
הרב אלישיב בכלל אוסר לעשות קידוש על מיץ ענבים...ואם הטעם של מיץ הענבים יפגם ויהרס על ידי המים, אה"נ, אי אפשר לקדש על מיץ ענבים זה.
כך זכור לי שחבר בכולל אמר לי בשם הרב דרזי בשם הגר"ש אלישיב.
נראה לי שהוא ז"ל מתיר בתנאים מסוימים, כמובן שיהיה 100 % מיץ ענבים, ללא תוספת מים, וגם שיהיה ללא ביסולפיט וכו',הרב אלישיב בכלל אוסר לעשות קידוש על מיץ ענבים...
התשובה נמצאת בח"ה ס' ג' אבל לא מצאתי שם מזה. אם היה שיטה כזו מסתמא מרן היה מצרף אותה לס"ס (שספק כזה יותר מרווח משמא הלכה כהרמ"א)מרן בעצמו מביא ביבי״א שיטה אחרת בב״י.
אם יש למוצר הכשר מהודר של העדה"ח אין סיבה שלא יתנו הכשר, בפרט שלא מדובר במוצר עם רכיבים רבים וכד', שיש בו סיבוכים הלכתיים.הכשר מהודר ביותר מבקש מכתבים מהעדה החרדית?
הכשר מהודר ביותר שולח משגיח צמוד מתחילת הליך הייצור עד השיווק!
בעיני סיפור מוזר,אם יש למוצר הכשר מהודר של העדה"ח אין סיבה שלא יתנו הכשר, בפרט שלא מדובר במוצר עם רכיבים רבים וכד', שיש בו סיבוכים הלכתיים.
וכן לתקן יין פגום ע''י הוספת מים?לפ"ז המקדש על מיץ ענבים, אסור לו להוסיף ג' טיפות למזיגה?
ההסבר ברור, לכל הכשר יש קהל יעד שמעדיף אותו. וקרוב משפחתי שעבר עם קהל יעד של אותו הכשר, ושיווק להם מוצרים, רצה לשווק להם גם יין. (ראש מסחרי).בעיני סיפור מוזר,
אם למוצר ישנה השגחה של העדה החרדית, שזה הכשר מהודר, מה פתאום צריך השגחה אחרת?
ממש לא, יש הרבה עסקים שהבד"צ עושה חלוקת עבודה בין המשגיח שלהם למשגיח של הרבנות.בנוסף, השגחה לפי הבנתי היא, שהגוף המשגיח מצהיר בעצם שהוא שלח משגיחים נאמנים מטעמו לבדוק שהמוצר כשר ללא חששות וללא פקפוק, ולא שהגוף המשגיח סומך על גוף השגחה אחר שהשגיח....
כנלע"ד.
א. שם הפוסק לזיכרוני בית אהרן, דוד או משהו (למדתי את התשובה הזו מזמן, מחילה על זיכרוני החלש). והוא מפרש את הב״י בשיטה אחרת. וזכור לי שמרן דוחה שאין לומר את שיטתו בב״י. ולכן אין לצרף את שיטתו לס״ס, שכן מלבד שהוא דעה יחידה, אין לו סמך.התשובה נמצאת בח"ה ס' ג' אבל לא מצאתי שם מזה. אם היה שיטה כזו מסתמא מרן היה מצרף אותה לס"ס (שספק כזה יותר מרווח משמא הלכה כהרמ"א)
יתרה מזו, הס"ס שמרן כתב שם (שמא לא היתה סרכא ושמא כדעת המקילים) בודאי קיים בבד"ץ העדה
שיש משגיח משותף לכמה כשרויות שמענו.ההסבר ברור, לכל הכשר יש קהל יעד שמעדיף אותו. וקרוב משפחתי שעבר עם קהל יעד של אותו הכשר, ושיווק להם מוצרים, רצה לשווק להם גם יין. (ראש מסחרי).
ממש לא, יש הרבה עסקים שהבד"צ עושה חלוקת עבודה בין המשגיח שלהם למשגיח של הרבנות.
מאפיית מצות אינה דומה לנידוננו כלל.בנוסף יש בחו"ל הרבה מפעלים שאחרי בדיקה אם המקום מתאים להשגחה, סומכים ידיהם על א' המשגיחים במקום להיות מטעמם.
וגם יש משגיחים חיצוניים שעובדים בחו"ל במקומות מרוחקים עם הכשרים רבים.
ובעני ראיתי כשהייתי נוכח בא' מאפיות המצות שהגיע א' מפוסקי דורינו לסיור ולאחמ"כ סמך את הכשרו על מאפיה זו. ואח"כ נודע לי על עוד א' מפוסקי דורינו שנהג כן באותה מאפיה.