יהודה מ.
Well-known member
מעניןבסיפור הוא אומר שר"ה היה ביום שלישי וערב ר"ה היה ביום שני.
אבל ראש השנה תשל"א חל ביום חמישי וערב ר"ה חל ברביעי...
מעניןבסיפור הוא אומר שר"ה היה ביום שלישי וערב ר"ה היה ביום שני.
אבל ראש השנה תשל"א חל ביום חמישי וערב ר"ה חל ברביעי...
???שלחן ערוך - יורה דעה (ק"א ה)
קֻרְקְבָן וְכֵן שְׁאָר בְּנֵי מֵעַיִם, אֵינָם רְאוּיִים לְהִתְכַּבֵּד
אני הבאתי את ההקלטה. טענות למרן זיע"א... זה פי קודשו...בסיפור הוא אומר שר"ה היה ביום שלישי וערב ר"ה היה ביום שני.
אבל ראש השנה תשל"א חל ביום חמישי וערב ר"ה חל ברביעי...
![]()
השאלה על הרב יצחק.טענות למרן זיע"א... זה פי קודשו...
מחילה מכת"ר אבל מדובר בבהמה שנמצאה טריפה, גם אם הסימן נמצא בקורקבן כל הבהמה טריפה גם לא קורקבן אלא גם חלק חשוב ועל זה הנידון אם חתיכה צריכה להיות מבושלת או לא.דנו פה אם זה ראוי להתכבד אם לאו, ואם השאלה על קורקבן או קיבה אז זה שו"ע מפורש שבטל
אין צורך, אני בטוח שיש לרב דברים חשובים יותר להתעסק בהם...אולי מנהלי הפורום או מי שבקשר עם הרב ידברו עמו.
אתה רציני, וכי לעולם לא תשאל, תמיד שיהיה לך שאלה כגון זאת תגיד שלא תשאל אם כן לעולם לא תדע דעת תורה (זה חלק מהשימושה)אין צורך, אני בטוח שיש לרב דברים חשובים יותר להתעסק בהם...
חבר יקר מה אתה בלחץ.מה קרה כולה סיפור מה זה משנה קוקרבן או כרס?! ההלכה לא משתנית שבדבר כזה לא אומרם חתה"ל
דווקא משם (סי' ק"י) משמע להיפך, שגם חתיכה שאינה מבושלת שייך חה"ל, ומסי' ק"א נכתב להיפך. (בסתם ויש)אני לא זכיתי להבין במה התבטא הגדלות של מרן בסיפור הזה? ובפרט יותר מהרב האשכנזי???
הרי מרן רק ציטט הלכה ברורה בשו"ע סי' קי שדבר שאינו מבושל אין בזה דין חתיכה הר"ל, בלי שום פלפול וגדלות, כל מי שלמד את זה יודע ושולף את זה! ולגבי הרב האשכנזי שהתחיל לפלפל, הפוך זה הגדולה, כי הוא הולך לפי הרמ"א שם, שאפי' דבר שאינו מבושל יש על זה דין שחתיכה הר"ל , והתפלפל כדי למצוא קולא אפי' אליבא דהרמ"א, בלי להשתמט ממנו ולפסוק רק לפי השו"ע !
גדול!