• מעוניינים להכניס את הספר שלכם או לרכוש את ״אוצר החכמה״? שלחו מייל לכתובת: otzar@moreshet-maran.com

בד"ץ

אני לא מבין מה הדיון? מה הוסיפו לכם המכתבים הללו?!
אין ספק שהם כותבים כתבו ויכתבו שהבשר טוב גם ספרדים, אבל אנחנו הספרדים לא סומכים על מה שהם אומרים. לא מחמת נאמנותם, אלא אנחנו מאמינים שמה שהם אומרים זה מה שהם עושים, אבל מה שהם עושים לא טוב! אם הם מועכים את הסירכא ואומרים זשה לא סירכא וגם לפי הב"י זה טוב, אנחנו לא סומכים על זה. לשיטת מרן זצ"ל (ועוד) אליבא דהבית יוסף זה לא טוב!
לא השתנה שום דבר מכיון שאין להם מה לשנות.
גם לגבי היין, אם אין בו רוב יין הם כותבים שזה לפי שיטת הב"י, אפי' שמרן זצ"ל כתב שיהיה יותר ויהיה רוב ניכר, מ"מ הם טוענים שלשיטת הב"י זה מספיק.
1680197595765.png
החילוק הוא בלימוד והבנת שיטת הב"י וכו', וע"פ מה שכתב בתשובות והנהגות וכו', וראה מש"כ בזה כאןכאן).
(ומומלץ לקרוא הכל מההתחלה קודם שמגיבים...)
 
כדאי גם לקרוא את זה
 
אני לא מבין מה הדיון? מה הוסיפו לכם המכתבים הללו?!
אין ספק שהם כותבים כתבו ויכתבו שהבשר טוב גם ספרדים, אבל אנחנו הספרדים לא סומכים על מה שהם אומרים. לא מחמת נאמנותם, אלא אנחנו מאמינים שמה שהם אומרים זה מה שהם עושים, אבל מה שהם עושים לא טוב! אם הם מועכים את הסירכא ואומרים זשה לא סירכא וגם לפי הב"י זה טוב, אנחנו לא סומכים על זה. לשיטת מרן זצ"ל (ועוד) אליבא דהבית יוסף זה לא טוב!
לא השתנה שום דבר מכיון שאין להם מה לשנות.
גם לגבי היין, אם יש 51% הם כותבים שזה לפי שיטת הב"י, אפי' שמרן זצ"ל כתב שיהיה יותר ויהיה רוב ניכר, מ"מ הם טוענים שלשיטת הב"י זה מספיק.
החילוק הוא בלימוד והבנת שיטת הב"י וכו', וע"פ מה שכתב בתשובות והנהגות וכו', וראה מש"כ בזה כאןכאן).
(ומומלץ לקרוא הכל מההתחלה קודם שמגיבים...)
מה שכבודך טוען, אינו מתאים כלל לגר"מ בראנדסדורפר ז"ל.
 
במדריך כשרות השנה של בד"ץ העדה החרדית - השנה הביאו ב' מכתבים שהם מקפידים גם לפי מרן הב"י.
יאכלו ענוים וישבעו.
פסח כשר ושמח.הצג קובץ מצורף 7949
ראשית, מרן הראש"ל שליט"א ביאר דבריו שהם מסתמכים על הבנה אחרת בב"י, כמבואר בשו"ת תשובות והנהגות, לראב"ד העדה"ח. (ועי' בד' הגר"א פרץ שהעליתי לעיל).
שנית, קיבלתי היום מא' הקמחות דפסחא, בשר בקר ועופות של בלדי בהכשר העדה"ח, ושאלתי את הגר"ש מחפוד והשיבני "חד פעמי אפשר".
 
גם לגבי היין, אם יש 51% הם כותבים שזה לפי שיטת הב"י, אפי' שמרן זצ"ל כתב שיהיה יותר ויהיה רוב ניכר, מ"מ הם טוענים שלשיטת הב"י זה מספיק.
החילוק הוא בלימוד והבנת שיטת הב"י וכו', וע"פ מה שכתב בתשובות והנהגות וכו', וראה מש"כ בזה כאןכאן).
(ומומלץ לקרוא הכל מההתחלה קודם שמגיבים...)
אבל אם הם מעידים למשל על 70 אחוז. בזה זה לא איך הם מבינים את מרן, אלא מעידים כמה שמו. נאמנים בעיניך? או שמא כי הם מבינים אחרת ישקרו?
 
אבל אם הם מעידים למשל על 70 אחוז. בזה זה לא איך הם מבינים את מרן, אלא מעידים כמה שמו. נאמנים בעיניך? או שמא כי הם מבינים אחרת ישקרו?
בוודאי שכן! ופוק חזי שהיום באמת שותים יין לאו דווקא בכשרות "בד"ץ בית יוסף" אלא כל בד"ץ אם כתוב שזה רק יין.
 
וראה מש"כ בזה כאן
ושם הבאת ציטוט מהראש"ל שאמר:
אני דיברתי פה ביזדים לפני כמה שנים והתרעתי לא לאכול את הבשר שלהם, שלחו לי שליחים ואמרו לי: 'לא, אנחנו שינינו את זה, בעקבות מה שכבודו דיבר אנחנו עכשיו מקפידים לעשות את ההכשר הזה כמו שיטת הבית יוסף'. אם יש להם נאמנות, בסדר, אנחנו נוכל לאכול את הבשר שלהם.
ועל זה באה שאלתי הנ"ל, וכי אין להם נאמנות?
 
ושם הבאת ציטוט מהראש"ל שאמר:
אני דיברתי פה ביזדים לפני כמה שנים והתרעתי לא לאכול את הבשר שלהם, שלחו לי שליחים ואמרו לי: 'לא, אנחנו שינינו את זה, בעקבות מה שכבודו דיבר אנחנו עכשיו מקפידים לעשות את ההכשר הזה כמו שיטת הבית יוסף'. אם יש להם נאמנות, בסדר, אנחנו נוכל לאכול את הבשר שלהם.
ועל זה באה שאלתי הנ"ל, וכי אין להם נאמנות?
ועל זה השבתי, שיש להם נאמנות שמה שהם אומרים הם עושים, אבל אין להם נאמנות שהם הבינו את דברי הבית יוסף כמו שאנחנו הבנו, ושאם הם הבינו אחרת הם יאמרו לנו מה הם הבינו.
 
אבל אין להם נאמנות שהם היבנו את דברי הבית יוסף כמו שאנחנו הבנו
האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].
 
האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].
וודאי שרק בעניין הבשר יש מחלוקת בהבנת הב"י, וכן לגבי היין שאפשר להבין את דברי הב"י בכמה אופנים,
אבל לגבי שאר הדברים בהכשר שלהם עד כמה שידוע לנו לא אמור להיות בעיה אלא אם יש משהו נקודתי,
והרי לגבי הבשר - כך אמר הראשל"צ מפורש בלווין שאין לאכול מהבשר שלהם אם כן על מה הוויכוח?...
רק צריך לדעת אם המכתב הזה שיצא - אם הראשל"צ מודה לכך או לא,
נשמח אם מישהו יוכל להביא את תגובתו למען הסר ספק.
 
האם ידוע לך שהם הבינו אחרת בב"י לא כמו שאנחנו הבנו? או שסתם "אולי" הם הבינו אחרת [-ובכך מהיום אפשר להגיד לציבור לא לאכול כלל מהכשר בד"ץ העדה החרדית, בכל המוצרים, כי "אולי הם הבינו דברי הבית יוסף לא כמו שאנחנו הבנו..."].
כבר צויין לעיל שמרן הראש"ל שליט"א ביאר שהם מסתמכים על ההבנה המבוארת בשו"ת תשובות והנהגות.
 
כדאי לשים לב, יש הבדל בין תערובת מים ביין, שבזה אם יש טעם יין גם ללא החומרים המשמרים לפי חלק מהשיטות יש על מה לסמוך, לבין מיץ ענבים שבכל מקרה אסור להוסיף לו מים, כי מיץ ענבים לא מוזגים, והמים לא נהפך למיץ ענבים, משא"כ ביין שמדין מזיגה המים נהפכים ליין.
 
הם נאמנים כאשר הם אומרים לדוגמא על מיץ ענבים שהוא 70 אחוז יין?
או שמא כיוון שהם סוברים אחרת לא איכפת להם לשקר?
לעניות דעתי, הם לא ישקרו בדבר שאחרים סוברים אחרת ויקחו על עצמם ברכה לבטלה לפי הדעות האלו.
כבר כמה שנים שכל היינות והתירושים שלהם זה 100%
 
חזור
חלק עליון