ברוך אביכזר
Member
ועל זה הוא המשיך וסיפר, שבאו אליו אח"כ ואמרו לו שבעקבות דבריו הם שינו.שמרן הראש"ל שליט"א ביאר שהם מסתמכים על ההבנה המבוארת בשו"ת תשובות והנהגות
ועל זה הוא המשיך וסיפר, שבאו אליו אח"כ ואמרו לו שבעקבות דבריו הם שינו.שמרן הראש"ל שליט"א ביאר שהם מסתמכים על ההבנה המבוארת בשו"ת תשובות והנהגות
מרן בעצמו מביא ביבי״א שיטה אחרת בב״י.אם יקראו את מה ששלחתי וכן מה שהרב @בנימין לוריא שליט"א שלח, יראו שאין תשובות והנהגות ואין הבנה אחרת ברורה בדעת הב"י
היכן סיפר זאת?ועל זה הוא המשיך וסיפר, שבאו אליו אח"כ ואמרו לו שבעקבות דבריו הם שינו.
בלוויין באחד מהשיעורים האחרונים.היכן סיפר זאת?
אשמח לציון מדוייק.בלוויין באחד מהשיעורים האחרונים.
איפה היבי"א?מרן בעצמו מביא ביבי״א
לצערי אני לא זוכר סימנים/חלקים בע״פ.איפה היבי"א?
אם כך זה בח"ג סי' ה, או בח"ה סי' ג. בחלק יו"ד.לצערי אני לא זוכר סימנים/חלקים בע״פ.
כמדומני שזה בתשובה שבא מתיר לאכול בשר כשאתה מתארח. (?)
לדוגמא מיץ ענבים של חברת "טעמן" כתוב ע"ז 100 אחוז מיץ ענבים. ואכן זה כך כפי שבררנו עם הבעלים של חברה זו שהינו אדם כשר ויר"ש.לפני שנים הרב מחפוד אמר לי שאם כתוב "טבעי" או 100% זה בסדר
הטעם שלו קצת מכחיש זאת...לדוגמא מיץ ענבים של חברת "טעמן" כתוב ע"ז 100 אחוז מיץ ענבים. ואכן זה כך כפי שבררנו עם הבעלים של חברה זו שהינו אדם כשר ויר"ש.
גם לי היה נראה כדבריך, אבל טענו לי שזה מחמת סוג הענבים ממנו מיוצר המיץ, שזה טעמו.הטעם שלו קצת מכחיש זאת...
ועוד הוסיף לי הרב מחפוד שאם כתב רק 'טבעי' זה 80%לדוגמא מיץ ענבים של חברת "טעמן" כתוב ע"ז 100 אחוז מיץ ענבים. ואכן זה כך כפי שבררנו עם הבעלים של חברה זו שהינו אדם כשר ויר"ש.
הטעם שלו קצת מכחיש זאת...
אפשר ואפשר. ואיני מתווכח בטעמים, על טעם וריח וכו'. בפרט שמדובר בהני תרי צנתרי דדהבא.גם לי היה נראה כדבריך, אבל טענו לי שזה מחמת סוג הענבים ממנו מיוצר המיץ, שזה טעמו.
גם אני מצטרף לדבריך, אמנם לא דיברתי עמו על המיץ ענבים הנ"ל אם הוא 100 % וכו' (מחמת שאיני מקדש ומבדיל על מיץ ענבים אלא רק על יין הראוי לניסוך ע"ג המזבח, כפי שהורה לי הגרח"ק זצ"ל (גבי הבדלה) בל"נ, אך טעמתי ממיץ זה בעבר), אך מ"מ היהודי הנ"ל ירא שמים, ותמכין דאורייתא, ומקורבם של חכמי ישראל זצ"ל ושליט"א, וכל מעשיו על פי חכמים.אפשר ואפשר. ואיני מתווכח בטעמים, על טעם וריח וכו'. בפרט שמדובר בהני תרי צנתרי דדהבא.
מ"מ אני מעיד ממה שבררנו עמו. ולענ"ד אכן הוא בר סמכא, כי הנני מכירו באופן אישי שהוא איש כשר ויר"ש מרבים. וחשובה לו דקדוקה של הלכה (ועוד מעלות שאין כאן המקום). ובנוסף לכל הוא חסיד גדול של מרן זיע"א כך שרק מפני זה יש סבירות גדולה שירצה לקיים רצונו בהלכה.
ראה כאן.היכן סיפר זאת?
לפ"ז המקדש על מיץ ענבים, אסור לו להוסיף ג' טיפות למזיגה?לבין מיץ ענבים שבכל מקרה אסור להוסיף לו מים, כי מיץ ענבים לא מוזגים, והמים לא נהפך למיץ ענבים, משא"כ ביין שמדין מזיגה המים נהפכים ליין.